924S -86 Den oslipade diamanten - Upprustning
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - Problemet löst!
Tackar!
Frågan är vad nästa steg är nu? Fixa vindrutetorkare och pilla lite på torkarreläet tror jag. Skall åka en "långtur" till Falkenberg imorgon natt så det är nog skönt att ha det fungerande. Skall bli intressant att se om den håller, den har gått totalt 20mil nu sen den väcktes liv i och nu i helgen kommer den rulla en bit över 30
Joo, idag blir det nog till att varsamt plocka ur orginalstereon och montera i min CD/USB variant istället. Nog för att orginal är riktigt charmigt men radion är rätt kass och bandspelaren fungerar inte riktigt som den skall, men en fin gammal Blaupunkt är det iaf monterat orginal, har till och med kvar bruksanvisningen till den.
Frågan är vad nästa steg är nu? Fixa vindrutetorkare och pilla lite på torkarreläet tror jag. Skall åka en "långtur" till Falkenberg imorgon natt så det är nog skönt att ha det fungerande. Skall bli intressant att se om den håller, den har gått totalt 20mil nu sen den väcktes liv i och nu i helgen kommer den rulla en bit över 30
Joo, idag blir det nog till att varsamt plocka ur orginalstereon och montera i min CD/USB variant istället. Nog för att orginal är riktigt charmigt men radion är rätt kass och bandspelaren fungerar inte riktigt som den skall, men en fin gammal Blaupunkt är det iaf monterat orginal, har till och med kvar bruksanvisningen till den.
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
Nu har jag piskat bilen 600 mil utan att pilla på någonting sedan bytet av regulatorn! Den går verkligen som en klocka, startat varje gång i ur och skur, har skönt drag över hela registret, en härlig brukssportbil med andra ord!
Det enda som stör mig är egentligen att clipsen som håller upp solvisiren är trasiga. Det vill säga, det enda som inte är exteriört, jag behöver fortfarande få tag i vänster framskärm, helst i rätt kulör, dvs "silverblå" (tror jag den heter).
Visst är det häftigt att en bil som stått still så länge inte fått några som helst bestående motorproblem? Jag är ialla fall imponerad av min 24år gamla diamant!
Det enda som stör mig är egentligen att clipsen som håller upp solvisiren är trasiga. Det vill säga, det enda som inte är exteriört, jag behöver fortfarande få tag i vänster framskärm, helst i rätt kulör, dvs "silverblå" (tror jag den heter).
Visst är det häftigt att en bil som stått still så länge inte fått några som helst bestående motorproblem? Jag är ialla fall imponerad av min 24år gamla diamant!
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
Kostar 30-40 spänn styck på Porsche Center. Artikelnummer 944 731 439 00. Finns ju ett PC i Borås så du åker säkert förbi det någon gång. Eller ring och beställ, så ringer de dig när du kan hämta clipsen.Sultanen wrote:... clipsen som håller upp solvisiren är trasiga.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
Tackar så mycket för infon! Well, jo, jag kanske åker förbi det någon gång, enligt eniro ligger det 317m bort, give or take 50 eller nått Borde passera det om sisådär 40 minuter på väg hem från jobbet, låter rätt trevligt om de nu behagar öppna vid sju vilket jag är tveksam till.
Bonusfråga:
Hur tusan lossar man takluckan när man har elöppning? Det måste ju gå iom. att jag har läderpåsen till targan men jag lyckades verkligen inte klura ut hur jag skulle göra. Den tyska manualen hjälpte mig inte nämnvärt heller
Bonusfråga:
Hur tusan lossar man takluckan när man har elöppning? Det måste ju gå iom. att jag har läderpåsen till targan men jag lyckades verkligen inte klura ut hur jag skulle göra. Den tyska manualen hjälpte mig inte nämnvärt heller
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- eggaD
- S2-Poster
- Posts: 255
- Joined: 2008-01-14 21:51:40
- Bilmodell: 944 S2 - Såld
- Årsmodell: 1990
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
Är det dig har jag mött nu flera ggr om? Senaste igår på Göta?
