944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Igår fick jag efter 3 månader hem insatsen för att ge bilen lite CS look. Det tog tid och dom svarade inte på mail när jag undrade över status men den kom iallafall
Denna fanns bara i svart men skall kompletteras med en svart tunn lättviktsmatta i bagaget.
Insatsen var snyggt gjord i glasfiber och klädd med svart tyg som går bra ihop med Porsches matt-tyg.
Detta bör spara en del vikt och ge en stilren look. Enda problemet är att jag nu har lättat en hel del bak och mitten av bilen men inget fram så frågan är om den blir för lätt i rumpan så jag lik förbaskat måste i med tungd bak vid bankörning.
Vad tror ni som har liknande bilar.. Jag har plockat reservhjul och verktyg bak, i med lättare matta, ut med komplett baksäte och i med denna 2kg modul. 2st elstolar är ersätta med stolar på 10kg.
Blir den för lätt bak?
Denna fanns bara i svart men skall kompletteras med en svart tunn lättviktsmatta i bagaget.
Insatsen var snyggt gjord i glasfiber och klädd med svart tyg som går bra ihop med Porsches matt-tyg.
Detta bör spara en del vikt och ge en stilren look. Enda problemet är att jag nu har lättat en hel del bak och mitten av bilen men inget fram så frågan är om den blir för lätt i rumpan så jag lik förbaskat måste i med tungd bak vid bankörning.
Vad tror ni som har liknande bilar.. Jag har plockat reservhjul och verktyg bak, i med lättare matta, ut med komplett baksäte och i med denna 2kg modul. 2st elstolar är ersätta med stolar på 10kg.
Blir den för lätt bak?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- mijo
- Turbo-Poster
- Posts: 541
- Joined: 2007-04-19 16:25:12
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Du får väl sätta dit en hemsk vinge i så fall
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Byt huven till plast eller kolfiber så har du lättat fram också.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Tänkte jag skulle posta lite bilder på det jag har hunnit med hittills i banmötes/slalombilen. Det går i behagligt tempo då det viktigaste är att den blir körklar till Maj.
Det som är gjort är:
-Bytt plåt i nederkant framskärmar och en bit på en tröskel + lack. Blev perfekt.
-Invändig tvätt med våtdammsugare för att få den 100% ren.
-Utvändig recond, våtslipning, polering och lackförsegling PPS.
-Rutbehandling av alla rutor
-Inköp av design 90 9" runt om med R-däck
-Beställt en tunn uppsydd bagagerumsmatta som väger 1kg
-Specialtillverkat stolsfäste till förarplats och bultat 2st FIA godkända OMP stolar i golvet
-Monterat moccaratt plus en distans för att sitta bra
-Ersatt bagaget med en insats för CS look.
Jag vet att det inte ser klokt ut med förarstolen så långt bak men jag med mina 2 meter sitter jättebra nu för första gången
Näst på tur blir ett nytt chassi från Sandén + lite annat godis samt lite småfix som att trä igenom bälten, spacers bak, montera bort bälten bak mm.
Sen känns det ganska lagom för att köra första sommarens banmöten och se vad man tycker. Det finns ju hur mycket som helst man kan byta men man måste ju börja någonstans och jag vill kunna återställa bilen till original då klädsel mm var så fint.
Det som är gjort är:
-Bytt plåt i nederkant framskärmar och en bit på en tröskel + lack. Blev perfekt.
-Invändig tvätt med våtdammsugare för att få den 100% ren.
-Utvändig recond, våtslipning, polering och lackförsegling PPS.
-Rutbehandling av alla rutor
-Inköp av design 90 9" runt om med R-däck
-Beställt en tunn uppsydd bagagerumsmatta som väger 1kg
-Specialtillverkat stolsfäste till förarplats och bultat 2st FIA godkända OMP stolar i golvet
-Monterat moccaratt plus en distans för att sitta bra
-Ersatt bagaget med en insats för CS look.
Jag vet att det inte ser klokt ut med förarstolen så långt bak men jag med mina 2 meter sitter jättebra nu för första gången
Näst på tur blir ett nytt chassi från Sandén + lite annat godis samt lite småfix som att trä igenom bälten, spacers bak, montera bort bälten bak mm.
Sen känns det ganska lagom för att köra första sommarens banmöten och se vad man tycker. Det finns ju hur mycket som helst man kan byta men man måste ju börja någonstans och jag vill kunna återställa bilen till original då klädsel mm var så fint.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
-
- Turbo-Poster
- Posts: 669
- Joined: 2008-10-25 07:03:10
- Bilmodell: 993 C2
- Location: Hyssna / Katrineholm
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
John wrote:Tänkte jag skulle posta lite bilder på det jag har hunnit med hittills i banmötes/slalombilen. Det går i behagligt tempo då det viktigaste är att den blir körklar till Maj.
Det som är gjort är:
-Bytt plåt i nederkant framskärmar och en bit på en tröskel + lack. Blev perfekt.
-Invändig tvätt med våtdammsugare för att få den 100% ren.
-Utvändig recond, våtslipning, polering och lackförsegling PPS.
-Rutbehandling av alla rutor
-Inköp av design 90 9" runt om med R-däck
-Beställt en tunn uppsydd bagagerumsmatta som väger 1kg
-Specialtillverkat stolsfäste till förarplats och bultat 2st FIA godkända OMP stolar i golvet
-Monterat moccaratt plus en distans för att sitta bra
-Ersatt bagaget med en insats för CS look.
Jag vet att det inte ser klokt ut med förarstolen så långt bak men jag med mina 2 meter sitter jättebra nu för första gången
Näst på tur blir ett nytt chassi från Sandén + lite annat godis samt lite småfix som att trä igenom bälten, spacers bak, montera bort bälten bak mm.
Sen känns det ganska lagom för att köra första sommarens banmöten och se vad man tycker. Det finns ju hur mycket som helst man kan byta men man måste ju börja någonstans och jag vill kunna återställa bilen till original då klädsel mm var så fint.
Snyyygggggt
Det är ingen dålig samling bilar i det garaget
/ Micke
Nordic Jack 993 Carrera 2
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
Fd. 944 S 88:A
Fd. 944 S 87:A
- Nahpets
- Addict
- Posts: 1763
- Joined: 2008-01-28 01:34:48
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollentuna
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Dessa originalfälgar gör sig riktigt bra på våra bilar.
2 meter stolt lekamen i våra bilar gör sig ett visst besvär, men jag ser att du giraffat upp ratten .
Snyggt!
2 meter stolt lekamen i våra bilar gör sig ett visst besvär, men jag ser att du giraffat upp ratten .
Snyggt!
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Nu har det gått framåt med bilen och det blir nog ett långt inlägg.
Beställde en 20 litersdunk med Mobil1 av en vän och i veckan gjorde jag en service innan det var dax för avresa mot Göteborg i går morse. Dagen var bokad sedan några veckor och det var tvunget att ske redan för att Sandén skulle ha tid. Självklart valde vi absolut sämsta dagarna med snöstorm och glashala vägar. Resan hem med halvdana dubbfria vinterdäck och race hjulinställningar var direkt otäck så normala 3.5h blev 5.5. Den resan vill jag aldrig göra om... hua... Åkte dit i går efter jobbet och lämnade bilen på kvällen. Sen fick det bli låne-944:an till Scandic och sitta där och jobba till bilen var klar idag vid 15.
Det som Sandén gjorde med bilen var att montera på sitt Bilstein Ringen/Race-kit med 110Nm fram och 200Nm bak. Stavarna monterades bort och så byttes krängningshämmarnas bussningar. Jag kompletterade också med ett fjäderbensstag som Peter rekommenderade.
