Page 14 of 16

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2019-08-12 13:13:18
by jockes
DLS wrote: 2019-08-12 11:01:41 Kul att det händer lite :)
Har du provat o bänka bilen?
Vi får ta o träffas o jämföra bilarna lite :)
Kul att du ser det så, själv tycker man mest man hållt på med huset och "det nya projektet" :wink:
Tyvärr ingen bänkning ännu, men tar gärna en kaffe och inspekterar din bil :)

Cédric wrote: 2019-08-12 11:49:33 Nämen, hade ingen aning om att det bygdes svensk 951 med speeduino, har följt det projektet ett tag, tycker att det är en superintressant plattform med suverän community runt omkring. Ska bli kul att följa dina äventyr!
Jo, har för mig att jag sett ditt namn på Speeduino-forumet :) Som ett genuint DIY Arduinofan, så kändes det som det mest naturliga valet. Vi får väl se om man får ihop det :mrgreen:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2019-08-12 13:43:40
by DLS
Vad är det nya projektet då?
Säg inte Porsche med bubbla motor bak 😎
Har du vägarna förbi Vingåker så är det bara o höra av sig för kaffe o däckspark :)
Själv sitter man lite låst just nu då vi väntar på storken.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2019-09-19 09:41:49
by jockes
Nån mer som kör Lindsey MAF och har problem med att sensorn är maxad? Borde inte den klara mer flås än så här?

Analog #1 = MAF in
MAF_maxedOut.png

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-01-06 17:20:55
by jockes
Hittade orsaken till klonket i framvagnen... :lol:
.
ezgif-1-6db298c521b7.gif

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-01-06 20:40:20
by Bathory
Saknas det något eller är det bara löst?

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-01-07 20:21:45
by DLS
Dax o köpa ny insats?
Sanden sålde bilstein förr i alla fall.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-01-07 22:12:37
by jockes
Insatserna har gått mindre än 1000 mil och de var det inget fel på. Däremot verkar det som att mina fjäderben är ~10mm för långa för insatserna. Löste det genom att sätta in distanser och passade samtidigt på att snygga till dem en aning.

IMG_20191231_202036.jpg
IMG_20191231_162747_Bokeh.jpg
IMG_20191231_202451.jpg
IMG_20200101_145823_Bokeh.jpg
IMG_20200103_124547.jpg
IMG_20200103_154819.jpg
Tog även årets första provkörning, vilken var helt fri från klonk ifrån vänster sida :#pray: Så nu har jag vänt på bilen i garaget och plockat ner höger sida för samma operation.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-01-07 22:24:20
by DLS
Snyggt 👍

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-01-12 09:06:24
by fälgen
Snyggt jobbat och kul att du hittade klonket till slut!

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-01-12 09:50:38
by Cédric
Blev bra det där! Hade faktiskt samma problem, fick lägga en liten alubit under dämparen, väldigt märkligt.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-02-05 22:56:19
by gtBen
Det blev ju kanonfint :mrgreen: bra jobbat

Bengt

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-04-15 13:04:21
by jockes
Längesen man skrev nåt här.
Med bilen har det inte hänt så mycket. Jag har gjort samma fjäderbensoperation på höger sida, så nu är det klart. Såå nöjd att slippa klonkljudet.
Bara hjulinställning kvar :#cheers:
IMG_20200328_193015.jpg

Sen har en kul pryl hittat in under huven. Satte i en MAC-ventil och slängde iväg den manuella boost-controllern. -Wow! Vilken enorm skillnad för en så liten slant. Hon kickar så hårt nu! River loss och ritar på tvåan :mrgreen:
IMG_20200412_193501_Bokeh.jpg

Tyvärr kan jag inte få closed loop-kontroll med DET3 i piggyback-mode (en mjukvarubegränsning av någon dum anledning), så jag kör open loop likt nedan med en PWM-frekvens på 35Hz. Finns säkert mer att tweaka, men detta är efter ca en halvtimmes testkörning.
BoostTable.JPG

Eftersom jag var så glad över hur bra bilen gick bestämde hon sig för att straffa mig genom att vägra öppna passagerardörren. Får inte upp den varken utifrån eller innifrån, vilket resulterade i att man fick klättra ut genom bagaget efter att ha parkerat den i garaget :? Tips på hur man enklast löser detta?

Bjuder även på en bild ifrån årets första tvätt :#944burn:
IMG_20200404_194955_Bokeh.jpg

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-04-15 13:52:34
by DLS
Man blir ju sjukt sugen på att börja med sin egen bil när man ser hur du håller på :)

Angående dörren verkar vara rätt vanligt när man googlar
T.ex
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ymore.html

Skulle försöka få upp den så som dom beskriver i tråden eller kanske med bockad svetstråd som värsta inbrottstjuven 😎

Har du ändrat mycket på din tändkurva?

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-04-15 14:55:54
by felix83
Är det bara jag som inte ser några bilder?

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2020-04-15 15:01:45
by jockes
Ja, det är klart du ska njuta av din fina bil Johan!

Det var inga roliga Google-resultat, men tack :cry:

Angående min tändkurva så har jag ingen kontroll över den, det är Revline MAF-chippen som styr över den. Piggybacken har inget stöd för Porsches 132-1 triggerlösning, vilket är en av de största orsakerna till Speeduinon.