944 n/a -84 Trackdaycar
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
Re: 944 - 84
Jag trodde det var nu på måndag men det verkar som bankörningen är den 17 Juni. Tur att jag kollade
Det blir nog att behålla 944an hela säsongen . Visst är man alltid sugen på att byta men det är inget som är planerat just nu.
Det blir nog att behålla 944an hela säsongen . Visst är man alltid sugen på att byta men det är inget som är planerat just nu.
Peter F.
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 1315
- Joined: 2010-08-19 11:12:24
- Bilmodell: 951 -86 / 944 -84
- Årsmodell: 1986
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 944 - 84
Måste tyvärr ställa in, upptäckte precis att jag fått ett stort läckage på styrservon. Kommer kanske förbi och kollar på en stund.PeppeF wrote:Jag har tänkt att köra ikväll ! Då ses vi
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
Re: 944 - 84
Måndagskörningarna på Sviestad är alltid en höjdare. Mycket olika bilar och trevligt folk. Tre timmar går alldeles för fort
Vill man prova på bankörning så är det ett jättebra tillfälle. Vore kul med fler 944 där.
Dagen strulade som sjutton. Började med att glömma plånboken hemma. Vilket jag upptäckte när jag stod på macken vid Beviks . Brorsan mötte upp och fick betala. När jag sedan ska starta bilen så har jag ingen tomgång.
Lite lätt panik. Hade soppapumpen gått måntro..
Snabb felsökning och det visade sig att en slang till insuget lossat. Hade missat att dra åt då jag servade bilen.
Hann precis lagom till kl 17 då det började.
Säsongspremiär på Sviestad och med nya 17" .
Blev det nån skillnad mot 15" ?
Jodå . Det tycker jag. Har inte lika mycket understyrning längre och bilen känns mycket stabilare.
Kuhmo v70 verkar fungera riktigt bra. !!
Tyvärr strulade min mobil så jag fick inga tider.
Vill man prova på bankörning så är det ett jättebra tillfälle. Vore kul med fler 944 där.
Dagen strulade som sjutton. Började med att glömma plånboken hemma. Vilket jag upptäckte när jag stod på macken vid Beviks . Brorsan mötte upp och fick betala. När jag sedan ska starta bilen så har jag ingen tomgång.
Lite lätt panik. Hade soppapumpen gått måntro..
Snabb felsökning och det visade sig att en slang till insuget lossat. Hade missat att dra åt då jag servade bilen.
Hann precis lagom till kl 17 då det började.
Säsongspremiär på Sviestad och med nya 17" .
Blev det nån skillnad mot 15" ?
Jodå . Det tycker jag. Har inte lika mycket understyrning längre och bilen känns mycket stabilare.
Kuhmo v70 verkar fungera riktigt bra. !!
Tyvärr strulade min mobil så jag fick inga tider.
Peter F.
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
Re: 944 - 84
Jag körde med Toyo R888 205/50 fram och 225/50 bak.
Nu är det 225/45 fram och 245/40 bak
Valde mjuka blandningen fram eftersom de fanns "på hyllan" och jag fick dem till ett bättre pris.
Nu är det 225/45 fram och 245/40 bak
Valde mjuka blandningen fram eftersom de fanns "på hyllan" och jag fick dem till ett bättre pris.
Peter F.
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 944 - 84
Får hoppas att soft inte är för soft så dom smälter bort direkt
Toyo är mjuka, jag kände en tydlig skillnad i stabilitet (synnerhet högfart) när jag bytte från R888 till MPSC. Så det finns många mer skillnader än bara tum på fälgen . Men många verkar gilla kumho, ska bli intressant att se hur länge dom håller ihop. Hur fort går det ungefär?
Toyo är mjuka, jag kände en tydlig skillnad i stabilitet (synnerhet högfart) när jag bytte från R888 till MPSC. Så det finns många mer skillnader än bara tum på fälgen . Men många verkar gilla kumho, ska bli intressant att se hur länge dom håller ihop. Hur fort går det ungefär?
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
Re: 944 - 84
Medium är nog rätt benämning. K61 fram och K90 bak.
De var så prisvärda att jag gjorde en chansning. Toyo har blivit dyra....
Stabiliteten beror nog mest på profilen. Som sagt. Hoppas de håller ihop
Nu kör jag inte så långa stinter och bilen är ganska lätt.
Hur fort det går? Inte alls....det går långsamt
Jag fegar för mycket. 1,10 förra året på Sviestad men då segar jag på trean istället för tvåan...
Mantorp: 1,40. Där vill jag komma ner 2 sekunder till minst!. Men jag är lite för feg..
De var så prisvärda att jag gjorde en chansning. Toyo har blivit dyra....
Stabiliteten beror nog mest på profilen. Som sagt. Hoppas de håller ihop
Nu kör jag inte så långa stinter och bilen är ganska lätt.
Hur fort det går? Inte alls....det går långsamt
Jag fegar för mycket. 1,10 förra året på Sviestad men då segar jag på trean istället för tvåan...
Mantorp: 1,40. Där vill jag komma ner 2 sekunder till minst!. Men jag är lite för feg..
Peter F.
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
Re: 944 - 84
Efter att ha kört några gånger på Mantorp och en gång på Sviestad så var jag sugen på mer körning.
Jag anmälde mig i sista sekund till Fordklubbens träff på Gelleråsen i söndags.
Riktigt kul bana med mycket varierade bilar.
Hade en härlig söndag och bilen fungerade helt ok .