Sandén fick själv bestämma hjulvinklarna baserat på hur jag skall använda bilen. Jag berättade att jag tänkte ha 9tummare fram och bak med R-däck för bana och 8tummare fram och bak med gatdäck för slalom samt att det enbart är till detta den skall användas (plus transport dit och hem). Det blev det i mitt tycke ganska aggressiva inställningar. Dessa inställningar såg komiska ut med tunna vinterdäck med fel ET...
Hjulinställning:
Fram -2.8grader vänster och -2.7grader höger. -2mm toe
Bak -2.6grader vänster och 2.7grader höger. -5mm toe
Bilen ställdes riktigt låg och vägdes. Av bekvämlighet för själva resan hade jag den tjocka golvmattan i bagaget istället för min uppsydda tunna matta och jag hade även reservhjul och verktyg med mig just in case. Med detta i så vägde bilen 1320kg med 60 liter bensin men utan förare. Hur många kilo har jag lättat?
Beräknat med en förare på 70kg så blev balansen/viktfördelningen 50,1% vänster och 49.9% höger, 50,5% bak och 49,5% fram. När jag plockar ur reservhjulet bak blir det nog exakt 50/50. Dock väger jag några kilo till.
Bilen kändes mysig men det var svårt i detta väder att få en ordentlig känsla så nu väntar jag på barmark.
Jag bad också Sandén titta igenom bilen om något annat behövdes bytas men allt var tiptopp och det visade sig också att han hade haft inne bilen flera gånger innan (tidigare Göteborgbil) och kände till bilens historia. Båda länkarmarna hade han bytt ganska nyligen vilket var skönt att höra då jag inte hade kvitto på detta.
Vad tror ni om detta?
Näst på tur blir ny bromsolja och bromsbelägg. Sen är jag nog redo för våren.
Beställde en 20 litersdunk med Mobil1 av en vän och i veckan gjorde jag en service innan det var dax för avresa mot Göteborg i går morse. Dagen var bokad sedan några veckor och det var tvunget att ske redan för att Sandén skulle ha tid. Självklart valde vi absolut sämsta dagarna med snöstorm och glashala vägar. Resan hem med halvdana dubbfria vinterdäck och race hjulinställningar var direkt otäck så normala 3.5h blev 5.5. Den resan vill jag aldrig göra om... hua... Åkte dit i går efter jobbet och lämnade bilen på kvällen. Sen fick det bli låne-944:an till Scandic och sitta där och jobba till bilen var klar idag vid 15.
Det som Sandén gjorde med bilen var att montera på sitt Bilstein Ringen/Race-kit med 110Nm fram och 200Nm bak. Stavarna monterades bort och så byttes krängningshämmarnas bussningar. Jag kompletterade också med ett fjäderbensstag som Peter rekommenderade.
Sandén fick själv bestämma hjulvinklarna baserat på hur jag skall använda bilen. Jag berättade att jag tänkte ha 9tummare fram och bak med R-däck för bana och 8tummare fram och bak med gatdäck för slalom samt att det enbart är till detta den skall användas (plus transport dit och hem). Det blev det i mitt tycke ganska aggressiva inställningar. Dessa inställningar såg komiska ut med tunna vinterdäck med fel ET...
Hjulinställning:
Fram -2.8grader vänster och -2.7grader höger. -2mm toe
Bak -2.6grader vänster och 2.7grader höger. -5mm toe
Bilen ställdes riktigt låg och vägdes. Av bekvämlighet för själva resan hade jag den tjocka golvmattan i bagaget istället för min uppsydda tunna matta och jag hade även reservhjul och verktyg med mig just in case. Med detta i så vägde bilen 1320kg med 60 liter bensin men utan förare. Hur många kilo har jag lättat?
Beräknat med en förare på 70kg så blev balansen/viktfördelningen 50,1% vänster och 49.9% höger, 50,5% bak och 49,5% fram. När jag plockar ur reservhjulet bak blir det nog exakt 50/50. Dock väger jag några kilo till.