Dag Malmberg
PCS 11073
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14587/]944 S2 -90[/url]
PCS 11073
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14587/]944 S2 -90[/url]
- Henka
- Addict
- Posts: 1233
- Joined: 2005-12-14 14:02:37
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Storvik
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
Om allt funkar som det ska så ska du ha nyckeln i radioläge när du trycker på knappen till targaluckan då åker armarna bakåt loss från luckan. Sedan kan du knäppa lös den i framkant och lyfta ur luckan.Sultanen wrote:Bonusfråga:
Hur tusan lossar man takluckan när man har elöppning? Det måste ju gå iom. att jag har läderpåsen till targan men jag lyckades verkligen inte klura ut hur jag skulle göra. Den tyska manualen hjälpte mig inte nämnvärt heller
944 turbo -87 (Numera pensionären)
_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)
PCS 5266
_______________________________
911 t -73 röd turbo look (såld)
924 turbo -79 vinröd (såld)
924 turbo -79 brun (såld)
924 turbo -81 (reservdelsbil som blev entusiastbil)(såld)
944 S2 -91 Zyclam-red pearl effect(såld)
912 i 911 RSR kostym (folkracebil-såld)
924 -76 (Utmaningen)(såld)
944 -83 (Arvtagaren)(såld)
944 -84(såld)
928 -78(såld)
944 85b röd (såld)
PCS 5266
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
Hum, tyvärr tror jag inte det, i alla fall inte igår. Jobbar på Ericsson och åker runt rätt mycket så du har antagligen sett mig men igår var jag mig veterligen inte på GötaeggaD wrote:Är det dig har jag mött nu flera ggr om? Senaste igår på Göta?
Tackar! All el i bilen fungerar, likaså detta, hade bara inte lyckats lista ut det tidigare, nu kan jag få bort min lucka!Henka wrote:Om allt funkar som det ska så ska du ha nyckeln i radioläge när du trycker på knappen till targaluckan då åker armarna bakåt loss från luckan. Sedan kan du knäppa lös den i framkant och lyfta ur luckan.Sultanen wrote:Bonusfråga:
Hur tusan lossar man takluckan när man har elöppning? Det måste ju gå iom. att jag har läderpåsen till targan men jag lyckades verkligen inte klura ut hur jag skulle göra. Den tyska manualen hjälpte mig inte nämnvärt heller
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - Nya tag
Pga. av husrenovering, husförsäljning, lägenhetsköp, lägenhetsrenovering, studier m.m. så har den här lilla stackaren blivit stående i över ett år, men nu har jag bestämt mig för att få denna besiktigad och i gott skick för att köras i vinter! Misstänkte att det skulle bli lite fixande så jag körde den till besiktningen för att få ett utlåtande.. Blev lite småfel, bland annat några rostiga bromsrör och huvlås som inte funkar helt 100..
Det finns en del att göra på bilen, har lagt två dagar på att pilla på den nu,
Jag funderar på lacken på bilen, vissa delar är rejält repade och utom räddning, dessa behöver någon form av lackering, något man kanske skall försöka sig på själv, men vissa delar av bilen tror jag nog ändå inte är i behov av omlack, men hur kan man polera upp en silverlack på dessa bilar? Ligger det klarlack på som man inte får slipa igenom eller hur fungerar det?
