951 by Corleone - uppdatering 2025

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3550
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#31 Post by gurra »

Är det en ny ägare vi får se på forumet? Vad är nya ägarens planer, snabb gatbil eller kommer den rastas på bana?
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3241
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#32 Post by DLS »

Lite synd måste jag säga ändå, den var så grym :)
hoppas få se den på forumet igen.
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 270
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#33 Post by Sluggen »

Kul att du fick den såld, hoppas du fick vettigt betalt, brukar ju tyvärr inte finnas någon marknad för ombyggda bilar även om den, som i ditt fall, är riktigt byggd.
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#34 Post by Corleone »

Köparen finns på forumet men får själv berätta i så fall.

Bilen kommer säkerligen på träffar och lite lättare bankörning.

Jag är nöjd ekonomiskt.
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#35 Post by Corleone »

Nu är bilen + alla delar hämtade av köparen. Lite sorgligt är det men jag kommer att vara behjälplig om det behövs med mappning, råd och även praktiskt om det behövs. Känns bra om den kan leva vidare på rätt sätt. Småmappade lite för säsongen igår och den går mycket bra!

Nu får jag koncentrera mig på GTR:en!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
gurra
Sponsor
Posts: 3550
Joined: 2004-03-29 08:48:26
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#36 Post by gurra »

Förstår känslan! Alltid lite sorgligt att bli av med gamla projekt man lagt så mycket tid på. Men så länge det görs för att lämna plats åt nya projekt så är det något positivt :)
Ser själv fram emot att kunna få iväg resten av den gröne för att fokusera på min nya bil.
Revline Racing // - http://www.revline.se" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS #6556
http://www.youtube.com/user/RevlineRacing" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone - nu hemma igen för uppdatering!

#37 Post by Corleone »

Hej alla!

951 by Corleone har kommit hem igen för en uppdatering. Tänkte skriva lite vad som ska göras och varför. Är någon intresserad av att följa tråden igen...?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
DLS
Addict
Posts: 3241
Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#38 Post by DLS »

Klart vi är :)
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#39 Post by Corleone »

Skrev ett långt inlägg men sparades inte, hmmm, hur är tekniken på forumet? Hur kan något bara förvinna?
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

Re: 951 by Corleone - nu hemma igen för uppdatering!

#40 Post by Corleone »

Kopierar från Rennlist då, ni kan väl engelska...

Planned updates:

New timingbelt as the car has been garaget for years
All fluids new + battery
Probably new fuel pump(s)
HKS M45i and we stay with MSD Controller and 4 separate coils
Milledge camshaft will stay
Maybe turbo will change from GT35 to a modern G30 - 770, much broader map and power range will be way broader = a faster car in real and we can have same power at 1000 rpm less
Link Plus will be changed for a MaxxECU Race so we can run an electronic throttle house and with that pedal. This Ecu has all you need.
Extremely versatile engine management for powerful engines with up to 8 sequential cylinders. Up to 12 in wasted spark
Faster and easier with built-in broadband lambda and MAP sensor up to 3bar boost pressure
Get started with serious tuning options with advanced features such as built-in E-gas, 8 EGT, knock sensor inputs and a super fast Cortex M3 processor
Featured features
Anti-lag and launch
E-gas
Knock control
Internal broadband lambda
Shift-cut and internal logging
Flex fuel
Variable camshaft control
CAN bus
Anti-spin (traction control)
2 knock sensor inputs
8 built-in EGT (in harness 2)
8 injector outputs (high/low ohm)
8 ignition outputs
9 extra low-drive outputs
2 extra high-drive outputs
2 extra outputs for E-gas
8 extra analog inputs
4 extra digital inputs
Bluetooth

After this we are going to tune at Europes master pro Tuner Mr. Tony Gharib and his new very conservative Mustang Dyno (it reads at least 3-40% less than a Dynojet). Tony has tuned around 1000 engines, mostly with Syvecs as that is the best in market but 3 times priced than other ECus. We aiming for a very broad powerrange as a difference from before and we can also wit E-gas run a very good anti spin. So around +600 hp in engine will make +450 Mustang horses and way more in Dynojet, probably ++550. Goal is that car should be a lot faster than now both at street and tracks. Also we can shift with full gaspedal as E-gas/timimg cuts. There is anti lag also but is not so healthy...
Tony will tune all rpm´s/cells to find out where Max Cylinder pressure turns and from there back of to be safe with full E85. Experience says that back of some more degrees timing and some Psi more boost is more safe than the opposite.

When we have passed the yearly we will put on real performance racing coilovers

Fyller på när jag har tid, är man pensionär sen 11 år så är man ju upptagen!
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4752
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#41 Post by Cédric »

Kul! Är det samma bil som förr eller har du börjat om igen? Har ju hänt lite på tex turbosidan sen sist, ska bli kul att se hur det går med den här :)

User avatar
Jarlingar
Turbo-Poster
Posts: 408
Joined: 2017-07-10 11:54:37
Bilmodell: Röd 944 N/A
Årsmodell: 1983
Contact:

Re: 951 by Corleone Till Salu - nu med pris! SÅLD!

#42 Post by Jarlingar »

Jag tycker att Maxxecu är DET bästa sprutet 8)

En moderator kanske kan flytta tråden till våra bilar och döpa om den?

User avatar
Corleone
Turbo-Poster
Posts: 670
Joined: 2004-03-29 18:18:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Norrköping
Contact:

951 by Corleone - Uppdatering 2025

#43 Post by Corleone »

Ja tack, bra om moderator kan flytta tråden till: 951 by Corleone - uppdatering 2025
SOLD! 563 rwhp @ 1.3 bar E85. 100-200 km/h = 6,3 sec. Red 951-89. 3 l Darton, JE-Pistons. GTBB40, 3" exhaust, 5" outlet, SFR headers, Tial 46 WG, ported head stage 10, Ferrea 48/42 mm valves, solid lifters, titanium retainers, Milledge cam, short intake, 1680 cc inj, SX fuel pump, MSD DIS4HO, Corleone 4,5" IC, HKS Racing bov, LinkG2, vented header panel, 18" BBS Le Mans, Kumho 265+285 R-tyres, 968 rear wing+mirrors+RS steering wheel. Heigo rollage cage. Sparco Evo

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25415
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 951 by Corleone - uppdatering 2025

#44 Post by patand »

Tråd flyttad enligt önskemål från Säljes.

(Fatta att jag fortfarande har admin rättigheter... galet... :D )
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users