944 85b Saab Version 1
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
944 85b Saab Version 1
Hallå!
Efter lite mekande så kan det ju vara kul att dela med sig av det man gör tänkte jag. Tanken är att det ska gå att besikta som ombyggt fordon och jag har haft lite mail kontakt med en herre på sfro och än så länge ska det tydligen inte vara några stora problem.
Jag hoppas jag inte får stryk nu av ni som tycker att jag förstör en fin bil
Så här såg den ut
Lite halv taskig lack men det följde ju med 951 bärarmar och det är ju bra...
Köpte bilen med vetskapen om dåligt oljetryck. Började riva och hittade några fula märken i lopp och kolvar.
Fult...
Vips så hade man en bra anledning till att byta motor och Saab-gay som man är så var valet av motor självkart
Motor: b204e från 96 med x antal mil i bagaget. Såg Väldigt fin ut invändigt. Skall styras av VEMS.
Lådan är en från en audi s4 -92 01E. Observera att den kommer från en tidigare ide och jag ska köra bakhjulsdrift med den hade jag tänkt.
Adaptrar till kardanet. Använder ett odelat kardan från en landcruiser.
Så här ser det ut bak just nu. Diff AYV från en audi s2, koni coilovers, drivaxlar från fixit och halvpolerade bärarmar från en lat byggare
Kan tillägga att jag försöker göra så mycket själv som möjligt, är ju det som är det roliga.
Bromsklocka bortplockad = mer plats på avgas sidan
Punkt punkt punkt.... Synd på viktfördelningen med lådan fram. Men jag tror det kommer bli ganska OK i slutändan ändå.
Så blev det. Inspektions lucka för slav och växellänkage blev det också. Kommer inte synas så mycket som tur är...
Flyttade stolarna ca 150mm bakåt också.
Under. Växellåds kuddarna är dom som håller de flesta th400/700 lådor. Enkelt utformade och billiga för ni som undrar...
Sidan
Spisen. Är ju ganska hög i framkant den här motorn och 944an är ju låg fram så det blir en glasfiber huv special design senare. Den kommer bli grym
Insugsbygget Är i full gång. Spjällflänsen och spridarhylsorna ska dit härnäst. Kommer få vrida spjället 45 grader pga platsbrist men det blir nog bra det =) Tyvärr så har jag bara tillgång till min mobilkamera som inte är så vass...
Förarplatsen just nu. Flyttade stolarna och spaken bakåt. Ratten hamnade perfekt till utan att behöva förlänga rattstången Jag sitter bra.
Pedalstället på plats. Efter tips så bör jag tydligen förstärka bromspedalen
Oljetråget är i princip klart. Måste bara göra en mindre modifikation
Kanske dyker upp en bild på det till veckan!
Ja, det var väll det.
MVH
Efter lite mekande så kan det ju vara kul att dela med sig av det man gör tänkte jag. Tanken är att det ska gå att besikta som ombyggt fordon och jag har haft lite mail kontakt med en herre på sfro och än så länge ska det tydligen inte vara några stora problem.
Jag hoppas jag inte får stryk nu av ni som tycker att jag förstör en fin bil
Så här såg den ut
Lite halv taskig lack men det följde ju med 951 bärarmar och det är ju bra...
Köpte bilen med vetskapen om dåligt oljetryck. Började riva och hittade några fula märken i lopp och kolvar.
Fult...
Vips så hade man en bra anledning till att byta motor och Saab-gay som man är så var valet av motor självkart
Motor: b204e från 96 med x antal mil i bagaget. Såg Väldigt fin ut invändigt. Skall styras av VEMS.
Lådan är en från en audi s4 -92 01E. Observera att den kommer från en tidigare ide och jag ska köra bakhjulsdrift med den hade jag tänkt.
Adaptrar till kardanet. Använder ett odelat kardan från en landcruiser.
Så här ser det ut bak just nu. Diff AYV från en audi s2, koni coilovers, drivaxlar från fixit och halvpolerade bärarmar från en lat byggare
Kan tillägga att jag försöker göra så mycket själv som möjligt, är ju det som är det roliga.
