Fick plockat ihop bilen så jag kunde besikta den sen så plockade jag ut motorn för lite service
Så har den stått ett tag nu, det som ska göras är att byta till 2.7l toppen, och den vassare JME kamaxeln.
Sen är det kopplingen som ska fixas till så den inte slirar längre.
Har en Spec metallic lamell som ska dit men då jag inte riktigt litar på Spec kopplingarna längre så byggde jag ett verktyg så man kan kolla hur mycket spännkraft det är i tryckplattan.
Man kan även se var den ger mest spännkraft och sedan modifiera svänghjulet/tryckplattan efter det resultatet.
Jag fick det till ett maxtryck på 800 kg vilket kanske är ok.
Sen mätte jag en orginal tryckplatta och den gav i stort sett samma tryck
Det är en lättviktsvariant av Spec tryckplatta jag har och den ska ge lite mer tryck men med facit i hand så hade man lika gärna kunnat köra med orginal tryckplattan och bara byta lamellen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.