Bilen kändes mysig men det var svårt i detta väder att få en ordentlig känsla så nu väntar jag på barmark.
Jag bad också Sandén titta igenom bilen om något annat behövdes bytas men allt var tiptopp och det visade sig också att han hade haft inne bilen flera gånger innan (tidigare Göteborgbil) och kände till bilens historia. Båda länkarmarna hade han bytt ganska nyligen vilket var skönt att höra då jag inte hade kvitto på detta.
Vad tror ni om detta?
Näst på tur blir ny bromsolja och bromsbelägg. Sen är jag nog redo för våren.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Det blir nog kanon att utgå ifrån det där!
Kanske att det blev lite för lite camber fram med tanke på relativt "mjuka" fjädrar i förhållande till bilens vikt. Jag jämför då med min bil som har 130N/mm fram, väger 1100kg (+ förare) och då räckte inte 2,5 grader camber fram utan jag fick ställa max vad som gick istället (original framvagn) och då minskade slitaget märkbart. Vet inte vad det kan ha blivit men -3 grader kanske och du har ju ungefär samma på din bild då men mer vikt och mjukare fjädrar. Kanske att S2:ans förmodat styvare kränghämmare kompenserar för de lite mjukare fjädrarna iof.
Har din bil diffbroms? Om inte kan du kanske få problem med fästet ut ur kurvorna med så pass mycket camber bak. Jag har ca -2 grader camber bak och kör också utan krängningshämmare bak för att förbättra fästet och ändock spinner innerhjulet i vissa böjjar trots bara 170hk i bilen.
Hjulvinklar handlar å andra sidan inte enbart om bilen utan även om förarens körstil, så det som passar mig kanske inte alls passar dig.
Kanske att det blev lite för lite camber fram med tanke på relativt "mjuka" fjädrar i förhållande till bilens vikt. Jag jämför då med min bil som har 130N/mm fram, väger 1100kg (+ förare) och då räckte inte 2,5 grader camber fram utan jag fick ställa max vad som gick istället (original framvagn) och då minskade slitaget märkbart. Vet inte vad det kan ha blivit men -3 grader kanske och du har ju ungefär samma på din bild då men mer vikt och mjukare fjädrar. Kanske att S2:ans förmodat styvare kränghämmare kompenserar för de lite mjukare fjädrarna iof.
Har din bil diffbroms? Om inte kan du kanske få problem med fästet ut ur kurvorna med så pass mycket camber bak. Jag har ca -2 grader camber bak och kör också utan krängningshämmare bak för att förbättra fästet och ändock spinner innerhjulet i vissa böjjar trots bara 170hk i bilen.
Hjulvinklar handlar å andra sidan inte enbart om bilen utan även om förarens körstil, så det som passar mig kanske inte alls passar dig.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Det är inte diff på bilen tyvärr.
Jo jag får lita på Peter och sen är det bara att testa och utvärdera Jag är ju ganska oerfaren så troligen är jag det svagare kortet en stund till.
Jo jag får lita på Peter och sen är det bara att testa och utvärdera Jag är ju ganska oerfaren så troligen är jag det svagare kortet en stund till.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Ja Peter kan man säkert lita på. Det är det intryck jag har fått iaf (tyvärr har jag inte träffat honom någon gång).
Jag hade faktiskt inga problem med slitaget på framdäcken förrän jag hade lärt mig att köra rätt så fort så det är ju ett bevis för att körstilen påverkar behovet av camber osv.
Du har säkert ett bra utgångsämne i det du har nu och när du utvecklas som förare kan du prova att ändra lite på hjulinställningarna och se om det blir bättre eller sämre.
Har du funderat något på förarträning förresten? Kan starkt rekommendera förarkursen som det finns tråd om under "träffar" delen.
Jag hade faktiskt inga problem med slitaget på framdäcken förrän jag hade lärt mig att köra rätt så fort så det är ju ett bevis för att körstilen påverkar behovet av camber osv.