Bromsklocka bortplockad = mer plats på avgas sidan
Punkt punkt punkt.... Synd på viktfördelningen med lådan fram. Men jag tror det kommer bli ganska OK i slutändan ändå.
Så blev det. Inspektions lucka för slav och växellänkage blev det också. Kommer inte synas så mycket som tur är...
Flyttade stolarna ca 150mm bakåt också.
Under. Växellåds kuddarna är dom som håller de flesta th400/700 lådor. Enkelt utformade och billiga för ni som undrar...
Sidan
Spisen. Är ju ganska hög i framkant den här motorn och 944an är ju låg fram så det blir en glasfiber huv special design senare. Den kommer bli grym
Insugsbygget Är i full gång. Spjällflänsen och spridarhylsorna ska dit härnäst. Kommer få vrida spjället 45 grader pga platsbrist men det blir nog bra det =) Tyvärr så har jag bara tillgång till min mobilkamera som inte är så vass...
Förarplatsen just nu. Flyttade stolarna och spaken bakåt. Ratten hamnade perfekt till utan att behöva förlänga rattstången Jag sitter bra.
Pedalstället på plats. Efter tips så bör jag tydligen förstärka bromspedalen
Oljetråget är i princip klart. Måste bara göra en mindre modifikation
Kanske dyker upp en bild på det till veckan!
Ja, det var väll det.
MVH
Last edited by porscheratt on 2011-09-29 15:19:19, edited 1 time in total.
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Intressant bygge...
En undran bara, varför använder du inte 944ans låda och sätter en adapter på transaxeln till kopplingen på Saabmotorn? Jag har för mig att du kan använda samma 944ans lammel i den saabkopplingen.
En undran bara, varför använder du inte 944ans låda och sätter en adapter på transaxeln till kopplingen på Saabmotorn? Jag har för mig att du kan använda samma 944ans lammel i den saabkopplingen.
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959
"its not the fart that kills - its the smell"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959
"its not the fart that kills - its the smell"
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Jaha, där ser man. Du gör exakt vad jag hade funderingar på i vinter.
Men men, kanske skönt att nån är först ut, så man kan ta lite lärdom.
Lycka till!
Men men, kanske skönt att nån är först ut, så man kan ta lite lärdom.
Lycka till!
/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
-
- S2-Poster
- Posts: 267
- Joined: 2007-06-13 13:51:40
- Bilmodell: 968 Ametist
- Årsmodell: 1993
- Location: Gästrikland
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Kul projekt, jag har tänkt samma tanke, den motorn är en riktig pärla.
Varför kör du inte Trionic 5?
Varför kör du inte Trionic 5?
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Kul att du kommit igång med min gamla 944. Ska bli kul att följa projektet. Ser ju riktigt bra ut.
Mvh Fredde
Mvh Fredde
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Kul att det finns likasinnade då kan man ju styra upp ett saabporsche möte någon fin sommardag..
Jag var i garaget igår och donade och tog en bild med mobilkameran men jag hittar inte åt den i mobilen :S Har en värdelös mobil..
Anledningen till att jag inte kör med transaxel och lådan i orginal utförande är först och främst att då sticker motorn upp ännu mer ovanför huven. Har för mig att centrum på transaxeln var ungefär 10 cm (?? kom inte riktigt ihåg??) ovanför torsionstuben bak och som jämförelse nu när jag har kapat ur tuben och sänkt kardanets centrum ungefär i samma höjd som överkant på tuben så sticker ändå motorn upp , dock lite.. Vrida motorn ger inte så mycket heller när den är rätt bred upptill. Hur långt fram motorn skulle hamnat med transaxeln kom jag inte heller riktigt ihåg men tyckes mig minnas att det skiljde en del där också. Sen så hade jag redan monterat ihop lådan och motorn innan jag jag skaffade bilen och jag tyckte det kändes tråkigt att skrota det jobbet. Det kändes som en ganska stor anledning för mig. Var ju inte bara. Sen kan man ju alltid göra om och göra rätt
Varför jag inte kör med trionic 5 är att jag skaffade vemset innan bilen också och det är likabra att använda det tänkte jag Trionic verkar ju vara kanon men jag tror inte att det blir så mycket sämre med vems. Har en t5 styrbox över om nån vill t5a lite ...