Att göra lista:
(X) Byta två bromsrör bak
(X) Fixa huvlås
() Byta huvudkopplingscylinder
(X) Fixa så belysningen tänds på förardörren
(X) Få liv i instrumentpanelbelysning och skyltbelysning
() Byta ut 924S dekalen efter polering
() Lufta genom bromssystem och koppling 100%
() Byta kylarbehållar lock
() Byta solskyddsklipps
() Byta motorkuddar för att motverka vibrationer på tomgång
() Byta Bakluckedämpare
() Byta huvdämpare
() Skaffa emblem
() Byta ut framskärmarna
() Laga och lacka om huv, plåt mellan lyktorna samt front kofångaren
() Skaffa en uppsättning fälgar till
() Kränga på vinterdäck på orginalfälgarna
() Snygga upp orginalfälgarna
() Fixa liten oljeläcka på vänstersidan av motorn
() Se över torkaren, intervallen fungerar inte och de går rätt långsamt
Det finns en del att göra på bilen, har lagt två dagar på att pilla på den nu,
Jag funderar på lacken på bilen, vissa delar är rejält repade och utom räddning, dessa behöver någon form av lackering, något man kanske skall försöka sig på själv, men vissa delar av bilen tror jag nog ändå inte är i behov av omlack, men hur kan man polera upp en silverlack på dessa bilar? Ligger det klarlack på som man inte får slipa igenom eller hur fungerar det?
Att göra lista:
(X) Byta två bromsrör bak
(X) Fixa huvlås
() Byta huvudkopplingscylinder
(X) Fixa så belysningen tänds på förardörren
(X) Få liv i instrumentpanelbelysning och skyltbelysning
() Byta ut 924S dekalen efter polering
() Lufta genom bromssystem och koppling 100%
() Byta kylarbehållar lock
() Byta solskyddsklipps
() Byta motorkuddar för att motverka vibrationer på tomgång
() Byta Bakluckedämpare
() Byta huvdämpare
() Skaffa emblem
() Byta ut framskärmarna
() Laga och lacka om huv, plåt mellan lyktorna samt front kofångaren
() Skaffa en uppsättning fälgar till
() Kränga på vinterdäck på orginalfälgarna
() Snygga upp orginalfälgarna
() Fixa liten oljeläcka på vänstersidan av motorn
() Se över torkaren, intervallen fungerar inte och de går rätt långsamt
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
Nu är det dags att börja ta tag i min bil och i den här tråden =) Har efter många om och men bestämt mig för att behålla den i alla fall fram till jag pluggat klart om 1,5år! Men då duger det ju inte med att låta den vara i sitt halvnedgånga skick utan skall den behållas skall det fixas. Började idag med att få på nya fälgar och sommardäck, riktigt trevligt, har dessutom haft en hel del strul med slapp styrning och ålande på vägen under vintern/våren men det verkar ha löst sig när jag blev av med vinterdäcken
Bilen med sina nya fälgar och en barnslig flickvän bakom
Planen är nu vidare att få bukt på vibrationerna i bilen genom att byta ut antingen det ena eller bägge motorkuddarna. I samma veva blir det ett "väghållningskitt" ifrån en S2a, kompletta fjäderben fram och dämpare+stavar bak, borde vara rätt så stor skillnad på det och mina läckande tråkigheter som sitter på nu!
Lite gjort på listan också
Att göra lista:
(X) Byta två bromsrör bak
(X) Fixa huvlås
(X) Renovera huvudkopplingscylinder
(X) Fixa så belysningen tänds på förardörren
(X) Få liv i instrumentpanelbelysning och skyltbelysning
() Byta ut 924S dekalen efter polering
(X) Lufta genom bromssystem och koppling 100%
(X) Byta kylarbehållar lock
(X) Byta solskyddsklipps
() Byta motorkuddar för att motverka vibrationer på tomgång
() Byta Bakluckedämpare
() Byta huvdämpare
() Skaffa emblem
() Byta ut framskärmarna
() Laga och lacka om huv, plåt mellan lyktorna samt front kofångaren
(X) Skaffa en uppsättning fälgar till
(X) Kränga på vinterdäck på orginalfälgarna
() Snygga upp orginalfälgarna
() Fixa liten oljeläcka på vänstersidan av motorn
() Se över torkaren, intervallen fungerar inte och de går rätt långsamt
Bilen med sina nya fälgar och en barnslig flickvän bakom
Planen är nu vidare att få bukt på vibrationerna i bilen genom att byta ut antingen det ena eller bägge motorkuddarna. I samma veva blir det ett "väghållningskitt" ifrån en S2a, kompletta fjäderben fram och dämpare+stavar bak, borde vara rätt så stor skillnad på det och mina läckande tråkigheter som sitter på nu!