Har dock lite strul med att den är svårstartad då den är varm vilket jag tror beror på DME-relät. Blir nog att beställa ett nytt.
Här kommer några bilder från dagen..
Jag anmälde mig i sista sekund till Fordklubbens träff på Gelleråsen i söndags.
Riktigt kul bana med mycket varierade bilar.
Hade en härlig söndag och bilen fungerade helt ok .
Har dock lite strul med att den är svårstartad då den är varm vilket jag tror beror på DME-relät. Blir nog att beställa ett nytt.
Här kommer några bilder från dagen..
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Peter F.
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
944 - 84
Om det är DME-reläet så startar den inte alls. Enkelt att kolla med en bygling som man ersätter reläet med. Sätt ihop tre kablar med ett flatstift i var ände och ersätt DME-reläet med. Om bilen startar då men inte med reläet så är reläet dåligt.PeppeF wrote:Har dock lite strul med att den är svårstartad då den är varm vilket jag tror beror på DME-relät.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
Re: 944 - 84
Är bilen varm och jag ska starta den direkt inpå så går den inte igång alls.
Det klickar i startmotorn. Dock inga problem att putta igång den.
Får den kyla av lite så går den igång med visst besvär.
Läste om det på Clarks garage så jag ska testa byglingen nästa gång. Lite trångt att komma åt bara. På min gamla bil sitter det under ratten...
Det klickar i startmotorn. Dock inga problem att putta igång den.
Får den kyla av lite så går den igång med visst besvär.
Läste om det på Clarks garage så jag ska testa byglingen nästa gång. Lite trångt att komma åt bara. På min gamla bil sitter det under ratten...
Peter F.
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944 - 84
Just det ja, inte världens smidigaste placering! Men byglingen ger ju ett klart svar så det kan nog vara värt besväret.PeppeF wrote:Är bilen varm och jag ska starta den direkt inpå så går den inte igång alls.
Det klickar i startmotorn. Dock inga problem att putta igång den.
Får den kyla av lite så går den igång med visst besvär.
Läste om det på Clarks garage så jag ska testa byglingen nästa gång. Lite trångt att komma åt bara. På min gamla bil sitter det under ratten...
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 944 - 84
Jag segar också omkring på 3:an, 1,07:84 resulterade det i förra året. Tror inte det går nämnvärt fortare om man tappar ner på 2:an, men värt att prova förstås.PeppeF wrote:Jag fegar för mycket. 1,10 förra året på Sviestad men då segar jag på trean istället för tvåan...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- PeppeF
- S-Poster
- Posts: 183
- Joined: 2010-09-20 15:39:07
- Bilmodell: Porsche 944 -84 *SÅLD*
- Årsmodell: 1984
- Location: Motala
- Contact:
Re: 944 - 84
Jag kan tänka mig att jag skulle tjäna lite på att gå ner på 2.an i sista kurvan ut på start-målrakan. (Sviestad)
Där går det inte fortare än 55 km/h så det blir lite segt.
Lustigt nog är jag försiktig om bilen. Jag köpte den för att kunna köra hårt på bana. Använder den ingenting i övrigt. Dessutom när man bara har 4 mil hem..!! (Sviestad och Mantorp). Måste lära mig att tänka om där.. !:)
Nåväl. Harrys laptimer strular hela tiden. Dessutom tar programmet så plats i mobilen även om man raderar föregående körningar. Verkar som filmerna ligger kvar någonstans så man inte får bort dem..
Var förbi skroten här hemma eftersom de hade en begagnat DME-relä liggande till en Opel Vectra. Perfekt att testa med tänkte jag. Visst..killen ville ha 250:- för ett 15 år gammalt relä. Utan garanti. Ett nytt kostar 299:- hos Utzon..
Blev ingen affär.
Ska plocka ner och fetta in drivknutarna. Hade ett lite klonkade/metalliskt ljud vänster bak efter sista körningen på Sviestad förra året. Gjorde inget åt det då utan det har varit tyst fram till förra veckan.
Oljudet kom precis sista kilometern hem. Låter vid belastning/drivning...inte då man kopplar ur.
Låt oss hoppas på drivknut och inte växellådan..
Två bilder från Sviestad.
Där går det inte fortare än 55 km/h så det blir lite segt.
Lustigt nog är jag försiktig om bilen. Jag köpte den för att kunna köra hårt på bana. Använder den ingenting i övrigt. Dessutom när man bara har 4 mil hem..!! (Sviestad och Mantorp). Måste lära mig att tänka om där.. !:)
Nåväl. Harrys laptimer strular hela tiden. Dessutom tar programmet så plats i mobilen även om man raderar föregående körningar. Verkar som filmerna ligger kvar någonstans så man inte får bort dem..
Var förbi skroten här hemma eftersom de hade en begagnat DME-relä liggande till en Opel Vectra. Perfekt att testa med tänkte jag. Visst..killen ville ha 250:- för ett 15 år gammalt relä. Utan garanti. Ett nytt kostar 299:- hos Utzon..
Blev ingen affär.
Ska plocka ner och fetta in drivknutarna. Hade ett lite klonkade/metalliskt ljud vänster bak efter sista körningen på Sviestad förra året. Gjorde inget åt det då utan det har varit tyst fram till förra veckan.
Oljudet kom precis sista kilometern hem. Låter vid belastning/drivning...inte då man kopplar ur.
Låt oss hoppas på drivknut och inte växellådan..
Två bilder från Sviestad.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Peter F.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users