951 -87 | Bewerly

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
jockes
Carrera-Poster
Inlägg: 355
Blev medlem: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#196 Inlägg av jockes » 2019-08-12 13:13:18

DLS skrev:
2019-08-12 11:01:41
Kul att det händer lite :)
Har du provat o bänka bilen?
Vi får ta o träffas o jämföra bilarna lite :)
Kul att du ser det så, själv tycker man mest man hållt på med huset och "det nya projektet" :wink:
Tyvärr ingen bänkning ännu, men tar gärna en kaffe och inspekterar din bil :)

Cédric skrev:
2019-08-12 11:49:33
Nämen, hade ingen aning om att det bygdes svensk 951 med speeduino, har följt det projektet ett tag, tycker att det är en superintressant plattform med suverän community runt omkring. Ska bli kul att följa dina äventyr!
Jo, har för mig att jag sett ditt namn på Speeduino-forumet :) Som ett genuint DIY Arduinofan, så kändes det som det mest naturliga valet. Vi får väl se om man får ihop det :mrgreen:
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3215
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#197 Inlägg av DLS » 2019-08-12 13:43:40

Vad är det nya projektet då?
Säg inte Porsche med bubbla motor bak 😎
Har du vägarna förbi Vingåker så är det bara o höra av sig för kaffe o däckspark :)
Själv sitter man lite låst just nu då vi väntar på storken.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
jockes
Carrera-Poster
Inlägg: 355
Blev medlem: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#198 Inlägg av jockes » 2019-09-19 09:41:49

Nån mer som kör Lindsey MAF och har problem med att sensorn är maxad? Borde inte den klara mer flås än så här?

Analog #1 = MAF in
MAF_maxedOut.png
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Användarvisningsbild
jockes
Carrera-Poster
Inlägg: 355
Blev medlem: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#199 Inlägg av jockes » 2020-01-06 17:20:55

Hittade orsaken till klonket i framvagnen... :lol:
.
ezgif-1-6db298c521b7.gif
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Användarvisningsbild
Bathory
Addict
Inlägg: 3459
Blev medlem: 2004-10-30 20:43:31
Telefon: 0706664750
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Ort: Grästorp
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#200 Inlägg av Bathory » 2020-01-06 20:40:20

Saknas det något eller är det bara löst?
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Pågående bygge)
Porsche 931-80

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3215
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#201 Inlägg av DLS » 2020-01-07 20:21:45

Dax o köpa ny insats?
Sanden sålde bilstein förr i alla fall.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
jockes
Carrera-Poster
Inlägg: 355
Blev medlem: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#202 Inlägg av jockes » 2020-01-07 22:12:37

Insatserna har gått mindre än 1000 mil och de var det inget fel på. Däremot verkar det som att mina fjäderben är ~10mm för långa för insatserna. Löste det genom att sätta in distanser och passade samtidigt på att snygga till dem en aning.

IMG_20191231_202036.jpg
IMG_20191231_162747_Bokeh.jpg
IMG_20191231_202451.jpg
IMG_20200101_145823_Bokeh.jpg
IMG_20200103_124547.jpg
IMG_20200103_154819.jpg
Tog även årets första provkörning, vilken var helt fri från klonk ifrån vänster sida :#pray: Så nu har jag vänt på bilen i garaget och plockat ner höger sida för samma operation.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3215
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#203 Inlägg av DLS » 2020-01-07 22:24:20

Snyggt 👍
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

fälgen
Addict
Inlägg: 1311
Blev medlem: 2010-08-19 11:12:24
Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
Årsmodell: 1986
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#204 Inlägg av fälgen » 2020-01-12 09:06:24

Snyggt jobbat och kul att du hittade klonket till slut!

Användarvisningsbild
Cédric
Addict
Inlägg: 4167
Blev medlem: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#205 Inlägg av Cédric » 2020-01-12 09:50:38

Blev bra det där! Hade faktiskt samma problem, fick lägga en liten alubit under dämparen, väldigt märkligt.

gtBen
Turbo-Poster
Inlägg: 459
Blev medlem: 2009-06-02 17:03:16
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Ort: Mönsterås
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#206 Inlägg av gtBen » 2020-02-05 22:56:19

Det blev ju kanonfint :mrgreen: bra jobbat

Bengt
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)

Användarvisningsbild
jockes
Carrera-Poster
Inlägg: 355
Blev medlem: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#207 Inlägg av jockes » 2020-04-15 13:04:21

Längesen man skrev nåt här.
Med bilen har det inte hänt så mycket. Jag har gjort samma fjäderbensoperation på höger sida, så nu är det klart. Såå nöjd att slippa klonkljudet.
Bara hjulinställning kvar :#cheers:
IMG_20200328_193015.jpg

Sen har en kul pryl hittat in under huven. Satte i en MAC-ventil och slängde iväg den manuella boost-controllern. -Wow! Vilken enorm skillnad för en så liten slant. Hon kickar så hårt nu! River loss och ritar på tvåan :mrgreen:
IMG_20200412_193501_Bokeh.jpg

Tyvärr kan jag inte få closed loop-kontroll med DET3 i piggyback-mode (en mjukvarubegränsning av någon dum anledning), så jag kör open loop likt nedan med en PWM-frekvens på 35Hz. Finns säkert mer att tweaka, men detta är efter ca en halvtimmes testkörning.
BoostTable.JPG

Eftersom jag var så glad över hur bra bilen gick bestämde hon sig för att straffa mig genom att vägra öppna passagerardörren. Får inte upp den varken utifrån eller innifrån, vilket resulterade i att man fick klättra ut genom bagaget efter att ha parkerat den i garaget :? Tips på hur man enklast löser detta?


Bjuder även på en bild ifrån årets första tvätt :#944burn:
IMG_20200404_194955_Bokeh.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Användarvisningsbild
DLS
Addict
Inlägg: 3215
Blev medlem: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Ort: Vingåker
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#208 Inlägg av DLS » 2020-04-15 13:52:34

Man blir ju sjukt sugen på att börja med sin egen bil när man ser hur du håller på :)

Angående dörren verkar vara rätt vanligt när man googlar
T.ex
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ymore.html

Skulle försöka få upp den så som dom beskriver i tråden eller kanske med bockad svetstråd som värsta inbrottstjuven 😎

Har du ändrat mycket på din tändkurva?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

Användarvisningsbild
felix83
S2-Poster
Inlägg: 202
Blev medlem: 2016-02-28 19:40:22
Bilmodell: 911 -82, 924 -77
Årsmodell: 1982
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#209 Inlägg av felix83 » 2020-04-15 14:55:54

Är det bara jag som inte ser några bilder?
________
Felix
924 -77 "Projekt gubbspec"
911 SC -82

Insta: @924.resurrection och @orebro.classics

Användarvisningsbild
jockes
Carrera-Poster
Inlägg: 355
Blev medlem: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 951 -87 | Bewerly

#210 Inlägg av jockes » 2020-04-15 15:01:45

Ja, det är klart du ska njuta av din fina bil Johan!

Det var inga roliga Google-resultat, men tack :cry:

Angående min tändkurva så har jag ingen kontroll över den, det är Revline MAF-chippen som styr över den. Piggybacken har inget stöd för Porsches 132-1 triggerlösning, vilket är en av de största orsakerna till Speeduinon.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare