944 Turbo -86 |

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Skriv svar
Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

944 Turbo -86 |

#1 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2010-07-27 22:28:23

Efter idogt letande blev man med bil igen. Den här gången en 951 -86. Sitter en del godis i och jag har inte hunnit kolla upp alla detaljer ännu men den korta listan är

* Större turbo (K26/8 eller K26/27 ??)
* Chip från Supermotor (eller nåt sånt)
* Växellåda med LSD
* Coiloverkit från Bilstein
* 30 mm krängare fram
* 18" Techart-fälgar (?) med MPSC R-däck på
* Helbur från Guss (dock ej regbesiktigad med denna)
* OMP skalstolar med 4-punktsbälte på förarplatsen
* Sparco mocca-ratt med snap-off
* Bakruta i plast med stor bananvinge på
* Huv i glasfiber med gälar
* Front-"plåt" i glasfiber med luftinsläpp för IC
* 928 S4-bromsok fram med hålborrade skivor från 993 (320 eller 303 mm )
* Stålomspunna bromsslangar

Måste kolla upp detaljer för vissa saker, typ turbo, fjäderkonstanter, osv osv men den rör iaf på sig och känns fin på vägen :)

Bifogar lite bilder tagna med mobilen, så kvalitén är väl minst sagt tvivelaktig
photo.jpg
photo_4.jpg
photo_5.jpg
photo_6.jpg
photo_3.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
wigander
S-Poster
Inlägg: 154
Blev medlem: 2007-07-18 13:35:08
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1984
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#2 Inlägg av wigander » 2010-07-28 09:39:33

Grattis till köpet, ser ut att vara en snygg bil!
Erik Wigander

Bilen: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19539

Användarvisningsbild
Maxx
Addict
Inlägg: 6025
Blev medlem: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#3 Inlägg av Maxx » 2010-08-03 21:21:53

Jag var och kikade på bilen idag och den såg ju riktigt trevlig ut. Tack för titten Fredrik! :d=:

Fast de där vingfästena får du nog göra något åt om du vill ha kvar bakrutan. :wink:
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#4 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2011-05-27 10:17:45

Länge sedan jag skrev något här. Det löser man väl bäst genom att skriva en halv roman till inlägg :)

Köpte ju bilen i mitten/slutet av juli 2010 så förra säsongen blev ganska kort. Hann dock med ett banmöte på Gelleråsen. Blev OR med utökad instruktion vilket kanske var lite sådär tempomässigt men första banbesöket med bilen bör man kanske ta det lite lugnt på :) . Bilen betedde sig dock fint på banan även om jag lyckades skjuta en tryckslang på start/mål-rakan och fick rulla in på gamla bandragningen och där montera tillbaka slangen. I brist på verktyg tog det lång tid och nästan hela det stintet gick förlorat. Men men... shit happens :) .

Hade sedan tidigare en Lindsey Racing Super 61 turbo som låg och samlade damm och tänkte att den gör sig nog fint på den här bilen. Hittade dessutom på andra sidan pölen ett kit med #55 spridare, LR stage 2 MAF, LR 951 MAX chip samt ett Power Perfect piggyback för ett bra pris och det trillade in under hösten. Tyvärr så slutade sista turen förra året med att en drivknut började knacka. Kändes som en trist avslutning men det är ju sånt man får räkna med.

Även om bilen ställdes av tidigt och jag dessutom har den i varmgarage i källaren i flerfamiljshuset där jag bor så har en axel-operation och alldeles för mycket jobb resulterat i att det inte blivit något gjort i huvud taget under vintern. När jag insåg att tiden sprang iväg samt att det nog inte är jätteupskattat att dra igång stormek i garaget så lämnade jag in bilen till Spreed & Autoteknik i mitten av april. Det som då åtgärdades var:
* Byte av turbo
* Installation av bredbandslambda (AEM Uego)
* Omfettning av drivknut
* Byte av bromsvätska
* Byte av växellådsolja
* Byte kylvätska

Hämtade ut bilen till påskhelgen och det blev en ganska lång och kostsam historia. Då jag inte ville att de skulle mecka dit MAF och piggyback (pga av det nog tagit även de ett antal dagar och mycket pengar) så blev det en speciallösning med gamla J-röret mot nya turbon. Var ju "aningens" skillnad på inlopp på de olika turbosarna :) . Hittade ungefär vid denna tidpunkt ett stycke MAFterburner på tyska ebay. Ropade hem den för €130 inkl frakt vilket kändes klart prisvärt.