MVH
Jag var i garaget igår och donade och tog en bild med mobilkameran men jag hittar inte åt den i mobilen :S Har en värdelös mobil..
Anledningen till att jag inte kör med transaxel och lådan i orginal utförande är först och främst att då sticker motorn upp ännu mer ovanför huven. Har för mig att centrum på transaxeln var ungefär 10 cm (?? kom inte riktigt ihåg??) ovanför torsionstuben bak och som jämförelse nu när jag har kapat ur tuben och sänkt kardanets centrum ungefär i samma höjd som överkant på tuben så sticker ändå motorn upp , dock lite.. Vrida motorn ger inte så mycket heller när den är rätt bred upptill. Hur långt fram motorn skulle hamnat med transaxeln kom jag inte heller riktigt ihåg men tyckes mig minnas att det skiljde en del där också. Sen så hade jag redan monterat ihop lådan och motorn innan jag jag skaffade bilen och jag tyckte det kändes tråkigt att skrota det jobbet. Det kändes som en ganska stor anledning för mig. Var ju inte bara. Sen kan man ju alltid göra om och göra rätt
Varför jag inte kör med trionic 5 är att jag skaffade vemset innan bilen också och det är likabra att använda det tänkte jag Trionic verkar ju vara kanon men jag tror inte att det blir så mycket sämre med vems. Har en t5 styrbox över om nån vill t5a lite ...
MVH
-
- NA-Poster
- Posts: 16
- Joined: 2011-04-01 15:56:02
- Bilmodell: 924
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Hejsan,
Ser ju fint ut detdär Hoppas tiden räcker till för att ro projektet lyckligt ihamn.
Hur har du gjort med framvagnsbalken/oljetrågen på saabmotorn? De har ju detdär oljeröret som ligger i tråget och sen själva röret till pickuppen som bråkar. Se är ju tråget som djupast just där balken är i porschen...
Hur bedömer du att det skulle gått att sänka ner kardanröret i framkant och på så sätt få nervinklat hela motorpaketet ifall du bestämt dig för att behålla transaxel-konstruktionen?
Råkar du ha någon bild tagen från sidan så man skulle se var motorn framkant är, och hur högt upp den sitter i förhållande till skärmarna?
Ett stort lycka till, och fint med någon som tar tag i vinkelslipen och gör nåt
Ser ju fint ut detdär Hoppas tiden räcker till för att ro projektet lyckligt ihamn.
Hur har du gjort med framvagnsbalken/oljetrågen på saabmotorn? De har ju detdär oljeröret som ligger i tråget och sen själva röret till pickuppen som bråkar. Se är ju tråget som djupast just där balken är i porschen...
Hur bedömer du att det skulle gått att sänka ner kardanröret i framkant och på så sätt få nervinklat hela motorpaketet ifall du bestämt dig för att behålla transaxel-konstruktionen?
Råkar du ha någon bild tagen från sidan så man skulle se var motorn framkant är, och hur högt upp den sitter i förhållande till skärmarna?
Ett stort lycka till, och fint med någon som tar tag i vinkelslipen och gör nåt
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Är lite seg på att uppdatera men det har inte hänt så mycket under helgen pga ryggsmärta Har fått dit spjället och gjort om momentstaget iaf..
Extra suddig bild såklart
Tiden ja... Är 23 nu och jag har väll iaf 50 år på mig om jag har tur Det man kan konstatera är iaf att allt tar mycket längre tid än man tror...
Oljetråget är bara flänsen som är orginal från saab i princip. Jag råkade ut för ett litet missöde där och det slog sig lite grann men bild kommer på det senare i veckan förhoppningsvis.
