924 80 Den röda karossen

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Gex
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

924 80 Den röda karossen

#1 Post by Gex »

Porsche 924, 1980 års modell

Motor: 2.0 liter 4-cyl, 125 hk

Min första Porsche :D

Vad har jag gjort på Porsche?

Har bytt huven i och med att huven öppnat sig helt när föra ägaren var ute och kört bilen.

Fixat kupe fläkten funkade inte.

Fixat förarsidans el-hiss.

Låset förardörren gått i baklås. Lås kistan i kombination med staget under lås knappen.

Vind vindrutetorkaregick sakta behövde en upp smörjning.

Nu åter står att fixa blinkers, rubba/vaxa och fixa bil klädseln.

Blir lite vinter fix.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Gex on 2010-06-29 07:47:49, edited 1 time in total.

Gex
S-Poster

Fler bilder på projektet

#2 Post by Gex »

Lite dåliga mobil bilder på projektet . Men hoppas på en sväng till våren med hunden. Vars nu han ska rymmas :D
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by Gex on 2010-05-04 15:02:49, edited 1 time in total.

JBlom
Addict
Bilmodell: VW Typ3 Squareback

#3 Post by JBlom »

Riktigt cool inredning du. :)
Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575

Gex
S-Poster

Re: Porsche 924 80 Den röda ska få känna fartvinden mot karossen

#4 Post by Gex »

Efter lite rubing och vax

Rallyjohan
S-Poster
Bilmodell: Porsche 924S

#5 Post by Rallyjohan »

Fin bil och cool inredning! Tog min vovve på en provtur i 924an, men han var tyvärr inte speciellt impad, tyckte det lät på tok för mycket tror jag. Han föredrar helt klart den tysta bekväma suven :/

rob3rt
Turbo-Poster

#6 Post by rob3rt »

Riktigt cool inredning du har :) 1000ggr snyggare än min bruna som jag hade i min 24:a ;)
Robert Nygårds
924 -83 (Såld)
BMW 318Ti -96 | Günther

Gex
S-Poster

Re: 924 80 Den röda karossen

#7 Post by Gex »

Var ute och körde igår och när jag kom hem upptänkte jag att det var oljedroppar där jag hade kört in till p-platsen. kollade under bilen och upptäckte en stor pöl av olja under bilen och det droppade fortfarande. Kunde inte se vart det kommer ifrån ska lyfta upp bilen i kväll för att se vars oljan kommer i från :cry:

Gex

Gex
S-Poster

#8 Post by Gex »

Gex wrote:Var ute och körde igår och när jag kom hem upptänkte jag att det var oljedroppar där jag hade kört in till p-platsen. kollade under bilen och upptäckte en stor pöl av olja under bilen och det droppade fortfarande. Kunde inte se vart det kommer ifrån ska lyfta upp bilen i kväll för att se vars oljan kommer i från :cry:

Gex
Det vart en liten pinsam historia det här med läkande olja. Felet var att oljelampan i bilen lyste vid körning stannade bilen kolade olja tycket inte att jag hade någon olja. fyllde på olja ca 1liter, tittade på stickan ingen olja fyllde mer inget på stickan fyllde mer nu var det olja på stickan kör hem. Dagen där på åker jag ut och körde en sväng när jag kom hem upptänkte jag oljan under bilen och att det droppat. Antog att det var någon packning eller något annat som gått sönder. Gick ut till bilen kvällen efter för att se vara oljan läkt. Ser då att det inte har läkt så mycket olja under bilen. Utan enda stället som jag upptäcker att det har runnit ut olja var vid olje stickan. Kollade hur mycket oljan som fans på stickan oj oj olja högt över max på stickan. Hade nog inte väntat tillräckligt länge på att oljan ska rinna ner innan jag kollat på olje stickan efter på fyllnaden. Nu blir det nytt oljefilter och ny olja måste ju ändå tappa ut olja så då byter jag samtidigt oljan. :D Men skönt att inget gått sönder, filter och olja vart inte så dyrt och behövdes hur som hälst så nu blir det ut och :#944burn:

Gex

Gex
S-Poster

#9 Post by Gex »

Besiktnings protokoll

* Nummer plåts belysning ur funktion
* vänster blinkers ur funktion
* Bomslampa ur funktion
* Co halten var för hög
* Framrutan spricka i synfältet
* För lågt hel och halvljus

Har lämnat in bilen för att byta framruta på morgonen blir intressant och se hur stor skillnaden blir.

Har hittat troliga felet varför Co halten var för hög. Bälgen som går till insprutningen mot torped väggen är söndrig. Får köpa en begagnad på bilskroten om det finns.

Gex

Post Reply