951 -87 | Bewerly
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Grattis till besiktningen och framförallt till att du fått fart på bilen igen.
Var har vakuumsplittern för funktion egentligen? Är det bara att samla allt på en plats och eventuellt få lite kortare slangar?
Var har vakuumsplittern för funktion egentligen? Är det bara att samla allt på en plats och eventuellt få lite kortare slangar?
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Tack! Ja de är faktiskt inte så dumma, lite råare hjulvinklar sen så blir det ännu bättrePeedster wrote:Jättesnygg!! Fälgarna passar riktigt bra!
Man tackar! Kan fortfarande inte riktigt fatta att det är santfälgen wrote:Grattis till besiktningen och framförallt till att du fått fart på bilen igen.
Var har vakuumsplittern för funktion egentligen? Är det bara att samla allt på en plats och eventuellt få lite kortare slangar?
Jag gillar inte T-kopplingar och oordning så för mig var det, av praktiska skäl, givet att ersätta "härvan" med en vakuumsplitter.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Kul att träffas, hann tyvärr bara se dig köra en gång sen försvann du?
Du får hojta till om du ska köra nån gång nästa år så kan jag också ställa upp
Du får hojta till om du ska köra nån gång nästa år så kan jag också ställa upp
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Jag är ju ett stort F-n av din tråd, så det var spännande att se din bil IRLDLS wrote:Kul att träffas, hann tyvärr bara se dig köra en gång sen försvann du?
Du får hojta till om du ska köra nån gång nästa år så kan jag också ställa upp
Jag körde bara en gång till efter att vi pratat och det var emot EVO8:an, sen passade jag på att åskåda lite. Det blir garanterat fler gånger nästa år, så då får vi ta ett race eller två
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Säg den lycka som varar.
Började för nån dag sedan få missljud ifrån en eller flera lyftare. Ljudet försvann efter en stund, men efter att ha kört lite mer inspirerat en dag blev ljudet tydligare och efter ett tag sjönk oljetrycket till 1 bar och varningslampan tändes. Jag stängde givetvis av bilen direkt och fick den bogserad till säkert förvar. Oljan har tappats ur och den såg inte så rolig ut trots sina ca 50 mil på nacken (inga spån i, men svart och jag upplevde den som lättrinnande). Kanske har det att göra med att den var 2 år gammal eller att motorn inte fått någon ordentlig genomsköljning efter att topplockspackningen gick?
Så det blir till att riva ner oljetråget efter att ett motorok har inhandlats. Satsar på att det är oljepickupen eller något annat som är igensatt, men det lär väl visa sig ...suck.
Har trots motstridigheterna hunnit med lite konbana, elktest, inbromsning i kurva och allt nyss nämnt ihopklistrat till en bana med tidtagning. Kan inte fatta att man fick betalt för att härja sönder fina bilar på detta viset.
Började för nån dag sedan få missljud ifrån en eller flera lyftare. Ljudet försvann efter en stund, men efter att ha kört lite mer inspirerat en dag blev ljudet tydligare och efter ett tag sjönk oljetrycket till 1 bar och varningslampan tändes. Jag stängde givetvis av bilen direkt och fick den bogserad till säkert förvar. Oljan har tappats ur och den såg inte så rolig ut trots sina ca 50 mil på nacken (inga spån i, men svart och jag upplevde den som lättrinnande). Kanske har det att göra med att den var 2 år gammal eller att motorn inte fått någon ordentlig genomsköljning efter att topplockspackningen gick?
Så det blir till att riva ner oljetråget efter att ett motorok har inhandlats. Satsar på att det är oljepickupen eller något annat som är igensatt, men det lär väl visa sig ...suck.
Har trots motstridigheterna hunnit med lite konbana, elktest, inbromsning i kurva och allt nyss nämnt ihopklistrat till en bana med tidtagning. Kan inte fatta att man fick betalt för att härja sönder fina bilar på detta viset.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Fick en trevlig bild ifrån Björkviksträffen i min inkorg.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Avsaknaden av oljetryck berodde på att oljepickupen helt gått av.
Fråga: Hur vet man om man bör byta motorfästen? Passagerarsidans mäter 77mm och förarsidans mäter 84mm, annars ser de ganska fräscha ut förutom nån liten torrspricka på passagerarsidans fäste. Bör man byta fästen eller räcker det kanske att skifta plats på dem?
Fråga: Hur vet man om man bör byta motorfästen? Passagerarsidans mäter 77mm och förarsidans mäter 84mm, annars ser de ganska fräscha ut förutom nån liten torrspricka på passagerarsidans fäste. Bör man byta fästen eller räcker det kanske att skifta plats på dem?