Lite gjort på listan också
Att göra lista:
(X) Byta två bromsrör bak
(X) Fixa huvlås
(X) Renovera huvudkopplingscylinder
(X) Fixa så belysningen tänds på förardörren
(X) Få liv i instrumentpanelbelysning och skyltbelysning
() Byta ut 924S dekalen efter polering
(X) Lufta genom bromssystem och koppling 100%
(X) Byta kylarbehållar lock
(X) Byta solskyddsklipps
() Byta motorkuddar för att motverka vibrationer på tomgång
() Byta Bakluckedämpare
() Byta huvdämpare
() Skaffa emblem
() Byta ut framskärmarna
() Laga och lacka om huv, plåt mellan lyktorna samt front kofångaren
(X) Skaffa en uppsättning fälgar till
(X) Kränga på vinterdäck på orginalfälgarna
() Snygga upp orginalfälgarna
() Fixa liten oljeläcka på vänstersidan av motorn
() Se över torkaren, intervallen fungerar inte och de går rätt långsamt
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - 600 mil avverkade!
I helgen var jag och köpte fjäderben, ställbara konidämpare och stavar som tydligen hade hemmahört på en 951 en gång i tiden.
De gula koni dämparna bak monterades dagen efter och det gjorde enorm skillnad, har haft problem med att
bilen krängt och ålat sig på vägen så fort man kommit upp i 100km/h, går den stabilt och spikrakt så länge man inte svänger, upphängningen fram lyckas inte trycka ner däcken i backen vilket är rätt läskigt i högre hastigheter.. Fjädernbenen skall snart bytas också kan konstateras
De gula koni dämparna bak monterades dagen efter och det gjorde enorm skillnad, har haft problem med att
bilen krängt och ålat sig på vägen så fort man kommit upp i 100km/h, går den stabilt och spikrakt så länge man inte svänger, upphängningen fram lyckas inte trycka ner däcken i backen vilket är rätt läskigt i högre hastigheter.. Fjädernbenen skall snart bytas också kan konstateras
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - Upprustning
Imorgon är första dagen på semestern vilket betyder att det nu är hög tid att få upp skicket på bilen markant! la precis en beställning på http://www.porscheshop.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; med ett gäng prylar, bla. kam/balansrem+rullar samt en väääldigt efterlängtad tätningslist till takluckan!
Description Quantity Price Cost
----------------------------------------------------------------------
Alternator Belt No A/C 1 £9.88 / €12.25 £9.88 / €12.25
Full Belt Kit 924S / 944 8v 1 £138.49 / €171.73 £138.49 / €171.73
Bonnet Strut Front 2 £14.88 / €18.45 £29.76 / €36.90
Tailgate Strut Left Hand 1 £20.00 / €24.80 £20.00 / €24.80
Tailgate Strut Right Hand 1 £20.00 / €24.80 £20.00 / €24.80
Speedo Cable 1 £20.00 / €24.80 £20.00 / €24.80
Sun Roof Seal Outer All 1 £57.42 / €71.20 £57.42 / €71.20
Sun Roof Aperture Seal All 1 £14.89 / €18.46 £14.89 / €18.46
Bonnet Release Cable 83- 1 £26.51 / €32.87 £26.51 / €32.87
Bonnet Badge Kit -94 1 £25.80 / €31.99 £25.80 / €31.99
Grommet for 924 / 944 / 968 2 £0.74 / €0.92 £1.48 / €1.84
Bonnet Badge
Nut for Bonnet Badge 2 £0.99 / €1.23 £1.98 / €2.46
Cam Box End Gasket 1 £2.02 / €2.50 £2.02 / €2.50
Cam Box Gasket 1 £11.18 / €13.86 £11.18 / €13.86
