951 by Corleone - uppdatering 2025

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#16 Post by Pehr Johnsson »

Oj "bara" 275´ Jag trodde prislappen skulle bli mycket högre :?: :!:
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 270
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#17 Post by Sluggen »

Från en som lagt mycket pengar på en 944 med 3L-motor (som fortfarande inte är körduglig) så säger jag: Billigt!

Lycka till!
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3241
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#18 Post by DLS »

mm håller med, riktigt billigt.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#19 Post by Corleone »

gurra wrote:Grattis till nya bilen! Några planer för den?
Ja, det blir en del. Just nu är det ett platsbyggt Ferrita med racecattar samt individuellt mappad, c:a 580 hk men känns som betydligt mer. I Cobb loggen går 0-100 på 3,2 och 1/4 milen på 10,95. Grym jäkla bil! 997 Turbo får nog se upp faktiskt.

Jag kommer att byta tryckrör, laddkyl, kompressorhjul, spridare samt 1 pump till och ställa om till E85. Då kan man åka med stabila dryga 600 arwp och bortåt 700 i maskin utan att ladda mer än 1,5 sjunkande ner till 1,25.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3241
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#20 Post by DLS »

men känns inte GTR:en tung?
vilken skillnad är det mot din porsche då?
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#21 Post by Corleone »

DLS wrote:men känns inte GTR:en tung?
vilken skillnad är det mot din porsche då?
Jo, den väger 1710 med mitt avgassystem men det märks inte, åker stabilare och fortare med GTR:en än med Porschen faktiskt. GTR:en har en fantastisk växellåda så i praktiken blir den mycket snabb trots vikt/effekt. Jag blev enormt överraskad hur de kan vara så snabba. Nu är ju min mappad och har 100 hk till så det blir skillnad mot en orginal förstås. Med lite mer effekt blir den oslagbar mot de flesta andra gatbilar då effekten är tillgänglig direkt. Med Porschen går det bra så länge man inte släpper av men GTR:en växlar på 0,2 sekunder och laddtrycket hålls alltid uppe, sånt har stor betydelse för praktiskt snabbhet även om effekten kan vara liknande.

Kom och prova den, jag lovar att alla som gör det kommer att bli extremt positiva.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

poyee600rr
S-Poster
Posts: 138
Joined: 2006-10-15 09:10:14
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1989
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#22 Post by poyee600rr »

Hej,
Har du nån sida man kan följa utvecklingen på din GT-R??
Skulle va riktigt kul och se, min syster och hennes man har också en GT-R :)
/Poyee
Porsche 944 turbo -89 (inne på 16e året)
Honda CBR 600 RR (såld efter 14år å 1000mil)
Audi A6 c7 allroad 3.0tdi
http://www.garaget.org/Porsche-cbr600rr

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#23 Post by Corleone »

Nej ingen sida för GTR:en.

Har bytt pumpar, spridare, laddkyl och inloppsrör samt mappat om för E85. Nu är aggregaten maxade tyvärr men 600 på hjulen är ok. Måste dock byta ut 950 cc spridarna igen då den magrar ut över 230 km/h, nu är 2000 cc beställda.
Kommer att uppgradera växellådan med med olika förstärkningar samt andra lameller. I vinter kan det bli andra aggregat för 700+ awhp.

Med grepp, lite i tanken och bara jag så går 0-100 nu på 2,95 s i loggen.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25415
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#24 Post by patand »

Corleone wrote:Måste dock byta ut 950 cc spridarna igen då den magrar ut över 230 km/h, nu är 2000 cc beställda.
Vad har hastigheten med utmagringen att göra? Borde inte samma sak ske vid lägre hastighet vid samma effektuttag?

Ifrågasätter inte ditt kunnande utan frågar för att lära. :)

Om du vill får du gärna skapa en "biltråd" under Övrigt (OffTopic) här på forumet om din GTR. :) Kanske är bättre än att kladda ner din säljestråd?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3241
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#25 Post by DLS »

Jag måste nog ta o komma på en fika snart så jag får åka med i det nya monstret tror jag :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#26 Post by Corleone »

patand wrote:
Corleone wrote:Måste dock byta ut 950 cc spridarna igen då den magrar ut över 230 km/h, nu är 2000 cc beställda.
Vad har hastigheten med utmagringen att göra? Borde inte samma sak ske vid lägre hastighet vid samma effektuttag?

Ifrågasätter inte ditt kunnande utan frågar för att lära. :)

Om du vill får du gärna skapa en "biltråd" under Övrigt (OffTopic) här på forumet om din GTR. :) Kanske är bättre än att kladda ner din säljestråd?
Man kan tänka sig att belastningen ökar med fart samt att det skulle kunna tryckas in mer luft via filtren i fronten. Man kan se att laddtrycket ökar med 0,5 hg på högre växlarna.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#27 Post by Corleone »

DLS wrote:Jag måste nog ta o komma på en fika snart så jag får åka med i det nya monstret tror jag :)
Välkommen!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#28 Post by Corleone »

Nybesiktad ua!

Beställer nya bakdäck också, Kumho R däck 285/18.

Ingen som är sugen att köpa?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#29 Post by Corleone »

Nytt pris : 250.000:-
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!

#30 Post by Corleone »

Såld!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]