951 by Corleone - uppdatering 2025
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 670
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
951 by Corleone - uppdatering 2025
Pris: 250.000:-
951 M030 -89 säljes
• Röd, fin i lack
• 12.800 mil
Chassi:
• Bilstein ställbara fjäderben med hjälpfjädrar (Sandén)
• 968 cup krängningshämmare
• Bytta o andra bussningar
• Heigo full bur
• Sparco XL stol x 2
• 6-p bälten
• BBS Le Mans split 9+11”x18” (bara fälgar kostar c:a 50 kkr) med Kumho R-däck 265/35 fram och 285/30 bak
• 968 RS ratt
• Plastis huv, svart med gälar
• Hella dubbla framlampor med Xenon helljus, pottor i kolfiber
• Nya dimljus
• Frontläpp
• Semisolida motorfästen
• Växellåda med diff och modifierat växellådsfäste
• 968 vinge
• Vita/röda bakljus
• Vita sido- och framblinkers
Motor byggd av Ultra Motors:
• 200 mil
• 3 liter 968 block
• Darton stålfoder
• JE coatade kolvar
• Pauter stakar
• Allt balanserat och uppvägt
• Crankscraper
• Allt nytt i övrigt såsom vattenpump o alla slitdelar, lager, givare etc
• Shimsad och modifierad oljepump (Milledge)
• Topp portad av SAABs motorlabs flödestekniker (portat bla Fords fabriksbilar). Nyss provtryckt
• Limmad Cometic metallpackning med gasringar. Ny
• Rostfria 48 mm Ferrea insugsventiler med 7 mm skaft, titanium retainers
• Natriumkylda 42 mm avgasventiler med 8 mm skaft, titanium retainers
• Berryllium avgassäten
• Milledge kam speciellt för mig med solida tryckare och Milledge fjädrar
• Aluminiumkylare med dubbla volymen kylvätska (Motul MotoCooling)
• Modifierat kylsystem med omdraget flöde samt avluftning över varje insugskanal och baksida topp, 2 bars kylarlock
• Laddkylare specialbyggd av ARE Cooling med handknackade 4 mm tankar, 4½” tjock
• Spraymunstycken (Evo) som sprutar vatten på laddkylaren, styrs av sprutet
• 968 oljekylare
• Insug med datafrästa beräknade radie trattar, beräknat (kortare) för att slippa vridmomentstoppar
• Portat Audi RS spjäll
• HKS Racing omluftsventil
• Turbo Garret GT3582 med 1.02 avgashus
• Tial 46 waste gate med eget separat avgasrör ända bak
• SFR stage 2 grenrör 4-1
• Platsbyggt Ferrita 3” system med 5” slutrör och mycket liten racecat vid bakaxeln
• MSD DIS 4 plus tändsystem med 4 separata MSD spolar
• Nippondenso Iridium K27 nya stift (3.500:-)
• Link G2 stand alone med kalibrerad hastighetssignal, olika laddtryck på olika växlar, launch, anti-lag, flat-shift, traction controll etc
• Innovate bredbandslamda
• Uttag för avgastemp med ultrasnabb proffsgivare
• Bosch 1680 cc spridare
• SX bränslepump med eget relä, andra bränsleledningar, stålomspunnet vid motorn
• Aeromotive bränslefilter
• Annat lättare svänghjul i stål
• Spec koppling med metall lamell (900nm) lättkörd, nästan som vanligt
• Balansaxlar givetvis intakta
Besiktad ua varje år med godkända avgasvärden (besiktningsmapp). Hjul/däckdimension samt bur inskrivet i reg bevis
Bromsad I Rototest:
• 450 rwhp på 1 bar bensin (500 i maskin)
• 500 rwhp på 1 bar E85 (555 i maskin)
• 563 rwhp på 1,25-1,30 bar E85 (625 i maskin)
• Nu bortåt c:a 600 rwhp på 1,4 bar E85 (c:a +660 i maskin) kompressorn bottnar
• Spikrak momentkurva vid belastning från 3500-7800 rpm, inga vridmomentstoppar
• Rapp, stark och ilsken, snabb och kul. Åker jämt med racehojar från 80 och uppåt (fast dom lägger sig på tanken)… (men jag blir frånåkt av min kompis Tonys M5 med nästan 1300 påsar i maskin, konstigt…)
Prestanda:
• 100-200 km/h i sprutets logg 6,3 sekunder med kalibrerad hastighet (höst kallt ute)
• 100-150 km/h på c:a 2,5 sekunder
• 0-200 km/h klockat, ganska exakt 10 sekunder, svårt att starta…
• Toppar över 330 om du törs varva ut (har åkt 300 ”riktiga km utan problem)
Allt extremt välbyggt för att kunna köras, inga bekymmer med temp trots stadigt effektuttag. Allt överallt är bytt.
