Ja man kan tycka att pnp ska funka direkt annars ska det inte heta pnp.Fredrik Nyqvist wrote:@DLS:
Min bil har ju varit lite moddad sen tidigare, men på ett sånt sätt att jag inte behövt ändra någonting för att få det att funka med Motronic. Så jag har t.ex. inte haft motstånd för att få mina spridare att funka. Om man specar nåt som Plug n Play för et specifik bilmodell så tolkar jag det som att den ska bara vara att plugga in kablarna och sen ska det lira. Filips bil var ju enligt utsago helt original i första vändan och han kunde inte få till det så att tomgången gick rätt. Min bil har som sagt spridare som iaf Motronic kunde styra rätt upp och ner, och även för mig gick inte tomgången att ställa in bra.
Har inte pratat med Raceboy om tomgångs/spridar-problematiken ännu, men eftersom att strulet funnits både på min och Filips bil så väljer jag nog i dagsläget att tro att den inte är helt korrekt uppsatt för 951. Att VEMS måste hårdvarumässigt byggas om till att få det rätt känns lite budget, men man kan ju tycka att den borde komma för våra bilar om det säljs som Plug n Play.
Vad gäller priset så köpte jag med lambda-sensor, IAT-sensorer inklusive adapterkablage för den, samt "pluggar" för montering av sensorerna. Dessa ingår inte i priset som nämns här på forumet. Sen skickar han även med nån Bluetooth modul som standard, vilket inte heller var en del av priset här. Bluetooth-modulen verkar dock inte gå att köra parallellt med seriekabel, så går ju att diskutera nyttan med det.
Okej om man får montera en extra givare men inte ska man behöva bygga om boxen det första man gör o sen ska det ju gå att få till tomgången.
Förstår att priset vart högre om du valde till bredbandslambda sond, den kostar ju några kr till + blåtand modulen lär ju kosta lite.
Ska bli intressant o höra raceboys svar angående spridarna o tomgången.