Väl hemma så hann jag med hela 1 runda på kurviga landsvägar innan det började knacka om drivknuten igen. SUCK!! Jag som läst så mycket om att andra verkar ha haft turen att det räckt med omfettning. Men men, det är bara bita i det sura äpplet och byta. Har inhandlat en knut och chansar på att det är den inre på förarsidan som är dålig.

Sen drivknuten började knacka har bilen bara stått i garaget men jag har i alla fall fått dit MAFen samt MAFterburner. Var minst sagt lite meck att få plats med det hela. Trodde faktiskt att det skulle vara mer plats. Har dock beställt GTS-lyktor från Deutschnine och jag hoppas att när "triangel-staget" som stoppar popup-lyktorna ryker så ska det finnas mer plats för MAFen. Än så länge sitter originalspridarna kvar och jag tänkte nog behålla det tills den gått igenom besiktningen. Har inte hunnit mappa något ännu men kan bara konstatera att MAFen fungerar, alla insignaler (TPS, lambda och varvtal) finns och att det går att logga och justera som det ska med programmet. Känns riktigt skoj att få ge sig ut och mappa upp det där :)

Tyvärr går bilen ibland rätt kasst på tomgång. Vid vissa tillfällen så tänder den inte på alla burkar och går knasigt. Har köpt nya stift men det gjorde ingen skillnad. Även tändkablarna verkar riktigt gamla och slitna och de ska också bytas. Frågan är bara till vad? Utzon säljer för 1100 spänn vilket egentligen känns mycket för så pass enkla kablar, men det är väl det alternativet det får bli. Har även funderat på om jag ska byta rotor, fördelarlock och tändspole när jag ändå är i farten. Spolen blir jag dock lite kluven över. Ny hos Utzon verkar ju vara 1500 spänn ungefär medan Biltema (oops, sa jag det? ;) ) säljer universal högeffektspolar för under 200 spänn. Man blir ju lite nyfiken på att se om det funkar.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
jockes
Carrera-Poster
Inlägg: 355
Blev medlem: 2007-10-01 14:27:03
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1987
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#5 Inlägg av jockes » 2011-05-28 08:05:17

Riktigt grym!
Min biltråd
PCS 14631

KKK 26/27 med 360° ax-lager, Portad topp, Mirafrästa säten med fullradie, Slipade ventiler, Portat insug, Enem kamaxel, Avhängda balansaxlar, Ställbar BTR, 044-pump, Större IC + grövre tryckrör, Öppen HKS dump, Sandens wastegate-fjäder, 3" ifrån turbon, Inget katalysatorkrav :wink: , 998cc Delphi, E85, Lindsey MAF Stage 2, Revline chip, EBC, ECUMaster DET3, AEM BBL.

Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#6 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2011-05-30 21:11:53

jockes skrev:Riktigt grym!
Tackar
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#7 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2011-05-30 21:54:03

Har varit ute litegrann och försökt mappa lite med MAFterburner. Måste säga att det är faktiskt riktigt skoj, dock rätt tidskrävande. Vet iofs inte om jag gör riktigt rätt men jag försöker mappa genom att repetera följande betende:
* loggar en fullgasrepa på 3an (sneglar samtidigt på bredbandslambdan så att det inte går snålt)
* importerar loggen till Excel där jag filtrerar ut data som inte är fullgas (TPS_angle<40) och sorterar sedan på V_in (spänning från MAF) för att sedan kolla vad varje V_in har för AFR
* baserat på loggen rikar/fetar jag sedan i små steg i MAFterburner för varje V_in med målet att hamna på AFR 12.2-12.3 .

Det går framåt men kanske inte superfort. Borde man göra annorlunda?

En annan sak som jag funderar lite på är vad man gör med det som inte är fullgas eller tomgång? MAFterburner kan ju inte mappa olika värden för olika TPS_angle utan bara manipulera spänningen som skickas till DME. Ska man bara mappa efter fullgas och acceptera värdena man får för delgas?