Wiper Blade Front 2 £3.91 / €4.85 £7.82 / €9.70
Oil Filter 1 £6.44 / €7.99 £6.44 / €7.99
Air Filter 924S / 944 1 £5.84 / €7.24 £5.84 / €7.24
======================================================================
Subtotal: £399.51 / €495.39
Shipping (Europe Delivery): £24.99 / €30.99
VAT: £84.91 / €105.29
Total: £509.41 / €631.67
Utöver den här härligheten så kommer det imorgon in lyktor för en GT konvertering samt att jag har en ny framskärm liggandes, har även fjäderben ifrån en 951 att få på.. Illa glad över att det börjar hända grejer=) Det är verkligen inga performancesaker ännu men att det inte regnar in i bilen längre, att slippa oroa sig för skicket på remmarna, att slippa palla upp huven med en träbit och bakluckan med en pinne, är på god väg till en mycket trevligare bil =)
Description Quantity Price Cost
----------------------------------------------------------------------
Alternator Belt No A/C 1 £9.88 / €12.25 £9.88 / €12.25
Full Belt Kit 924S / 944 8v 1 £138.49 / €171.73 £138.49 / €171.73
Bonnet Strut Front 2 £14.88 / €18.45 £29.76 / €36.90
Tailgate Strut Left Hand 1 £20.00 / €24.80 £20.00 / €24.80
Tailgate Strut Right Hand 1 £20.00 / €24.80 £20.00 / €24.80
Speedo Cable 1 £20.00 / €24.80 £20.00 / €24.80
Sun Roof Seal Outer All 1 £57.42 / €71.20 £57.42 / €71.20
Sun Roof Aperture Seal All 1 £14.89 / €18.46 £14.89 / €18.46
Bonnet Release Cable 83- 1 £26.51 / €32.87 £26.51 / €32.87
Bonnet Badge Kit -94 1 £25.80 / €31.99 £25.80 / €31.99
Grommet for 924 / 944 / 968 2 £0.74 / €0.92 £1.48 / €1.84
Bonnet Badge
Nut for Bonnet Badge 2 £0.99 / €1.23 £1.98 / €2.46
Cam Box End Gasket 1 £2.02 / €2.50 £2.02 / €2.50
Cam Box Gasket 1 £11.18 / €13.86 £11.18 / €13.86
Wiper Blade Front 2 £3.91 / €4.85 £7.82 / €9.70
Oil Filter 1 £6.44 / €7.99 £6.44 / €7.99
Air Filter 924S / 944 1 £5.84 / €7.24 £5.84 / €7.24
======================================================================
Subtotal: £399.51 / €495.39
Shipping (Europe Delivery): £24.99 / €30.99
VAT: £84.91 / €105.29
Total: £509.41 / €631.67
Utöver den här härligheten så kommer det imorgon in lyktor för en GT konvertering samt att jag har en ny framskärm liggandes, har även fjäderben ifrån en 951 att få på.. Illa glad över att det börjar hända grejer=) Det är verkligen inga performancesaker ännu men att det inte regnar in i bilen längre, att slippa oroa sig för skicket på remmarna, att slippa palla upp huven med en träbit och bakluckan med en pinne, är på god väg till en mycket trevligare bil =)
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - Upprustning
Nu anlände kom UPS budet med mina lyktor beställda ifrån http://seekpart24.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1AD 996 018-641
http://seekpart24.com/hella/headlight-1 ... 1?c=700243" onclick="window.open(this.href);return false; Det som är pågång är som sagt en GT konvertering av lyktorna:
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mallen som är printad på bilden nedan kommer ifrån forum/viewtopic.php?f=9&t=14857" onclick="window.open(this.href);return false;. Tack Ulf för utskriften!
