951 -87 | Bewerly

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Kul att du fått köra lite med bilen i år :)
Jag kör pallbocksrace.
Har du bänkat din bil nått?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
karlolof89
NA-Poster
Posts: 11
Joined: 2011-03-30 16:20:26
Bilmodell: Porsche 924
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by karlolof89 »

Riktigt fin bil du har, förutom dom röda baklysena. Det är lite för mycket enligt mig, men absolut ingen katastrof :D
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

DLS wrote:Kul att du fått köra lite med bilen i år :)
Jag kör pallbocksrace.
Har du bänkat din bil nått?
Jo precis, det känns härligt att bara få åka omkring och njuta lite.
Ingen bänkning då jag inte mappat klart den i övre registren ännu. Dessutom körs den på bensin nu och känner väl att det vore roligare att bänka med sprit i tanken. Får väl ge mig på det så fort man tröttnat på att köra... :roll: Nåt tips på var man bäst bänkar?
karlolof89 wrote:Riktigt fin bil du har, förutom dom röda baklysena. Det är lite för mycket enligt mig, men absolut ingen katastrof :D
Tack ...tror jag.
Det är bara röd folie, så det är ju lätt att köra en Ctrl+Z på den :wink:
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Du har ju nära till AG:s :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

DLS wrote:Du har ju nära till AG:s :)
Sant :#cheers:
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Lyckades fixa tempmätaren. Det visade sig att jag hade vänt på polerna på givaren. Skönt när det är så enkelt :)
...Och med en hel tempgivare fanns det inga ursäkter att inte testa på Björkviks första driftingevent :#944burn:
Björkvik.jpg
Ända sedan MAF-konverteringen, så har bilen tvekat efter man gasat och sedan släppt av. Ibland så illa att den dött, vilket hände ett par gånger på Björkvik. I eftermiddags lade jag till TPS-kompensering för bränsletabellen och det funkar redan mycket bättre.
Bedöm själva (1a uppvarvningen utan fix, 2a med):
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Premiärturen 2018 avklarad
...helt utan drama :#pray:
IMG_20180425_183059_small2.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Jaha. Snart är denna säsongen över. Bilen har bara funkat och jag har inte gjort nånting mer än att fila lite på bränsletabellen. Tycker den går riktigt bra nu, så bra att det börjat bli tråkigt. Man kanske skulle ta och skruva isär något? :roll:

Tror det är dags att gå över till E85 igen... :#944burn:
IMG_20180616_163831_mod1_small.jpg
IMG_20180516_190746_477_small.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Har äntligen fått på ett par nya huvdämpare som inhandlades ifrån Autodoc.

Trodde det skulle vara betydligt krångligare att byta dem, men det tog ju bara 5 min. Känns skönt att kunna använda två händer till släckaren om det skulle börja brinna under huven, plus att man nu kanske t.o.m. kan öppna huven på träffarna :)
IMG_20181111_163739.jpg
IMG_20181111_165013_Bokeh2.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Snyggt, vad kosta den?
Kanske skulle kosta på sig ett par nya :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Dessa köpte jag:
https://www.autodoc.se/jp-group/8186962 ... CLASSIC%20(1681200300" onclick="window.open(this.href);return false;)

Tog ca en vecka och frakten hamnade på 99kr, men då beställde jag även bromsskivor etc. till pendlarbilen.
Det är bara o handla :#cheers:
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Lite mer småpill...

Det var något som stack mig i ögonen när jag öppnade huven.
Löste det genom att byta ut mina 3D-printade vakuumböjar till några i snyggare design och med en något mindre högljudd färg.
IMG_20181118_202343_Bokeh.jpg
IMG_20181117_115548_Bokeh.jpg
IMG_20181118_211307_Bokeh.jpg
Nu har jag snart inga fler roliga saker kvar på "att göra"-listan, så det börjar bli dags att ta tag i de mindre roliga :roll:
Det första på listan är att riva ner fjäderbenen och få bukt med klonkproblemet en gång för alla...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 355
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by jockes »

Hej igen :#cheers:

Ca 9 månader sedan forumet var aktivt, så ska försöka skriva ikapp vad som hänt med bilen.

15 April:
998cc Delphi + E85. Trodde att det i princip bara skulle vara att globalt justera mappen för att anpassa bränslet till de nya spridarna och sedan lite småjusteringar, Men ICKE!
Fick helt börja om från scratch. Laddar just nu 1.1 bar och jag har mappat upp till ca 5000 rpm än så länge.
IMG_20190415_203436_035.jpg

23 April:
Ny växellådsolja, Red Line MT-90. 3 flaskor gick det åt, så bilden är lite missvisande.
IMG_20190423_123501_Bokeh.jpg

28 April:
Ny olja + filter, Valvoline Racing 5W-50 fick hon till frukost denna vackra morgon.
IMG_20190428_120149_770_small.jpg

31 Juli:
Besiktning UA (med E85). "Som ny undertill"

7 Augusti:
Abborrebergsträffen med PCS.

Speeduino
IMG_20190321_204908_Bokeh.jpg
IMG_20190321_204921_Bokeh.jpg
SAABs Jetronic använder samma case och kontakt. Tänkte bygga in Speeduinon i den.
IMG_20190318_212345_339.jpg

...
Sen så har jag labbat lite med COP-spolar, men fick inte till passningen så jag kommer köra med wasted spark coilpack istället.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by jockes on 2019-08-12 13:00:08, edited 1 time in total.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
User avatar
DLS
Addict
Posts: 3215
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by DLS »

Kul att det händer lite :)
Har du provat o bänka bilen?
Vi får ta o träffas o jämföra bilarna lite :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4184
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

Post by Cédric »

Nämen, hade ingen aning om att det bygdes svensk 951 med speeduino, har följt det projektet ett tag, tycker att det är en superintressant plattform med suverän community runt omkring. Ska bli kul att följa dina äventyr!
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users