Du har säkert ett bra utgångsämne i det du har nu och när du utvecklas som förare kan du prova att ändra lite på hjulinställningarna och se om det blir bättre eller sämre.
Har du funderat något på förarträning förresten? Kan starkt rekommendera förarkursen som det finns tråd om under "träffar" delen.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- safe
- Addict
- Posts: 1427
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Skönt att du tog dig hem oskadd i snön! Tur du hade så grymma vinterdäck.
Jag körde själv från Stockholm igår (torsdag) tog 6 timmar, 70-80 km/h hela vägen, en bil framför mig på E4an snurrade och gick in i mitträcket...
Jag körde själv från Stockholm igår (torsdag) tog 6 timmar, 70-80 km/h hela vägen, en bil framför mig på E4an snurrade och gick in i mitträcket...
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Åkte också från Stockholm söderut igår kväll (det är ju min väg hem från jobbet) och jag hade nog toppfart på max 70, oftast gick det 50-60 och ibland så lågt som 30... det var INTE roligt väglag! Förstår att det var jobbigt att åka långt igår alltså, jag körde ju bara de 8 mil jag alltid gör hem.safe wrote:Jag körde själv från Stockholm igår (torsdag) tog 6 timmar, 70-80 km/h hela vägen, en bil framför mig på E4an snurrade och gick in i mitträcket...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Jag har sedan tidigare 4st 9" design 90 med R-däck och en uppsättning med 7" fram och 8" bak till gatdäcken.
I veckan köpte jag en uppsättning design 90 till för att kunna plocka 2st 8" så jag får en komplett uppsättning 8" runt om till sommardäcken men när jag idag hämtade upp dem så visade det sig vara 9" bak på de jag hade köpt så nu blir det lagom brett även på gatdäck
Jag vetefasen varför jag köper dessa fälgar och inte någon snygg 17" cup.. men jag gillar fasen design 90 på en låg 944 och så är det ju lite billigare med däck på 16".
Om någon behöver en uppsättning vettiga design 90 med bra däck fram och utan däck bak så har jag en uppsättning till salu billigt. Kan sko dem med dubbfria vinterdäck om så önskas.
I veckan köpte jag en uppsättning design 90 till för att kunna plocka 2st 8" så jag får en komplett uppsättning 8" runt om till sommardäcken men när jag idag hämtade upp dem så visade det sig vara 9" bak på de jag hade köpt så nu blir det lagom brett även på gatdäck
Jag vetefasen varför jag köper dessa fälgar och inte någon snygg 17" cup.. men jag gillar fasen design 90 på en låg 944 och så är det ju lite billigare med däck på 16".
Om någon behöver en uppsättning vettiga design 90 med bra däck fram och utan däck bak så har jag en uppsättning till salu billigt. Kan sko dem med dubbfria vinterdäck om så önskas.
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
-
- Carrera-Poster
- Posts: 320
- Joined: 2004-03-29 12:40:16
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Släng på vintersulorna och var med och lek på isen utanför Janne P:s på lördag
Synd att det är fel ET för mig, annars hade jag varit spekulant. En storlek eller två upp, både i bredd och höjd, hade nog gett bra resultat på det bruna eländet...
Synd att det är fel ET för mig, annars hade jag varit spekulant. En storlek eller två upp, både i bredd och höjd, hade nog gett bra resultat på det bruna eländet...
"If you´re not pissed off at this world,
than you´re just not paying attention!
than you´re just not paying attention!
- safe
- Addict
- Posts: 1427
- Joined: 2007-06-08 16:55:30
- Bilmodell: 911or, 931, 924
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944S2-91 Lära mig köra bana/skruva bilen
Spacers PP !!
/Magnus Wennerberg
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
911 Targa -77
911 -69 (RSR:ish)
924 -79 (Rostsmurfen)
931 -79 (Finrenovering)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users