Page 13 of 13

Posted: 2008-05-08 21:52:12
by Karl Birgander
F.ö. väldigt servicevänligt bagagegolv!

Posted: 2008-05-09 07:47:07
by patand
Snygg kylning! :D

Har du någon termostat som öppnar för kylningen eller kyler den konstant? Kylningen ser ju väldigt effektiv ut så om den kyler konstant så kanske oljan kan bli FÖR kall, eller?

Posted: 2008-05-09 19:32:25
by Pär Hylander
Usch, ni misshandlar slangarna era busar!

Posted: 2008-05-09 22:58:10
by FSN
Karl Birgander wrote:Snygg lösning!
Är det egengjorda hål för urtaget i underkant?
Körs pumpen kontinuerligt?

Var är körplanen iår?

Du menar oljeurtsget i botten? Är original oljeplugg.
Startar pumpen med strömbrytare när oljan blir varm. Funderade på termostat men det blev inget.

Körplanen är att komma ut och köra nåt öht. Skall precis dra igång mitt husbygge och har tillökning planerad i juni så fritid är en bristvara.



Cédric wrote:Kör du plant golv ? eller brukar det vara ett problem med hettan ?
Kör med plant golv men hade värmeproblem på S2 lådan med lamelldiff och utan golv. Har tagit bort tanken och ersatt med hemmabyggd sak så jag kanske har fipplat till det med luften. Sen så tror jag inte att torsendiffen blir lika varm som lamelldiff men det blev en kylare ändå. Trist att behöva plocka bort plankorna under bilen bara för att det blir lite varmt.

Posted: 2008-05-09 23:02:09
by FSN
Pär Hylander wrote:Usch, ni misshandlar slangarna era busar!
Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....

Posted: 2008-05-10 19:46:04
by Pär Hylander
FSN wrote:
Pär Hylander wrote:Usch, ni misshandlar slangarna era busar!
Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....
Det är antagligen bättre än om dom vore helt raka och spända. Dock så är ju en sådan installtion i en räserbil inte statiskt per definition... det skakar och vibrerar och lever runt. Avsevärd risk att stolpen i slangkopplingen kommer att skava på innertuben pga slangens vibrationer. Lite bättre att montera slangen med vinklade kopplingar så att slangen blir U-formad.

Intrressant kylare... kanske inte världens effektivaste men aerodynamiskt ivf. Aluplåt i botten? Termiskt kopplad till kopparrören? Räknat ngt på snedfördelningen av flödet? ;) Kraftfull blästring av undersidan kan ev ge signifikant förbättring pga ytförstoring (och kanske för att det kan öka turbulensen)

Posted: 2008-05-10 23:27:13
by FSN
Pär Hylander wrote:
FSN wrote: Du menar att dom är 1cm längre än vad dom behöver vara? Det är ganska statiskt montage så jag hoppas att dom tål det??? Annars vet jag vem som säljer nya.....
Det är antagligen bättre än om dom vore helt raka och spända. Dock så är ju en sådan installtion i en räserbil inte statiskt per definition... det skakar och vibrerar och lever runt. Avsevärd risk att stolpen i slangkopplingen kommer att skava på innertuben pga slangens vibrationer. Lite bättre att montera slangen med vinklade kopplingar så att slangen blir U-formad.

Intrressant kylare... kanske inte världens effektivaste men aerodynamiskt ivf. Aluplåt i botten? Termiskt kopplad till kopparrören? Räknat ngt på snedfördelningen av flödet? ;) Kraftfull blästring av undersidan kan ev ge signifikant förbättring pga ytförstoring (och kanske för att det kan öka turbulensen)
Verkningsgraden är garanterat mycket låg men troligen betydligt högre än behovet. Naturligtvis är den räknad och strypt så nån större snedfördelning är det inte, sen så fördelar alun värmen ganska bra ändå så det är nog inte det största problemet. Ganska trevligt att slippa trycka den tjocka oljan genom en konv "air to oil" kylare. Blästring tror jag inte på, sitter färgen kvar efter dom här åren så blästrar det inte mycket.

STCC BMWn har en liknande placering på sin växellådskylare.

Jag har 4 kart däck liggande till dig i Haverdal.

Re: 924S -86 | Räserbil

Posted: 2016-03-13 13:36:15
by FSN
Till salu