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Tråkigt med oljepickupen, är dock rätt vanligt på våra gamla bilar o särskilt om motorkuddarna är dåliga.
Passa på att köpa en ny oljepickup o inte en beg samt gör ett stöd till den när du är håller på.
Klara sig lagrena?
Här har du hur du kollar motorkuddarna
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/eng-11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Om du har original kuddar med olja i så är det är vanligast att det börjar läcka på passagerar sidan då den kudden får mest värme på sig från grenröret o crossoverröret.
Har du piratkuddar utan olja så vet jag inte vad höjden ska vara på dom riktigt.
Min kudde såg bra ut på passagerarsidan trodde jag tills jag lyfte ur motorn o då kunde dela på kudden i 2 bitar.
Jag har bytt till styvare gummikuddar utan olja från volvo 240 diesel på min, kostar ingenting jämfört med original nästan
Passa på att köpa en ny oljepickup o inte en beg samt gör ett stöd till den när du är håller på.
Klara sig lagrena?
Här har du hur du kollar motorkuddarna
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/eng-11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Om du har original kuddar med olja i så är det är vanligast att det börjar läcka på passagerar sidan då den kudden får mest värme på sig från grenröret o crossoverröret.
Har du piratkuddar utan olja så vet jag inte vad höjden ska vara på dom riktigt.
Min kudde såg bra ut på passagerarsidan trodde jag tills jag lyfte ur motorn o då kunde dela på kudden i 2 bitar.
Jag har bytt till styvare gummikuddar utan olja från volvo 240 diesel på min, kostar ingenting jämfört med original nästan
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Det lagret som kollats såg fint ut.
Antar att det här inte är originalkuddarna?
Antar att det här inte är originalkuddarna?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Så här hittade jag min lilla oljepickup .....stackare
Passade på att byta vevstakslager också. Så här såg de gamla ut. Nu är jag ingen expert, men det såg ut som att de fått känna på lite "torrjuck".
Nya pickupen på plats.
Allt undertill är ihopsatt, olja är påfyllt, racingdojjorna är framställda och abstinensen är det RIKTIGT illa med, så nu är det bara insug, fuelrail och lite annat smått kvar innan provstart. Håll tummarna You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Nu har jag provkört bilen och den går så tyst och fint i motorn igen
Behöll motorkuddarna men skiftade plats på dem eftersom de verkade ganska okej.
Eftersom det behöver göras en framvagnsinställning, så tänkte jag passa på att uppgradera (åtminstone framvagnen) med nya bussningar, dämpare, fjädrar, krängare, fjäderbenstag, casterblock och camberplates under vintern. Inte jättesugen för just nu har man snöat in på motoruppgraderingar, men men tillfället är ju rätt och grejerna har jag ju liggandes.
Behöll motorkuddarna men skiftade plats på dem eftersom de verkade ganska okej.
Eftersom det behöver göras en framvagnsinställning, så tänkte jag passa på att uppgradera (åtminstone framvagnen) med nya bussningar, dämpare, fjädrar, krängare, fjäderbenstag, casterblock och camberplates under vintern. Inte jättesugen för just nu har man snöat in på motoruppgraderingar, men men tillfället är ju rätt och grejerna har jag ju liggandes.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 681
- Joined: 2012-10-13 14:25:58
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1986
- Location: Kinnekulle
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Riktigt snygg bil!
Se till att uppgradera chassit, som du säger du har ju prylarna liggandes .
Se till att uppgradera chassit, som du säger du har ju prylarna liggandes .
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442
PCS 13442
- jockes
- Carrera-Poster
- Posts: 380
- Joined: 2007-10-01 14:27:03
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Har lagt några kvällar på att foliera lite inredningsdetaljer. Pilligt som bara den, men tyckte resultatet blev trevligt. Vi får väl se om man tröttnar på det
Sen kvällens fråga: När ska det här forumet klara av att komprimera bilder som man laddar upp?
Sen kvällens fråga: När ska det här forumet klara av att komprimera bilder som man laddar upp?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
PCS 14631
KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Snyggt!
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
-
- S-Poster
- Posts: 193
- Joined: 2011-06-13 19:16:45
- Bilmodell: 944 n/a targa
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kristianstad
- Contact:
Re: 951 -87 | Bewerly
Snyggt! Vilken folie/leverantör valde du?
Who is online
Users browsing this forum: B_2