Byggkostnad: ojojoj, hade jag vetat det så hade jag nog aldrig börjat… tyvärr över 500 kkr
Pris bud!
Säljer för nya utmaningar om priset och köparen är rätt annars behåller jag och köper ett nytt projekt ändå!
951 M030 -89 säljes
• Röd, fin i lack
• 12.800 mil
Chassi:
• Bilstein ställbara fjäderben med hjälpfjädrar (Sandén)
• 968 cup krängningshämmare
• Bytta o andra bussningar
• Heigo full bur
• Sparco XL stol x 2
• 6-p bälten
• BBS Le Mans split 9+11”x18” (bara fälgar kostar c:a 50 kkr) med Kumho R-däck 265/35 fram och 285/30 bak
• 968 RS ratt
• Plastis huv, svart med gälar
• Hella dubbla framlampor med Xenon helljus, pottor i kolfiber
• Nya dimljus
• Frontläpp
• Semisolida motorfästen
• Växellåda med diff och modifierat växellådsfäste
• 968 vinge
• Vita/röda bakljus
• Vita sido- och framblinkers
Motor byggd av Ultra Motors:
• 200 mil
• 3 liter 968 block
• Darton stålfoder
• JE coatade kolvar
• Pauter stakar
• Allt balanserat och uppvägt
• Crankscraper
• Allt nytt i övrigt såsom vattenpump o alla slitdelar, lager, givare etc
• Shimsad och modifierad oljepump (Milledge)
• Topp portad av SAABs motorlabs flödestekniker (portat bla Fords fabriksbilar). Nyss provtryckt
• Limmad Cometic metallpackning med gasringar. Ny
• Rostfria 48 mm Ferrea insugsventiler med 7 mm skaft, titanium retainers
• Natriumkylda 42 mm avgasventiler med 8 mm skaft, titanium retainers
• Berryllium avgassäten
• Milledge kam speciellt för mig med solida tryckare och Milledge fjädrar
• Aluminiumkylare med dubbla volymen kylvätska (Motul MotoCooling)
• Modifierat kylsystem med omdraget flöde samt avluftning över varje insugskanal och baksida topp, 2 bars kylarlock
• Laddkylare specialbyggd av ARE Cooling med handknackade 4 mm tankar, 4½” tjock
• Spraymunstycken (Evo) som sprutar vatten på laddkylaren, styrs av sprutet
• 968 oljekylare
• Insug med datafrästa beräknade radie trattar, beräknat (kortare) för att slippa vridmomentstoppar
• Portat Audi RS spjäll
• HKS Racing omluftsventil
• Turbo Garret GT3582 med 1.02 avgashus
• Tial 46 waste gate med eget separat avgasrör ända bak
• SFR stage 2 grenrör 4-1
• Platsbyggt Ferrita 3” system med 5” slutrör och mycket liten racecat vid bakaxeln
• MSD DIS 4 plus tändsystem med 4 separata MSD spolar
• Nippondenso Iridium K27 nya stift (3.500:-)
• Link G2 stand alone med kalibrerad hastighetssignal, olika laddtryck på olika växlar, launch, anti-lag, flat-shift, traction controll etc
• Innovate bredbandslamda
• Uttag för avgastemp med ultrasnabb proffsgivare
• Bosch 1680 cc spridare
• SX bränslepump med eget relä, andra bränsleledningar, stålomspunnet vid motorn
• Aeromotive bränslefilter
• Annat lättare svänghjul i stål
• Spec koppling med metall lamell (900nm) lättkörd, nästan som vanligt
• Balansaxlar givetvis intakta
Besiktad ua varje år med godkända avgasvärden (besiktningsmapp). Hjul/däckdimension samt bur inskrivet i reg bevis
Bromsad I Rototest:
• 450 rwhp på 1 bar bensin (500 i maskin)
• 500 rwhp på 1 bar E85 (555 i maskin)
• 563 rwhp på 1,25-1,30 bar E85 (625 i maskin)
• Nu bortåt c:a 600 rwhp på 1,4 bar E85 (c:a +660 i maskin) kompressorn bottnar
• Spikrak momentkurva vid belastning från 3500-7800 rpm, inga vridmomentstoppar
• Rapp, stark och ilsken, snabb och kul. Åker jämt med racehojar från 80 och uppåt (fast dom lägger sig på tanken)… (men jag blir frånåkt av min kompis Tonys M5 med nästan 1300 påsar i maskin, konstigt…)
Prestanda:
• 100-200 km/h i sprutets logg 6,3 sekunder med kalibrerad hastighet (höst kallt ute)
• 100-150 km/h på c:a 2,5 sekunder
• 0-200 km/h klockat, ganska exakt 10 sekunder, svårt att starta…
• Toppar över 330 om du törs varva ut (har åkt 300 ”riktiga km utan problem)
Allt extremt välbyggt för att kunna köras, inga bekymmer med temp trots stadigt effektuttag. Allt överallt är bytt.
