Posted: 2008-05-08 21:52:12
F.ö. väldigt servicevänligt bagagegolv!
Forum for 924/931/944/951/968 owners
http://www.944sverige.com/forum/
Karl Birgander wrote:Snygg lösning!
Är det egengjorda hål för urtaget i underkant?
Körs pumpen kontinuerligt?
Var är körplanen iår?
Kör med plant golv men hade värmeproblem på S2 lådan med lamelldiff och utan golv. Har tagit bort tanken och ersatt med hemmabyggd sak så jag kanske har fipplat till det med luften. Sen så tror jag inte att torsendiffen blir lika varm som lamelldiff men det blev en kylare ändå. Trist att behöva plocka bort plankorna under bilen bara för att det blir lite varmt.Cédric wrote:Kör du plant golv ? eller brukar det vara ett problem med hettan ?
Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....Pär Hylander wrote:Usch, ni misshandlar slangarna era busar!
Det är antagligen bättre än om dom vore helt raka och spända. Dock så är ju en sådan installtion i en räserbil inte statiskt per definition... det skakar och vibrerar och lever runt. Avsevärd risk att stolpen i slangkopplingen kommer att skava på innertuben pga slangens vibrationer. Lite bättre att montera slangen med vinklade kopplingar så att slangen blir U-formad.FSN wrote:Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....Pär Hylander wrote:Usch, ni misshandlar slangarna era busar!
Verkningsgraden är garanterat mycket låg men troligen betydligt högre än behovet. Naturligtvis är den räknad och strypt så nån större snedfördelning är det inte, sen så fördelar alun värmen ganska bra ändå så det är nog inte det största problemet. Ganska trevligt att slippa trycka den tjocka oljan genom en konv "air to oil" kylare. Blästring tror jag inte på, sitter färgen kvar efter dom här åren så blästrar det inte mycket.Pär Hylander wrote:Det är antagligen bättre än om dom vore helt raka och spända. Dock så är ju en sådan installtion i en räserbil inte statiskt per definition... det skakar och vibrerar och lever runt. Avsevärd risk att stolpen i slangkopplingen kommer att skava på innertuben pga slangens vibrationer. Lite bättre att montera slangen med vinklade kopplingar så att slangen blir U-formad.FSN wrote: Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....
Intrressant kylare... kanske inte världens effektivaste men aerodynamiskt ivf. Aluplåt i botten? Termiskt kopplad till kopparrören? Räknat ngt på snedfördelningen av flödet? Kraftfull blästring av undersidan kan ev ge signifikant förbättring pga ytförstoring (och kanske för att det kan öka turbulensen)