Har man fullt upp kan det behövas lite kvalitetstid i garaget emellanåt. Det gör ju liksom gott för själen. Grattis till kotten i förskottDLS wrote: Önskar att det hände nått med min bil
Har massor o göra med den o den måste besiktas innan den 30/6 men jag hinner nog inte det.
Håller på o renoverar 2 rum samtidigt i kåken o så väntar jag tillökning i juli så porschen är tyvärr långt ner på prio listan just nu.
Kanske att den kommer ut senare i sommar.
Enough small talk, åter till bilen
Häromveckan gav jag ju mig på en E85-konvertering utan anpassade chip för ändamålet. Det blev byte ifrån standardspridare till Siemens Deka 788cc. Sen har jag justerat bränsletrycket för att kompensera det sista. Finjustering kommer att göras i efterhand med piggybacken.
Igår kväll byttes bränslepumpen ut emot en kraftigare (den här). Dock kommer den vara på gränsen för den effekt jag önskar ta ut, men den borde räcka för stunden. Enligt Lindsey ska den räcka för 460whp på bensin, vilket med 15% drivlineförlust blir ~= 541hp på veven. Delar man detta med 1.42, får jag att pumpen teoretiskt sett borde hänga med till 381hp på E85. Eller tänker jag fel? Borde jag multiplicera 541 med 0.58 och istället få 314hp?
När jag köpte bilen stod det i säljannonsen att bränslepumpen var bytt till en större, men det fanns inga kvitton som styrkte detta. När jag söker på artikelnumret "0 580 464 021", verkar det som att den hör hemma hos Porsche 964 och flödar 120-200 l/h @3bar jämfört med "0 580 464 028" (som jag fått för mig är original) som flödar 100-175 l/h. Så påståendet verkar ju faktiskt stämma, men hur som helst så var pumpen jag monterade bort ingen bjässe direkt. Det enda egentliga problem jag stötte på under operationen var att banjobulten på utloppssidan satt som en ...ja jag vet inte vad, men det slutade med att jag fick plocka fram mutterknackaren. Den större pumpen fick inte plats i skyddshöljet, så ett nytt tillverkades. Jag hann med att starta upp bilen igår kväll och än så länge var allt frid och fröjd. Ikväll blir det lite testkörning för att se att allt lirar. Måste säga att bilen (och garaget) luktar så mycket fräschare på E85 än vad den gjorde på bensin. Bara det är ett stort plus