Page 13 of 16

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2017-09-08 20:28:30
by DLS
Kul att du fått köra lite med bilen i år :)
Jag kör pallbocksrace.
Har du bänkat din bil nått?

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2017-09-08 20:34:06
by karlolof89
Riktigt fin bil du har, förutom dom röda baklysena. Det är lite för mycket enligt mig, men absolut ingen katastrof :D

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2017-09-09 19:34:22
by jockes
DLS wrote:Kul att du fått köra lite med bilen i år :)
Jag kör pallbocksrace.
Har du bänkat din bil nått?
Jo precis, det känns härligt att bara få åka omkring och njuta lite.
Ingen bänkning då jag inte mappat klart den i övre registren ännu. Dessutom körs den på bensin nu och känner väl att det vore roligare att bänka med sprit i tanken. Får väl ge mig på det så fort man tröttnat på att köra... :roll: Nåt tips på var man bäst bänkar?
karlolof89 wrote:Riktigt fin bil du har, förutom dom röda baklysena. Det är lite för mycket enligt mig, men absolut ingen katastrof :D
Tack ...tror jag.
Det är bara röd folie, så det är ju lätt att köra en Ctrl+Z på den :wink:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2017-09-09 19:40:27
by DLS
Du har ju nära till AG:s :)

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2017-09-11 07:12:33
by jockes
DLS wrote:Du har ju nära till AG:s :)
Sant :#cheers:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2017-10-15 19:08:46
by jockes
Lyckades fixa tempmätaren. Det visade sig att jag hade vänt på polerna på givaren. Skönt när det är så enkelt :)
...Och med en hel tempgivare fanns det inga ursäkter att inte testa på Björkviks första driftingevent :#944burn:
Björkvik.jpg
Ända sedan MAF-konverteringen, så har bilen tvekat efter man gasat och sedan släppt av. Ibland så illa att den dött, vilket hände ett par gånger på Björkvik. I eftermiddags lade jag till TPS-kompensering för bränsletabellen och det funkar redan mycket bättre.
Bedöm själva (1a uppvarvningen utan fix, 2a med):

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2018-05-02 21:00:01
by jockes
Premiärturen 2018 avklarad
...helt utan drama :#pray:
IMG_20180425_183059_small2.jpg

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2018-10-16 09:01:14
by jockes
Jaha. Snart är denna säsongen över. Bilen har bara funkat och jag har inte gjort nånting mer än att fila lite på bränsletabellen. Tycker den går riktigt bra nu, så bra att det börjat bli tråkigt. Man kanske skulle ta och skruva isär något? :roll:

Tror det är dags att gå över till E85 igen... :#944burn:
IMG_20180616_163831_mod1_small.jpg
IMG_20180516_190746_477_small.jpg

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2018-11-17 12:02:10
by jockes
Har äntligen fått på ett par nya huvdämpare som inhandlades ifrån Autodoc.

Trodde det skulle vara betydligt krångligare att byta dem, men det tog ju bara 5 min. Känns skönt att kunna använda två händer till släckaren om det skulle börja brinna under huven, plus att man nu kanske t.o.m. kan öppna huven på träffarna :)
IMG_20181111_163739.jpg
IMG_20181111_165013_Bokeh2.jpg

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2018-11-17 12:03:38
by DLS
Snyggt, vad kosta den?
Kanske skulle kosta på sig ett par nya :)

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2018-11-17 19:44:11
by jockes
Dessa köpte jag:
https://www.autodoc.se/jp-group/8186962 ... CLASSIC%20(1681200300" onclick="window.open(this.href);return false;)

Tog ca en vecka och frakten hamnade på 99kr, men då beställde jag även bromsskivor etc. till pendlarbilen.
Det är bara o handla :#cheers:

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2018-11-19 10:32:39
by jockes
Lite mer småpill...

Det var något som stack mig i ögonen när jag öppnade huven.
Löste det genom att byta ut mina 3D-printade vakuumböjar till några i snyggare design och med en något mindre högljudd färg.
IMG_20181118_202343_Bokeh.jpg
IMG_20181117_115548_Bokeh.jpg
IMG_20181118_211307_Bokeh.jpg
Nu har jag snart inga fler roliga saker kvar på "att göra"-listan, så det börjar bli dags att ta tag i de mindre roliga :roll:
Det första på listan är att riva ner fjäderbenen och få bukt med klonkproblemet en gång för alla...

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2019-08-12 10:53:51
by jockes
Hej igen :#cheers:

Ca 9 månader sedan forumet var aktivt, så ska försöka skriva ikapp vad som hänt med bilen.

15 April:
998cc Delphi + E85. Trodde att det i princip bara skulle vara att globalt justera mappen för att anpassa bränslet till de nya spridarna och sedan lite småjusteringar, Men ICKE!
Fick helt börja om från scratch. Laddar just nu 1.1 bar och jag har mappat upp till ca 5000 rpm än så länge.
IMG_20190415_203436_035.jpg

23 April:
Ny växellådsolja, Red Line MT-90. 3 flaskor gick det åt, så bilden är lite missvisande.
IMG_20190423_123501_Bokeh.jpg

28 April:
Ny olja + filter, Valvoline Racing 5W-50 fick hon till frukost denna vackra morgon.
IMG_20190428_120149_770_small.jpg

31 Juli:
Besiktning UA (med E85). "Som ny undertill"

7 Augusti:
Abborrebergsträffen med PCS.

Speeduino
IMG_20190321_204908_Bokeh.jpg
IMG_20190321_204921_Bokeh.jpg
SAABs Jetronic använder samma case och kontakt. Tänkte bygga in Speeduinon i den.
IMG_20190318_212345_339.jpg

...
Sen så har jag labbat lite med COP-spolar, men fick inte till passningen så jag kommer köra med wasted spark coilpack istället.

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2019-08-12 11:01:41
by DLS
Kul att det händer lite :)
Har du provat o bänka bilen?
Vi får ta o träffas o jämföra bilarna lite :)

Re: 951 -87 | Bewerly

Posted: 2019-08-12 11:49:33
by Cédric
Nämen, hade ingen aning om att det bygdes svensk 951 med speeduino, har följt det projektet ett tag, tycker att det är en superintressant plattform med suverän community runt omkring. Ska bli kul att följa dina äventyr!