Byggkostnad: ojojoj, hade jag vetat det så hade jag nog aldrig börjat… tyvärr över 500 kkr
Pris bud!
Säljer för nya utmaningar om priset och köparen är rätt annars behåller jag och köper ett nytt projekt ändå!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Corleone on 2011-04-17 15:14:18, edited 3 times in total.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- supermicke
- S-Poster
- Posts: 143
- Joined: 2009-04-21 14:01:09
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Ruskigt fin!
Något riktpris?
Något riktpris?
Mikael Kolam
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784
www.racebiten.se
www.golvbiten.se
944 Turbo "Racebiten"
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=19784
www.racebiten.se
www.golvbiten.se
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 670
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Nej. Upp till var och ens samvete...supermicke wrote:Ruskigt fin!
Något riktpris?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
För att?Corleone wrote:Nej. Upp till var och ens samvete...supermicke wrote:Ruskigt fin!
Något riktpris?
Vill frugan att du ska sälja bilen, men inte du?
Ger jag ett för lågt pris enligt dig så ska jag skämmas?
Ger jag ett högre pris än vad du hade kunnat sälja bilen för så tackar och bockar du?
Jag tror att halvextrema bilar utan prislapp eller någon indikation öht är svårsålda.
Det är alltid svårt som köpare att öppna en budgivning när det inte finns liknande objekt att referera till.
Absolut inget ont om bilen i fråga. Hade jag haft ~250+ så skulle jag fundera en extra gång.
MVH//Per
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 670
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Onödig kommentar och spekulation som inte tillför tråden något och som undanbedes.maverick wrote:För att?Corleone wrote: Nej. Upp till var och ens samvete...
Vill frugan att du ska sälja bilen, men inte du?
Ger jag ett för lågt pris enligt dig så ska jag skämmas?
Ger jag ett högre pris än vad du hade kunnat sälja bilen för så tackar och bockar du?
Jag tror att halvextrema bilar utan prislapp eller någon indikation öht är svårsålda.
Det är alltid svårt som köpare att öppna en budgivning när det inte finns liknande objekt att referera till.
Absolut inget ont om bilen i fråga. Hade jag haft ~250+ så skulle jag fundera en extra gång.
En köpare vill köpa för vad det är värt för denne och så billigt som möjligt, en säljare vill oftast ha rimligt betalt. Värdet av saker är subjektivt och kan bara bedömmas av den enskilda. Tittar man objektivt på min bil så förstår de flesta som är insatta att uppskatta det som är gjort. Sen kan förmågan att betala skilja mellan köpare. Att öppet diskutera pris på ett forum fyller ingen funktion för mig, är någon intresserad så hör man av sig till mig direkt förstås. Jag respekterar alla bud men till slut är det jag som bestämmer, inte ens min flickvän!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- maverick
- Addict
- Posts: 1994
- Joined: 2005-05-22 19:03:55
- Bilmodell: 944 S1
- Årsmodell: 1988
- Location: Stockholms län
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Nåja....
Oavsett så ringde en herre till mig igår och undrade om bilen var såld. På något sätt så hade han förväxlat mig med dig och gång på gång försökte jag säga att det inte var min bil.
Det lät ungefär så här;
"Men du heter väl Per Ungestål och bor i Sättra?"
Jag; "Jo, men jag äger inte bilen, gå in på 944sverige.com och kolla i säljes. Leta efter tråden som heter corleone."
"Men du har en 944a?"
Jag; "Ja, men den är inte till salu, du pratar med fel person".
"Men jag hittade bara dig på hitta.se"
Han ringde från detta nummer http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp ... sult=False" onclick="window.open(this.href);return false; enligt min mobil (har jag för mig) så du kan väl slå honom en signal om han inte redan har ringt dig.