Om man ska vinkla ner hela drivlinan och motorn så måste man ju tänka på om det händer något med drivaxlarnas vinkel eftersom lådan troligtvis ändrar läge ganska mycket. Fast kanske inte? Sen så vet jag ju inte hur mycket man kan luta framåt utan att transaxeln tar i tuben och motorn i styrväxel/balk... Men man vet ju inte förän man provat och allt går ju, typ =) Jag är ändå lite lur på att det kommer sticka upp lite motor hur som om man inte börjar kapa och ha sig i transaxeln... eller balken..eller tuben :S
Någon kanske kan mäta lite grovt från lämplig referenspunkt var 944 motorn "börjar" så att säga ? Alltså där kopplingen slutar.
Sådär mycket sticker den upp. Och då tycker jag mig ändå ha flyttat motorn bakåt en del och kan inte lägga den närmre balken heller Men det blir en fräck glasfiber huv på detta en vacker dag...
hoj
Extra suddig bild såklart
Ken-1 wrote:Hejsan,
Ser ju fint ut detdär Hoppas tiden räcker till för att ro projektet lyckligt ihamn.
Hur har du gjort med framvagnsbalken/oljetrågen på saabmotorn? De har ju detdär oljeröret som ligger i tråget och sen själva röret till pickuppen som bråkar. Se är ju tråget som djupast just där balken är i porschen...
Hur bedömer du att det skulle gått att sänka ner kardanröret i framkant och på så sätt få nervinklat hela motorpaketet ifall du bestämt dig för att behålla transaxel-konstruktionen?
Råkar du ha någon bild tagen från sidan så man skulle se var motorn framkant är, och hur högt upp den sitter i förhållande till skärmarna?
Ett stort lycka till, och fint med någon som tar tag i vinkelslipen och gör nåt
Tiden ja... Är 23 nu och jag har väll iaf 50 år på mig om jag har tur Det man kan konstatera är iaf att allt tar mycket längre tid än man tror...
Oljetråget är bara flänsen som är orginal från saab i princip. Jag råkade ut för ett litet missöde där och det slog sig lite grann men bild kommer på det senare i veckan förhoppningsvis.
Om man ska vinkla ner hela drivlinan och motorn så måste man ju tänka på om det händer något med drivaxlarnas vinkel eftersom lådan troligtvis ändrar läge ganska mycket. Fast kanske inte? Sen så vet jag ju inte hur mycket man kan luta framåt utan att transaxeln tar i tuben och motorn i styrväxel/balk... Men man vet ju inte förän man provat och allt går ju, typ =) Jag är ändå lite lur på att det kommer sticka upp lite motor hur som om man inte börjar kapa och ha sig i transaxeln... eller balken..eller tuben :S
Någon kanske kan mäta lite grovt från lämplig referenspunkt var 944 motorn "börjar" så att säga ? Alltså där kopplingen slutar.
Sådär mycket sticker den upp. Och då tycker jag mig ändå ha flyttat motorn bakåt en del och kan inte lägga den närmre balken heller Men det blir en fräck glasfiber huv på detta en vacker dag...
hoj
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
En liten uppdatering i efterhand.
Tråget klart förutom oljesticksröret.
Fick ju skämmas lite och byta flänsen eftersom den slog sig och svetsen jävlades och oljetråg är ju allmänt jävliga så det tog lite extra tid men så är det ibland.
Punkt punkt punkt...
Fastspänd i bältet.
Fick stå å provläka något dygn. Hittade dropp men det är åtgärdat.
Dit med silen. Tog en bild på skvalp-plåten som täcker silen men den försvann från mobilen
Monterat. Såg en orange oljeplugg ligga skräpa i garaget och den passade ju fint... Det kommer vara ca 6 liter i tråget.
Styrutväxlaren sitter också där den ska sitta. Så här blev det.
Filter flytt! Slangpelle som pressade slangarna gjorde ena slangen 2 dm för lång men det är ordnat.