1AD 996 018-641
http://seekpart24.com/hella/headlight-1 ... 1?c=700243" onclick="window.open(this.href);return false; Det som är pågång är som sagt en GT konvertering av lyktorna:
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mallen som är printad på bilden nedan kommer ifrån forum/viewtopic.php?f=9&t=14857" onclick="window.open(this.href);return false;. Tack Ulf för utskriften!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - Upprustning
Poängen med dessa lyktinsatser är att de är justerbara 7grader uppåt och nedåt vilket gör att jag själv slipper bygga någon form av fixtur för dem för att kunna justera dem tills besiktningen blir nöjda.
Min plan är att kunna justera lyktorna utan att behöva ta av glasen vilket gör det möjligt att bygga lyktorna som en enhet och på så sätt kunna täta kring glaset, vilket också gör att jag slipper montera glasen med skruvar vilket kommer bli snyggt hoppas jag =)
Justreskruven sitter åt fel håll när man köper lyktorna, men det tänkte jag att man kunde ändra på :
Min plan är att kunna justera lyktorna utan att behöva ta av glasen vilket gör det möjligt att bygga lyktorna som en enhet och på så sätt kunna täta kring glaset, vilket också gör att jag slipper montera glasen med skruvar vilket kommer bli snyggt hoppas jag =)
Justreskruven sitter åt fel håll när man köper lyktorna, men det tänkte jag att man kunde ändra på :
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - Upprustning
Idag har det blivit en del tid i garaget, bilen står på lift vilket gör det till en fröjd att jobba med den =)
Popuplysena är nu nedmonterade för att ge möjlighet att börja passa in mallen för lyktorna Dagens stora projekt var att få loss motorkuddarna som var väl slitna, den vänstra var sprucken men ändå funktionell, den högra däremot, som sista bilen visar, har verkligen fått stryk av värmen ifrån motorn och resultatet är en totalkolaps, skall bli väldigt spännande att se hur det här påverkar vibrationer och liknande i bilen
Popuplysena är nu nedmonterade för att ge möjlighet att börja passa in mallen för lyktorna Dagens stora projekt var att få loss motorkuddarna som var väl slitna, den vänstra var sprucken men ändå funktionell, den högra däremot, som sista bilen visar, har verkligen fått stryk av värmen ifrån motorn och resultatet är en totalkolaps, skall bli väldigt spännande att se hur det här påverkar vibrationer och liknande i bilen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
- Sultanen
- Turbo-Poster
- Posts: 533
- Joined: 2008-06-08 23:32:25
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Borås
- Contact:
Re: 924S -86 Den oslipade diamanten - Upprustning
Idag har det slipats.. ja, det är väl iprincip det enda jag gjort, dagens mål var att få på de fjäderbenen jag köpt som ursprungligen suttit på en 951a, visste sedan tidigare att det krävdes en modifikation i form av att avstånden mellan bultarna var några milimeter fel vilket skulle behöva filas upp, det jag däremot inte hade koll på var att "gaffeln" som skall hålla hjulnavet uppenbarligen är 2mm bredare på 944 än på 951, dvs. Jonas fick slipa, testa, slipa, testa... och när första var klar var det nästa som skulle fixas.. när jag väl var klar med det var det slut på mekartid, det enda jag hade tid med i övrigt var att bocka till plåten jag sågat ut och tejpa fast den för en provmonteringsfotografering, nu börjar man se vart det skall ta vägen så småningom
Jag har även lyckats hitta en ny oljeläcka, vad kan det vara, någon gissning? Funderat på om det är packboxen vid balansaxeln som gett sig, men har inte koll på vilka packningar som brukar läcka olja?
Jag har även lyckats hitta en ny oljeläcka, vad kan det vara, någon gissning? Funderat på om det är packboxen vid balansaxeln som gett sig, men har inte koll på vilka packningar som brukar läcka olja?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924S -86 Den oslipade diamanten Såld
924 -80 Såld
924 -80 Såld
Who is online
Users browsing this forum: No registered users