Oavsett så ringde en herre till mig igår och undrade om bilen var såld. På något sätt så hade han förväxlat mig med dig och gång på gång försökte jag säga att det inte var min bil.
Det lät ungefär så här;
"Men du heter väl Per Ungestål och bor i Sättra?"
Jag; "Jo, men jag äger inte bilen, gå in på 944sverige.com och kolla i säljes. Leta efter tråden som heter corleone."
"Men du har en 944a?"
Jag; "Ja, men den är inte till salu, du pratar med fel person".
"Men jag hittade bara dig på hitta.se"
Han ringde från detta nummer http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.asp ... sult=False" onclick="window.open(this.href);return false; enligt min mobil (har jag för mig) så du kan väl slå honom en signal om han inte redan har ringt dig.
MVH//Per
-
Dalle
- NA-Poster
- Posts: 14
- Joined: 2010-02-02 08:24:37
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Lämnar ett bud på 100k.
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 670
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Då har du nog inte förstått vad det är du får.Dalle wrote:Lämnar ett bud på 100k.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
-
Dalle
- NA-Poster
- Posts: 14
- Joined: 2010-02-02 08:24:37
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
En trimmad 944 turbo är det väl? =)
Finns just nu ca 25 st tillsalu i Sverige för 40-130k.
Vill du ha bud vore det bra att ha ett utgångspris, förstår att delarna kostat mycket nya men nu är det begagnat tyvärr.
Finns just nu ca 25 st tillsalu i Sverige för 40-130k.
Vill du ha bud vore det bra att ha ett utgångspris, förstår att delarna kostat mycket nya men nu är det begagnat tyvärr.
-
Rikard
- Addict
- Posts: 1713
- Joined: 2004-03-29 19:10:36
- Bilmodell: 996 turbo, 718 Cayman
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Dalle
Du förstår tydligen inte ändå, jag kan lägga ett bud på 150k men det lär inte hjälpa det heller!
Rikard
Du förstår tydligen inte ändå, jag kan lägga ett bud på 150k men det lär inte hjälpa det heller!
Rikard
Rikard Sjöholm
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
Bor i Lidköping
Har en grafitgrå turbo -86 -SÅLD-
Har en 911 turbo -03
Har en 718 Cayman -17
PCS 8228
PCS 996/997/991 turboregistret
- Bathory
- Addict
- Posts: 3588
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Detta är så mkt mer än en trimmad 951a.Dalle wrote:En trimmad 944 turbo är det väl? =)
Finns just nu ca 25 st tillsalu i Sverige för 40-130k.
Vill du ha bud vore det bra att ha ett utgångspris, förstår att delarna kostat mycket nya men nu är det begagnat tyvärr.
Om du vill ha en så gott som ny Porsche 944 turbo så får du räkna med att det kostar där efter.
Om jag själv hade ekonomi så hade jag inte tvekat att börja med 200k men det hade troligtvis inte stoppat där heller.
Mvh
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
-
Dalle
- NA-Poster
- Posts: 14
- Joined: 2010-02-02 08:24:37
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Förstår
Efterfrågas bud så kommer det bud.
Efterfrågas bud så kommer det bud.
- DLS
- Addict
- Posts: 3241
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu
Den är bland dom värsta 944 turbosarna i världen om inte den värsta till o med. 
ingenting är sparat på den här bilen, precis alla saker som man skulle vilja ha på sin egen bil
ingenting är sparat på den här bilen, precis alla saker som man skulle vilja ha på sin egen bil
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
- Corleone
- Turbo-Poster
- Posts: 670
- Joined: 2004-03-29 18:18:34
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Norrköping
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!
Som sagt... pris 275.000:-
Jag har köpt en annan lekbil, en Nissan GTR med lite extra på, se bild. Blir inte Porschen såld så behåller jag den med helt enkelt. Själv tycker jag 275.000:- är billigt med tanke på vad man får. Bilar ska vara röda...
Jag har köpt en annan lekbil, en Nissan GTR med lite extra på, se bild. Blir inte Porschen såld så behåller jag den med helt enkelt. Själv tycker jag 275.000:- är billigt med tanke på vad man får. Bilar ska vara röda...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo
- gurra
- Sponsor
- Posts: 3550
- Joined: 2004-03-29 08:48:26
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris!
Grattis till nya bilen! Några planer för den?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: No registered users