Ska använda original filteranslutningsmojäng så jag har "termostaten" till kylaren är det tänkt.
Nu går det att trycka dit spridare också.
Närmast, förutom lite småpill och ett fäste för generatorn, så är det nog grenrörsbygge och burbygge som gäller. Ännu mer rondell körning ... Har dock inte bestämt om det blir en eller två turbos. Måste fundera igenom det...
Hade!
Tråget klart förutom oljesticksröret.
Fick ju skämmas lite och byta flänsen eftersom den slog sig och svetsen jävlades och oljetråg är ju allmänt jävliga så det tog lite extra tid men så är det ibland.
Punkt punkt punkt...
Fastspänd i bältet.
Fick stå å provläka något dygn. Hittade dropp men det är åtgärdat.
Dit med silen. Tog en bild på skvalp-plåten som täcker silen men den försvann från mobilen
Monterat. Såg en orange oljeplugg ligga skräpa i garaget och den passade ju fint... Det kommer vara ca 6 liter i tråget.
Styrutväxlaren sitter också där den ska sitta. Så här blev det.
Filter flytt! Slangpelle som pressade slangarna gjorde ena slangen 2 dm för lång men det är ordnat.
Ska använda original filteranslutningsmojäng så jag har "termostaten" till kylaren är det tänkt.
Nu går det att trycka dit spridare också.
Närmast, förutom lite småpill och ett fäste för generatorn, så är det nog grenrörsbygge och burbygge som gäller. Ännu mer rondell körning ... Har dock inte bestämt om det blir en eller två turbos. Måste fundera igenom det...
Hade!
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2007-04-17 17:05:40
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vetlanda / Småland
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Tja lite offtopic kanske men du borde ha koll på min fråga i denna tråd. forum/viewtopic.php?f=1&t=24560" onclick="window.open(this.href);return false;
1553
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Ska du köra med tåg motor? tog några mått idag och la upp i tråden.Real_Performance wrote:Tja lite offtopic kanske men du borde ha koll på min fråga i denna tråd. forum/viewtopic.php?f=1&t=24560" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2007-04-17 17:05:40
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Vetlanda / Småland
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
porscheratt wrote:Ska du köra med tåg motor? tog några mått idag och la upp i tråden.Real_Performance wrote:Tja lite offtopic kanske men du borde ha koll på min fråga i denna tråd. forum/viewtopic.php?f=1&t=24560" onclick="window.open(this.href);return false;
Nej 6 cylindrigt i så fall.
1553
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
Re: 944 85b turbosaab
Ja det var den sommaren. Ingen nyckelvridning än inte... Nästa sommar ?
Har hänt litegrann iaf och det går ju åt rätt håll också så man ska väll inte klaga egentligen
Har fått in något som ska likna en skyddsbur det är väll det största projektet i sig. Trodde det skulle vara kul att bygga bur men det blev ganska snabbt halv drygt
Dubbla plåtar och bultat...
Tror jag skippar Toyotastagen, till och med jag som är ganska liten får nog problem att ta sig in och till och med ut då. Annars känner jag mig rätt nöjd med buren, har försökt bygga efter regelboken så att säga.
Tog en timme att LÄGGA instrumentbrädan på plats med buren i bilen. Antingen så var det jävligt svårt eller så är jag helt kass!! Vill ej höra svaret på den...
Städning...
Tråkigt att aluminiumplåten inte räckte till 2 hela dörrsidor men det är ju på insidan som tur är ^^
Hur är det, finns det något som säger att man måste kunna veva ner rutorna? Nån som vet får gärna upplysa.
Tonadeplexitakluckan som jag är svin nöjd med:D Frän!
Här ska det finnas en Bränsletank i rostfritt och ett batteri i framtiden. Tänkte köpa en fuelcell men hittar ingen i det materialet och tydligen säger transportstyrelsen NEJ till plast...
Catchtank 2L.
