951 -87 | Bewerly

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#46 Post by jockes »

martenheller wrote:Riktigt snygg bil!
Se till att uppgradera chassit, som du säger du har ju prylarna liggandes :).
Tack, jag håller på med framvagnen samtidigt som jag pillar på inredningen. Dock går det inte så snabbt då det bara blir ett par timmars mek/vecka typ. Gillar vad du gjort med din bil, tror den blir en riktig dräpare.
DLS wrote:Snyggt!
Freddan_82 wrote:Snyggt! Vilken folie/leverantör valde du?
Tack :)
Hittade en folie på Ebay för 30kr/rullen (inkl. frakt) som jag tyckte såg i stort sett identisk ut med 3M:s, så jag chansade och jag måste säga att den var riktigt prisvärd. Beställde en till igår faktiskt, då grabben har folierat i stort sett alla sina leksaksbilar haha.

Panelen under radion var ganska väderbiten så den kläddes också, men det blir nog en svart panel där istället då området runt växelspaken ska kläs i kolfiberfolie och jag tror det blir för mycket då.
image.jpg
Sen har jag lagt till en felkodsdiod som är kopplad till diagnostikuttaget. Tog ett par sladdar ifrån en kasserad multimeter, som passade perfekt i uttaget.
image.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#47 Post by jockes »

Fick ett par timmar i garaget även denna helg. Den lilla värdefulla tiden ägnades åt att inventera bland väghållningsgrejerna för att få ett hum om var allt ska sitta ...och det verkar faktiskt som att jag lyckades reda ut det mesta. Kors i taket 8) Hann även med att skruva bort lite av de gamla grejerna ifrån framvagnen, och av vad jag såg så verkar det som att jag slipper modifiera fjäderbenen för att de ska passa de nya dämparna :)
DSC_0923_small.jpg
DSC_0919_small.jpg
DSC_0934_small.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#48 Post by jockes »

Idag har man lekt elektriker. Dagens arbete har mestadels bestått utav kabeldragning, bl.a. har matningen till smalbandslambdan kopplats om. Tidigare satt den inkopplad direkt till batteriet med en säkring emellan, som man fick stoppa i om man ville läsa lambdavärden. Skönt att ha den på tändningen, så man slipper det där tramset nu! Har även slängt i panelen under radion, så nu slipper man se 800 sladdar spretandes och inredningen ser återigen lite mer hel ut :)

Sen har jag kopplat in en shift light också. En sak mindre att hålla reda på när man närmar sig warp speed alltså :D Signalen plockar jag ifrån den negativa polen på tändspolen.
DSC_0949_small.jpg
DSC_0953_small.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

martenheller
Turbo-Poster
Posts: 681
Joined: 2012-10-13 14:25:58
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1986
Location: Kinnekulle
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#49 Post by martenheller »

Smakfult med kolfiber på den smala panelen!
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442

Freddan_82
S-Poster
Posts: 193
Joined: 2011-06-13 19:16:45
Bilmodell: 944 n/a targa
Årsmodell: 1985B
Location: Kristianstad
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#50 Post by Freddan_82 »

Länk till sidan på ebay ?...

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#51 Post by jockes »

Freddan_82 wrote:Länk till sidan på ebay ?...
Om du menar folien, så är det den här:
http://www.ebay.co.uk/itm/221156807380? ... 1497.l2649
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#52 Post by jockes »

Nu är hela framvagnen nerplockad, så nästa steg blir till att få ut alla gamla bussningar. Skickar med en bild på det lilla som faktiskt kommit på plats.
camber.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by jockes on 2014-03-12 19:28:32, edited 1 time in total.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#53 Post by patand »

Gillar det där med vakumbrygga för att samla slangarna snyggt. :)

Kanske är en synvilla men ser inte fästet till fjäderbenstaget lite högt ut? Får det plats under huven?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#54 Post by Erol »

patand wrote:Kanske är en synvilla men ser inte fästet till fjäderbenstaget lite högt ut? Får det plats under huven?
Denna modell får plats på 944, men inte på 968 (fråga inte hur jag vet :wink: )


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#55 Post by jockes »

Huven är stängd och jag har inte sett några bucklor på den :wink:
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#56 Post by patand »

jockes wrote:Huven är stängd och jag har inte sett några bucklor på den :wink:
Sicken tur! :d=:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

951 -87 | Bewerly

#57 Post by Maxx »

Den modellen får plats under huven på en 968 men efter ett par gupp, kurbs eller liknande så får man två spetsiga bulor i huven. Rekommenderas ej! (Bilen var så när jag köpte den och jag tror även Robban köpte den med stag och bulor på plats. :) )
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#58 Post by jockes »

Efter att premiärturen tagits med hojen, fick jag idag även till lite kvalitetstid med bilen.

Dagens arbete bestod utav att byta bussningar och casterblock på A-armarna. Bussningarna fick sågas och bankas ut. Inte det roligaste, men nu är det gjort iaf.
FrontArmBushings.jpg
Casterblocken var på tiden att de byttes, då det ena smulade sönder när jag skruvade loss det med mutterknackaren :|
CasterBlock.jpg
Har även fått på fjäderbensstaget. Det var lite knix att få det att gå fritt vid fuelrailen, men efter ha laborerat lite med brickor så gick det till slut.
StrutBrace.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 380
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#59 Post by jockes »

Idag har det stökats och byggts coilovers och lite annat. Har druckit några öl så jag tänker inte vara långrandig, utan lägger upp lite bilder istället.
:#cheers:
DSC_1105.jpg
Gamla Bilstein (överst) vs. nya justerbara Koni. Det ser ju tyvärr lite ut som att man byter ner sig ...hoppas inte :mrgreen:
DSC_1088.jpg
Ville egentligen kapat av tallrikarna och målat om fjäderbenen, men har precis köpt hus och har en kotte på väg så gott om mektid är det ont om...
DSC_1089.jpg
DSC_1090.jpg
En och en halv klar.
DSC_1093.jpg
Sen har jag börjat pussla ihop främre krängningshämmaren också...
DSC_1099.jpg
Höger bärarm tvättad och med lite nya prylar på.
DSC_1097.jpg
Dagens mest överjävliga moment bestod utav att knacka i insatserna i camberplattorna. Jösses, vilket precisionsarbete...
DSC_1106.jpg
Sen en fråga angående casterblocken; Ska de vara stumma så att bärarmen inte kan rotera i dem? Blev väldigt osäker, så jag väntade med att sätta tillbaka grejerna på bilen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by jockes on 2014-03-30 09:12:34, edited 1 time in total.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
tkgb
Turbo-Poster
Posts: 413
Joined: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Location: Falkenberg
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#60 Post by tkgb »

Det är 968 casterblock eller hur? Jag har för mig att det blir gummit som får ta rotationen när man drar åt muttrarna.

Fin krängningshämmare var köpte du den Lindsey?

mvh tommy

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users