Page 16 of 16

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-04-08 18:40:15
by jockes
Pedalgummina var lite slitna, så satte in alupedaler :#944burn:

AluPedsLarge.jpg

Har fortfarande styrservoläckage så vet inte varför jag fjantar runt med det här... :roll:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-05-10 19:18:21
by jockes
Går i tankar om att sälja bilen. Hör av dig om intresse finns :shock:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-04 16:59:23
by jockes
Bilen är kvar och det har blivit några turer där jag samtidigt passat på att logga lite data. Känner mig faktiskt ganska klar med gatumappandet och kan lugnt säga att så bra som hon går nu har hon aldrig tidigare gått. Laddar 1.47 bar som mest och då drar hon loss på 3an när laddet kommer - Behöver bättre däck nu! :lol:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-04 17:13:46
by DLS
Vad kör du för tändning?

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-04 17:22:47
by jockes
DLS wrote: 2022-09-04 17:13:46 Vad kör du för tändning?
Original.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-04 17:31:44
by DLS
Original tändning och e85? 🤔

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-04 19:11:28
by jockes
DLS wrote: 2022-09-04 17:31:44 Original tändning och e85? 🤔
Säkert inte optimalt, men har kört så i flera år och det har funkat fint. Tanken var att uppgradera tändningen tillsammans med Speeduinon.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-28 19:51:34
by jockes
Då fick man äntligen ändan ur vagnen och vagnen på bänken :P

Supertack till Tony på AG:s för fenomenal service :#pray:
Han upptäckte ganska snabbt att MAC-ventilen var felvänd, så han kopplade om under huven så att det blev rätt. Sen mappade han in den mot det laddtryck jag önskade (blev en stabil fin laddtryckskurva). Han tyckte även jag körde lite väl fett, så han fixade till bränsletabellen också så att den nu drar bättre i mellanregistret. :#cheers:

Angående siffrorna så blev resultatet ungefär som jag hade förväntat mig. Mitt mål har varit 400 i motorn, vet inte vad förlust mellan motor och hjul är, men tror knappast det uppnåddes. Tony sa själv att bänken är restriktiv med siffrorna, så vore kul att jämföra med någon mer som bänkat i en Mustang.

AGs_1.jpg
AGs_2.jpg
DynoResults.jpg

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-28 20:00:54
by DLS
333whp och 1,47 bar? Inte illa. F-n nu måste jag ju sätta fart o få till min bromsning igen.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-28 22:06:10
by Cédric
Kurvan ser fin ut, borde finnas några referenser från AGs dyno kan man tycka :)

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-28 22:48:48
by DLS
Tror du har mera o hämta med högre tändning om du inte justerat den.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-09-29 08:00:37
by jockes
Cédric wrote: 2022-09-28 22:06:10 Kurvan ser fin ut, borde finnas några referenser från AGs dyno kan man tycka :)
Ja det kan man ju tycka, men själv känner jag inte till några 944:or som bromsat i en Mustang :)
DLS wrote: 2022-09-28 22:48:48 Tror du har mera o hämta med högre tändning om du inte justerat den.
Tändningen har jag inte rört och Revline-chippen lär ju vara optimerade för bensin. Nästa steg är uppgraderat tändsystem och standalone. Får se när man orkar med den historien :lol:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2022-10-19 11:09:24
by jockes
Woops :oops:
IMG_20221019_175541.jpg