Så det är där jag är nu. Bränslesystemet ska göras först och främst sen måste jag fixa en el vatten pump. Skicka gärna ett PM till mig om någon vet någon som säljer en sån. Har även lagt huven på plats och sågat ett litet hål så den gick ner men som sagt skall det göras en i glasfiber.
Hörs hej..
Har hänt litegrann iaf och det går ju åt rätt håll också så man ska väll inte klaga egentligen
Har fått in något som ska likna en skyddsbur det är väll det största projektet i sig. Trodde det skulle vara kul att bygga bur men det blev ganska snabbt halv drygt
Dubbla plåtar och bultat...
Tror jag skippar Toyotastagen, till och med jag som är ganska liten får nog problem att ta sig in och till och med ut då. Annars känner jag mig rätt nöjd med buren, har försökt bygga efter regelboken så att säga.
Tog en timme att LÄGGA instrumentbrädan på plats med buren i bilen. Antingen så var det jävligt svårt eller så är jag helt kass!! Vill ej höra svaret på den...
Städning...
Tråkigt att aluminiumplåten inte räckte till 2 hela dörrsidor men det är ju på insidan som tur är ^^
Hur är det, finns det något som säger att man måste kunna veva ner rutorna? Nån som vet får gärna upplysa.
Tonadeplexitakluckan som jag är svin nöjd med:D Frän!
Här ska det finnas en Bränsletank i rostfritt och ett batteri i framtiden. Tänkte köpa en fuelcell men hittar ingen i det materialet och tydligen säger transportstyrelsen NEJ till plast...
Catchtank 2L.
Så det är där jag är nu. Bränslesystemet ska göras först och främst sen måste jag fixa en el vatten pump. Skicka gärna ett PM till mig om någon vet någon som säljer en sån. Har även lagt huven på plats och sågat ett litet hål så den gick ner men som sagt skall det göras en i glasfiber.
Hörs hej..
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
- porscheratt
- S-Poster
- Posts: 117
- Joined: 2007-12-25 18:28:06
- Contact:
Re: 944 85b Saab Version 1
Går sakta men säkert framåt.
Bränslesystemet är klart i stora drag. Har inte fixat slangarna till fuelrailen för jag vet inte riktigt om jag ska använda den jag har. Tål att tänkas på.
Ser ut så här just nu iaf; Tank och catchtank i rostfritt. 3/8 slangfilter -biltema förpump -catch-biltema filter- turbobanditen bränslepump och rostfria ledningar fram till motorn. Har inte bestämt vilka spridare jag ska använda heller.. hm.
Har fått hem vattenpumpen Ser mycket bra ut tycker jag. Har lite begränsat utrymme för kylare så antingen blir det till att använda original eller kanske köpa en griffin universal 24" 16" som är största storleken som går. Dom är tyvärr lite väl dyra...
Vet dock inte hur "bra" original kylaren är.
Icn monterad.
Har även bytt till ett lite mer verklighetstroget spjällhus 80mm
Det som är överst på listan nu är att göra klart bränsle och kylsystemet..
Då vet du!
Bränslesystemet är klart i stora drag. Har inte fixat slangarna till fuelrailen för jag vet inte riktigt om jag ska använda den jag har. Tål att tänkas på.
Ser ut så här just nu iaf; Tank och catchtank i rostfritt. 3/8 slangfilter -biltema förpump -catch-biltema filter- turbobanditen bränslepump och rostfria ledningar fram till motorn. Har inte bestämt vilka spridare jag ska använda heller.. hm.
Har fått hem vattenpumpen Ser mycket bra ut tycker jag. Har lite begränsat utrymme för kylare så antingen blir det till att använda original eller kanske köpa en griffin universal 24" 16" som är största storleken som går. Dom är tyvärr lite väl dyra...
Vet dock inte hur "bra" original kylaren är.
Icn monterad.
Har även bytt till ett lite mer verklighetstroget spjällhus 80mm
Det som är överst på listan nu är att göra klart bränsle och kylsystemet..
Då vet du!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users