Noterade en sak som jag inte vet om jag ska bli orolig för eller bara konstatera att jag får koppla förbi taktventilen. Köpte ett MAF-rör av Gurra där det inte finns uttag för att koppla till taktventilen. Pluggade därför slangen som ska gå från röret mellan AFM och turbo till taktventilen, men lät taktventil sitta inkopplad som den var i övrigt. Nu vill den bara ladda 0.3 bars övertryck, vilket om jag förstått det hela rätt ska vara original WG-fjäders tryck. Är det så att om jag pluggar den slangen till/från taktventilen så kan den inte bygga upp mer ladd än WG-fjäderns tryck eller kan det vara någon knack-detektering som gör att den inte vill ladda mer? Vet inte om jag någonsin hört/känt en spikning så jag vet inte hur det upplevs, men jag tycker inte att bilen rycker eller går ojämnt vid fullgasreporna.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#8 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2011-05-31 20:43:12

Små steg framåt. Idag konstaterade jag att min felaktiga urkoppling av taktventilen orsakade det låga laddet (0.3 bar). Efter att jag kopplat bort taktventilen och gjort några grova justeringar på pysventilen så laddar den ca 0.9-1.0 bar. Har nog tänkt ladda kanske 1.15-1.2 när allt är uppmappat och klart men just nu får det bli lite mindre, det rör på sig ändå :)

Vet inte vad jag ska tycka om MAFterburner. Mappar man grovt så justerar man rikare/fetare för inspänningar från MAF-mätaren i steg om 0.2 V , mellan dessa värden så interpolerar den vad det borde bli. Det går dock att gå in och finjustera på inspänningar i steg om 0.02 V och då antar jag att man slipper interpoleringen. Har hittills bara justerat grovt men tycker då att interpoleringen inte är så himla bra.

Är långt ifrån färdig, har hittills mest mappat från 2000 rpm och uppåt, men såhär är resultatet än så länge:
AFR_RPM.jpg
Som synes är det en bit kvar :) . Anledningen till att det är så "skakigt" är att diagrammet är baserat på väldigt många datapunkter.

En sak som jag inte vet vad jag ska tro om är min knackande drivknut. Eller drivknut som inte knackar :S . Blir "lätt" förbryllad;
* på sista rundan i sept 2010 så började det knacka ganska rejält
* vid första rundan i april 2011 (helt utan åtgärd) så knackade det inget alls första 10 milen, sen började det knacka igen
* en verkstad fettade om knutarna och på första rundan efter det knackade det inte alls
* ca 5 mil senare började det knacka igen, SUCK!!
* sen stod bilen en månad och nu har jag varit ute och kört lite när jag mappat och då låter det inget alls, trots fullgasrepor som avslutas med helt gasuppsläpp och kraftig motorbroms.
Har köpt en knut men vet inte om jag ska försöka byta ut något. Ett motto jag brukar leva efter är "if it ain't broken, don't f'**k with it" . Men nu blir jag kluven. Vill ju inte att det ska börja knacka mitt ute på någon längre tur :S
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
spirou944t
Turbo-Poster
Inlägg: 505
Blev medlem: 2004-03-30 06:56:17
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1986
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#9 Inlägg av spirou944t » 2011-06-01 06:13:53

När jag pratade med Sandens vid ett tillfälle nämde han att man kan skifta axlarna (höger-vänster),
så att knutarna snurrar åt andra hållet. (om dom nu redan är slitna)
Erik Sevetin
[i]951:a -86 Mörkgråmetalic ;)
PCS #8474
944 Sverige #83[/i]

Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#10 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2011-06-04 10:12:13

Har köpt en drivknut, kanske dumsnålt att inte köpa flera, men jag tror det blir att byta den inre på förarsidan och sedan skifta axeln mellan sidorna. Hoppas att det tillsammans med nytt fett ska göra susen. Måste bara få det gjort också. Är säkert inte så svårt (eller måste man lossa muttern på utsidan av hjulet som ska dras med 500 Nm?), men har inte rätt plats att göra det själv på och vet inte om jag är helt förtjust i tanken på att ta det på GDSen.

Igår blev jag dock glatt överraskad. Har slutsiffra 1 så det är körförbud på den sedan 1a april pga av att jag inte besiktigat den då jag ville montera MAF och hinna mappa lite grovt innan jag åkte dit. Egentligen så borde den reg-besiktigas också eftersom buren inte står med i papprena. Eftersom det är riktigt långa väntetider på besiktning och förmodligen ännu längre på regbesiktning så drog jag en rövare och tog en avbokningstid för att om möjligt kunna få 1 månad där körförbudet hävdes. Fick tid på Sundbyberg-Rissne där de tidigare varit riktigt kinkiga mot mig. Förra gången var jag till och med tvungen att argumentera för att få igenom bilen med halvbur (alltså ingenting framför förarstolarna) och nu kom jag med ej reggad fullbur. Det hann inte gå mer än en minut från att jag kommit in i hallen innan han anmärkt på vingen på bakrutan, som tydligen inte anses trafiksäker, samt min öppna vevhusventilation. Tänkte att det här kommer gå helt åt fanders, men det var faktiskt det enda han anmärkte på. Det är nog första, och förhoppningsvis sista, gången som jag är glad över resultatet underkänd på besiktningen :) . Nu kan jag lösa de två enkla puckarna och ta resten i egen takt innan jag regbesiktigar med buren.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
tkgb
Turbo-Poster
Inlägg: 413
Blev medlem: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#11 Inlägg av tkgb » 2011-06-05 20:50:36

