944 -86, "Snöflingan"

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
nfrma
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2008-11-02 12:50:06
Bilmodell: 996
Årsmodell: Vet ej
Location: Trollhättan
Contact:

Re: 944 -86, "Snöflingan"

#16 Post by nfrma »

Tack för länken!! Väldigt beskrivande! Hade faktiskt utfört de flesta sakerna som beskrevs under alternativ 3.

User avatar
MattiasA
S2-Poster
Posts: 278
Joined: 2006-06-21 20:23:38
Bilmodell: 944Turbo -90
Årsmodell: 1990
Location: Trollhättan
Contact:

Re: 944 -86, "Snöflingan"

#17 Post by MattiasA »

nfrma wrote:Jag har funderat på hur man bäst förvarar bilen under vintern!? Jag fyllde i lite xtra luft i däcken. Kollat glykolen, satt in en torrboll i bilen (den är helt stängd och utan "täcke"). Batteriet tog jag ur för att ha på laddning under vintern (bilen står i kallgarage).

Hur gör man sen?? Starta den ibland? Rulla lite då o då så att inte däcken tar skada? Någon som vet???

Ha de gött!
Hej,
tror du gjort helt rätt med vinterkonserveringen. Har du överdrag är det inte fel men inget måste. Starta om du känner för det - det finns väl både för- och nackdelar med det. Själv har jag vissa vintrar startat och kört regelbundet, andra vintrar låtit bilen sova ostört hela vintern. Jag har inte märkt någon större skillnad....
Inget bra "svar" - men det finns nog inget facit utan bara massor med åsikter om vad man ska och inte ska.
Ha det gott så kanske vi ses i vår.
/Mattias
Mattias Andersson
944 turbo-90
PCS 10746

User avatar
nfrma
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2008-11-02 12:50:06
Bilmodell: 996
Årsmodell: Vet ej
Location: Trollhättan
Contact:

Re: 944 -86, "Snöflingan"

#18 Post by nfrma »

Då så......då var det äntligen dags att plocka fram flingan. I torsdags var jag och hämtade henne (har inte besökt henne på HELA vintern). Nog var det lite spännande då jag vred på startnyckeln...Hon startade blixtsnabbt o gick hur fint som helst! :D

Tidigt i morses var jag och besiktigade henne. Blankt papper!! :lol:

I morgon blir årets första "riktiga" tur. Det ska bli sååå gött! :#944burn:

User avatar
nfrma
NA-Poster
Posts: 40
Joined: 2008-11-02 12:50:06
Bilmodell: 996
Årsmodell: Vet ej
Location: Trollhättan
Contact:

Re: 944 -86, "Snöflingan"

#19 Post by nfrma »

Nu var det dax att plocka upp tråden efter ett väldigt låååååångt uppehåll! I söndags var jag o hämtade ut "flingan". Startade direkt efter vintervilan :D På lördag är det dax för besiktning. Räknar med att den ska gå igenom utan problem. Men man vet ju aldrig....

Projekt efter besiktningen är ett nytt motorfäste, packning till oljehuset (mini läckage), byta bromsvätska o skaffa nya däck. Sedan är det mesta perfa! :#944burn:

Hörs efter besiktningen...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]