951 -87 | Bewerly

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

DLS wrote: 2019-08-12 11:01:41 Kul att det händer lite :)
Har du provat o bänka bilen?
Vi får ta o träffas o jämföra bilarna lite :)
Kul att du ser det så, själv tycker man mest man hållt på med huset och "det nya projektet" :wink:
Tyvärr ingen bänkning ännu, men tar gärna en kaffe och inspekterar din bil :)

Cédric wrote: 2019-08-12 11:49:33 Nämen, hade ingen aning om att det bygdes svensk 951 med speeduino, har följt det projektet ett tag, tycker att det är en superintressant plattform med suverän community runt omkring. Ska bli kul att följa dina äventyr!
Jo, har för mig att jag sett ditt namn på Speeduino-forumet :) Som ett genuint DIY Arduinofan, så kändes det som det mest naturliga valet. Vi får väl se om man får ihop det :mrgreen:
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Vad är det nya projektet då?
Säg inte Porsche med bubbla motor bak 😎
Har du vägarna förbi Vingåker så är det bara o höra av sig för kaffe o däckspark :)
Själv sitter man lite låst just nu då vi väntar på storken.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Nån mer som kör Lindsey MAF och har problem med att sensorn är maxad? Borde inte den klara mer flås än så här?

Analog #1 = MAF in
MAF_maxedOut.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Hittade orsaken till klonket i framvagnen... :lol:
.
ezgif-1-6db298c521b7.gif
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
Bathory
Addict
Posts: 3474
Joined: 2004-10-30 20:43:31
Bilmodell: 924
Årsmodell: 1984
Location: Grästorp
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by Bathory »

Saknas det något eller är det bara löst?
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Pågående bygge)
Porsche 931-80
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Dax o köpa ny insats?
Sanden sålde bilstein förr i alla fall.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Insatserna har gått mindre än 1000 mil och de var det inget fel på. Däremot verkar det som att mina fjäderben är ~10mm för långa för insatserna. Löste det genom att sätta in distanser och passade samtidigt på att snygga till dem en aning.

IMG_20191231_202036.jpg
IMG_20191231_162747_Bokeh.jpg
IMG_20191231_202451.jpg
IMG_20200101_145823_Bokeh.jpg
IMG_20200103_124547.jpg
IMG_20200103_154819.jpg
Tog även årets första provkörning, vilken var helt fri från klonk ifrån vänster sida :#pray: Så nu har jag vänt på bilen i garaget och plockat ner höger sida för samma operation.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Snyggt 👍
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
fälgen
Addict
Posts: 1311
Joined: 2010-08-19 11:12:24
Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
Årsmodell: 1986
Location: Linköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by fälgen »

Snyggt jobbat och kul att du hittade klonket till slut!
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4184
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by Cédric »

Blev bra det där! Hade faktiskt samma problem, fick lägga en liten alubit under dämparen, väldigt märkligt.
gtBen
Turbo-Poster
Posts: 461
Joined: 2009-06-02 17:03:16
Bilmodell: 924S
Årsmodell: 1986
Location: Mönsterås
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by gtBen »

Det blev ju kanonfint :mrgreen: bra jobbat

Bengt
en analog man i en digital värld
924S -86 Esset (fka N.N.)
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Längesen man skrev nåt här.
Med bilen har det inte hänt så mycket. Jag har gjort samma fjäderbensoperation på höger sida, så nu är det klart. Såå nöjd att slippa klonkljudet.
Bara hjulinställning kvar :#cheers:
IMG_20200328_193015.jpg

Sen har en kul pryl hittat in under huven. Satte i en MAC-ventil och slängde iväg den manuella boost-controllern. -Wow! Vilken enorm skillnad för en så liten slant. Hon kickar så hårt nu! River loss och ritar på tvåan :mrgreen:
IMG_20200412_193501_Bokeh.jpg

Tyvärr kan jag inte få closed loop-kontroll med DET3 i piggyback-mode (en mjukvarubegränsning av någon dum anledning), så jag kör open loop likt nedan med en PWM-frekvens på 35Hz. Finns säkert mer att tweaka, men detta är efter ca en halvtimmes testkörning.
BoostTable.JPG

Eftersom jag var så glad över hur bra bilen gick bestämde hon sig för att straffa mig genom att vägra öppna passagerardörren. Får inte upp den varken utifrån eller innifrån, vilket resulterade i att man fick klättra ut genom bagaget efter att ha parkerat den i garaget :? Tips på hur man enklast löser detta?


Bjuder även på en bild ifrån årets första tvätt :#944burn:
IMG_20200404_194955_Bokeh.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Man blir ju sjukt sugen på att börja med sin egen bil när man ser hur du håller på :)

Angående dörren verkar vara rätt vanligt när man googlar
T.ex
http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ymore.html

Skulle försöka få upp den så som dom beskriver i tråden eller kanske med bockad svetstråd som värsta inbrottstjuven 😎

Har du ändrat mycket på din tändkurva?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
User avatar
felix83
S2-Poster
Posts: 260
Joined: 2016-02-28 19:40:22
Bilmodell: 911 -82, 924 -77
Årsmodell: 1982
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by felix83 »

Är det bara jag som inte ser några bilder?
________
Felix
924 -77 "Projekt gubbspec"
911 SC -82

Insta: @924.resurrection och @orebro.classics
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Ja, det är klart du ska njuta av din fina bil Johan!

Det var inga roliga Google-resultat, men tack :cry:

Angående min tändkurva så har jag ingen kontroll över den, det är Revline MAF-chippen som styr över den. Piggybacken har inget stöd för Porsches 132-1 triggerlösning, vilket är en av de största orsakerna till Speeduinon.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users