Jag har ett ganska likt Lindsey Mafsystem och mafterburner piggyback på min bil.
Jag tror inte man ska bry sig om dellast o liknande när man mappar utan det är fullgasrepor som
gäller.Det är väl ett ganska enkelt piggybacksystem men jag tycker det funkar helt ok.

Jag brukar inte ha några diagram liknande ditt på afr loggarna utan kör med textfiler som man kollar i anteckningar.
Loggar du med bredbandslamdan separat eller har du kopplat in den i mafterburner och loggar därifrån?
När man loggar från mafterburner så brukar det se ut så här för mig.
Jag har klippt ut dom sista 500 varven på en gammal log.

mvh tommy

"09-16-2006","19:36:06"
"Time","Vin(v)","Vout(v)","Fin(kg/hr)","Fout(kg/hr)","Fdelta(%)","A/F","Vtps(v)","TPAngle(deg)","RPM"
"19:37:22","4,57","4,13","2212","1702","-23,0","11,9","3,504","75,5","6 080"
"19:37:22","4,54","4,11","2165","1667","-23,0","11,9","3,500","75,4","5 960"
"19:37:22","4,57","4,12","2188","1685","-23,0","11,8","3,509","75,6","6 080"
"19:37:22","4,57","4,12","2188","1685","-23,0","12,0","3,504","75,5","6 040"
"19:37:23","4,55","4,11","2165","1667","-23,0","11,8","3,524","76,0","6 120"
"19:37:23","4,56","4,12","2188","1685","-23,0","11,8","3,500","75,4","6 160"
"19:37:23","4,54","4,11","2165","1667","-23,0","11,6","3,524","76,0","6 080"
"19:37:23","4,57","4,13","2212","1702","-23,0","11,8","3,514","75,8","6 120"
"19:37:23","4,57","4,12","2188","1685","-23,0","11,7","3,514","75,8","6 120"
"19:37:23","4,57","4,12","2188","1685","-23,0","11,7","3,504","75,5","6 160"
"19:37:23","4,60","4,17","2246","1731","-22,9","11,8","3,519","75,9","6 120"
"19:37:23","4,59","4,17","2246","1731","-22,9","11,6","3,514","75,8","6 200"
"19:37:23","4,58","4,13","2212","1702","-23,0","11,2","3,514","75,8","6 120"
"19:37:23","4,56","4,12","2188","1685","-23,0","11,5","3,519","75,9","6 160"
"19:37:24","4,59","4,17","2246","1731","-22,9","11,7","3,514","75,8","6 200"
"19:37:24","4,57","4,12","2188","1685","-23,0","11,7","3,504","75,5","6 280"
"19:37:24","4,57","4,12","2188","1685","-23,0","11,3","3,504","75,5","6 160"
"19:37:24","4,60","4,17","2246","1731","-22,9","11,7","3,509","75,6","6 320"
"19:37:24","4,61","4,16","2269","1725","-24,0","11,2","3,500","75,4","6 240"
"19:37:24","4,59","4,17","2246","1731","-22,9","11,5","3,509","75,6","6 200"
"19:37:24","4,58","4,13","2212","1702","-23,0","11,3","3,524","76,0","6 240"
"19:37:24","4,60","4,17","2246","1731","-22,9","11,2","3,500","75,4","6 360"
"19:37:24","4,59","4,17","2246","1731","-22,9","11,5","3,524","76,0","6 360"
"19:37:24","4,59","4,17","2246","1731","-22,9","11,5","3,514","75,8","6 240"
"19:37:24","4,59","4,17","2246","1731","-22,9","11,4","3,504","75,5","6 360"
"19:37:25","4,56","4,12","2188","1685","-23,0","11,2","3,490","75,2","6 240"
"19:37:25","4,62","4,16","2269","1725","-24,0","11,5","3,514","75,8","6 360"
"19:37:25","4,61","4,17","2246","1731","-22,9","11,6","3,211","68,2","6 560"
"19:37:25","3,15","3,43","863","1062","23,2","11,0","0,445","0,0","6 360"

Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#12 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2011-06-06 10:33:00

tkgb skrev:Jag har ett ganska likt Lindsey Mafsystem och mafterburner piggyback på min bil.
Jag tror inte man ska bry sig om dellast o liknande när man mappar utan det är fullgasrepor som
gäller.Det är väl ett ganska enkelt piggybacksystem men jag tycker det funkar helt ok.

