951 -87 | Bewerly

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4366
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#211 Post by Cédric »

Kan Inte heller se dom senaste bilderna :/

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#212 Post by jockes »

Tråkigt att det är problem med bildvisningen. Skrev en ticket på det, men har inte hört nåt om det är någon som tittar på problemet eller inte.

Imorse var jag förbi Bohmans däck här i Norrköping och gjorde en framvagnsinställning. Killen som ställde in bilen påpekade att caster bak inte var helt hundra, men eftersom jag inte hade tillgång till centreringsverktyg så kom vi överens om att låta det vara så. Så här blev resultatet:
IMG_20200420_094701.jpg
IMG_20200420_081752.jpg

Passagerardörren har jag lyckats få upp genom lite trixande, så nu är den som vanligt igen. D.v.s. att när man låser via fjärren som går låspinnen ner för att direkt hoppa upp igen och då får man gå och låsa dörren med nyckeln. -Inte optimalt, men funkar.

Bifogar också ett uppdaterat kopplingsschema över piggybacken, nu när jag kör med EBC.
DET3_951_kopplingsschema_v5.png
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#213 Post by jockes »

Ja, det var inte igår man skrev här :roll:

Satt och läste lite på forumet i hopp om att få bort de dumma JDM-tankarna som kommer lite då och då. Störde mig på att man inte kunde se de senaste bilderna i denna tråd, så har nu ersatt dem i hopp om att de nu ska funka hädanefter.

Annars har det inte hänt så mycket med bilen sedan sist. Man kan väl säga att jag tagit ett och ett halvt sabbatsår ifrån den och all annan fritid. Jag tröttnade på att jaga karriären samtidigt som jag inte fick så mycket för det (utöver press och stress). En dag insåg jag att jag inte längre ville byta bort min tid mot pengar. Så nu när jag fått upp mitt eget företag på benen och avvecklat mina dagar som ingenjör, så kanske det kan bli lite mer tid i garaget framöver :D

Några Porscherelaterade grejer har iaf hänt:

Tröttnade på den flashiga Mugenknoppen, så den ersattes med en lite mer diskret svart knopp.
IMG_20200616_184235.jpg
Lite nya mätare har köpts in.
IMG_20200616_185924.jpg
En tjockare lillasyster har inhandlats till de vardagliga sysslorna. - Fantastiskt trevlig familjefraktare!
IMG_20210805_204129.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3232
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#214 Post by DLS »

Undrade vart du tagit vägen 😎
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#215 Post by jockes »

DLS wrote: 2021-08-17 13:08:49 Undrade vart du tagit vägen 😎
..och nej, jag har inte bänkat den ännu 8)
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3232
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#216 Post by DLS »

jockes wrote: 2021-08-18 08:40:21
DLS wrote: 2021-08-17 13:08:49 Undrade vart du tagit vägen 😎
..och nej, jag har inte bänkat den ännu 8)
Inte jag heller 8)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#217 Post by jockes »

DLS wrote: 2021-08-18 09:07:59
jockes wrote: 2021-08-18 08:40:21
..och nej, jag har inte bänkat den ännu 8)
Inte jag heller 8)
:lol:
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#218 Post by jockes »

Nya mätarna i bilen, men panelen är långt ifrån färdig.
IMG_20210829_212129.jpg
Hoppas på lite nya tchutchutchuuu-ljud :mrgreen:
För enkelhetens skull använde jag adapterplatta mellan HKS och TIALs V-band. På så sätt kunde jag behålla samma insugsrör.
IMG_20210915_201950.jpg

Utöver detta så har hon kissat en stor oljepöl i garaget. Blev så trött när jag såg det att jag inte orkat lyfta upp bilen för att undersöka saken. Är dock tämligen säker på att det är styrservovätska som läckt ut. Hon brukar göra så när hon får för lite uppmärksamhet... :roll:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#219 Post by jockes »

Ljudtest av nya BOV:en :#944burn:

Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3832
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#220 Post by [Bobo] »

Bra gasat!👍🏼😁

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4366
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#221 Post by Cédric »

Latjo ljud :) Var satte du EGT givaren?

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3232
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#222 Post by DLS »

Jdm bilarna ringde o ville ha tillbaka sin fågelkvitter dump 😎
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#223 Post by jockes »

EGT-givarens inkoppling har jag inte löst ännu, panelen är dock klar nu. Klädde in masonitskivan i en självhäftande alcantarawrap. Det går att toggla mellan olika färger på mätarna, dock går det inte att ändra den blå färgen på de digitala displayerna, som jag tycker lyser för starkt när det är mörkt.
IMG_20220314_162842.jpg

Har länge haft problem med att ena fönsterhissen sporadvis inte gick att hissa upp. Efter lite felsökande kom jag fram till att det var knappen det var fel på, så jag tog isär den men fick inte ihop den igen. Då tog jag isär en felfri knapp för att se hur inälvorna skulle vara placerade. Det slutade med att jag inte fick ihop någon av knapparna, då man tydligen behöver tre händer för att lyckas med detta... Så det var bara att beställa nya knappar, men nu funkar elhissarna iaf :#cheers:
IMG_20220214_153436.jpg

Även gjort lite annat småfix, som t.ex. att limma tillbaka isolering som lossnat från undersidan av bagagerumsmattan. Sånt man får räkna med när man kör gammal bil :)
IMG_20220220_195132.jpg

Nästa todo på listan är att fixa styrservoläckaget. All vätskan har runnit ut från höger styrväxeldamask. Mailade Utzon om vilka delar jag behöver, men inte fått något svar. Någon som vet vilka packningar jag behöver?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Jarlingar
S2-Poster
Posts: 215
Joined: 2017-07-10 11:54:37
Bilmodell: Röd 944 N/A
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#224 Post by Jarlingar »

Antar att du inte är jättepepp på å byta ut mätarna..?

Men jag köpte glowshift och dom har inkoppling för mörkerkörning som dimmar, om det var 30% eller ner till 30% när en kabel får +12V :thumbsup:

https://www.glowshiftdirect.com/

Finns på både Amazon och ebay så man behöver inte beställa från USA.

User avatar
jockes
Carrera-Poster
Posts: 365
Joined: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 -87 | Bewerly

#225 Post by jockes »

Jarlingar wrote: 2022-03-15 18:10:16 Antar att du inte är jättepepp på å byta ut mätarna..?

Men jag köpte glowshift och dom har inkoppling för mörkerkörning som dimmar, om det var 30% eller ner till 30% när en kabel får +12V :thumbsup:

https://www.glowshiftdirect.com/

Finns på både Amazon och ebay så man behöver inte beställa från USA.
Inte så jättepepp, nä. Tack för tipset dock :#cheers:
Känns inte som ett jätteproblem, då jag inte (längre :mrgreen:) brukar vara ute o glida på nätterna. Annars får det kanske bli några bitar toningsfilm.
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]