Jag brukar inte ha några diagram liknande ditt på afr loggarna utan kör med textfiler som man kollar i anteckningar.
Loggar du med bredbandslamdan separat eller har du kopplat in den i mafterburner och loggar därifrån?
När man loggar från mafterburner så brukar det se ut så här för mig.
Jag har klippt ut dom sista 500 varven på en gammal log.

mvh tommy

[...]
Jag har bredbandslambdan inkopplad till MAFterburner så att "allt" kan loggas där. Jo jag vet att det är ett väldigt enkelt program, så fullast är säkert vägen att gå. Dock så tycker jag att den ligger så himla fett vid dellast, oftast mellan 11-13.5 men i vissa lägen nästan ner till 10. Vad brukar du hamna ungefär? Undrar om det är så att man borde skaffa sig ett annat chip (har Lindsey Racing Max idag) som har lite andra dellast-inställningar i sin grund. I och för sig undrar jag hur min vevhusventilation är inkopplad och om det är så att jag har något litet läckage där. Det borde väl iofs visa sig som mest vi fullgas antar jag. Ska hursomhelst lyfta på insuget för att gå igenom alla slangar och tomgångsmotor, får se vad jag hittar då.

När jag mappar så kör jag inga diagram, det var bara lite roligt att klippa ihop ett för att få en lite tydligare grafisk vy av det hela. Jag brukar klippa in det i excel där jag kan filtrera och sortera datat. Tycker det blir tydligare att se hur jag ska justera då.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
tkgb
Turbo-Poster
Inlägg: 413
Blev medlem: 2004-04-01 17:47:04
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1991
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#13 Inlägg av tkgb » 2011-06-07 21:52:03

Det brukar bli ungefär samma för mig med att den går fett vid dellast mest just när man gasar på.
Håller man sen jämn gas så går ju closed loop in och försöker hålla 14.7 i lamda.

Läste nånstans att det var viktigt för DME att se 4.6 volt på max för att den skulle höja tändningen lite till då?
Jag brukar få 4.6 volt från mafmätaren men sen justera ner det till typ 4.2 volt med mafterburnern för att den inte ska gå för fett. Man kanske skulle gjort på något annat sätt?

Brukar du få 4.6 volt ut från mafterburner in i DME?

mvh tommy

Användarvisningsbild
Fredrik Nyqvist
Carrera-Poster
Inlägg: 318
Blev medlem: 2009-08-22 14:12:41
Bilmodell: Porsche 944 Turbo
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#14 Inlägg av Fredrik Nyqvist » 2011-06-09 06:48:45

Det har jag faktiskt inte tänkt på, men det är ju klart att den borde försöka justera lambda själv. Dock verkar min inte göra det alls. Frågan är om det kan ha något med chippet att göra eller om det är min lambda-sond som är kaputt. Finns det nåt sätt att testa lambda-sonden?

Var ett tag sen jag var ute och mappade och kikade på data, men jag vill minnas att den var uppe på 4.6 V från MAFen men det var nog en liten bit innan varvstopp tror jag. Kommer inte ihåg hur mycket jag justerar upp/ned sen.
Fredrik Nyqvist

PCS #10558
Biltråd: 944 Turbo -86 |

Användarvisningsbild
Bubby
Turbo-Poster
Inlägg: 624
Blev medlem: 2005-07-10 19:06:52
Telefon: 0763385357
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1987
Ort: Västerås
Kontakt:

Re: 944 Turbo -86 |

#15 Inlägg av Bubby » 2011-06-09 17:49:03

är det ens lambdareglering på en -86a?
PORSCHE 944 TURBO -87 alpinvit.

BMW 330Xi -03 M-sport stålgrå.

PCS+R 9488

[url]http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=5485[/url]
[url]http://www.garaget.org/bubby[/url]

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare