Det har gått ett tag sedan jag skrev sist. Nu börjar våren närma sig, ja nästan i alla fall.
Jag ställde faktiskt på bilen idag efter vintervilan, hon startade snällt så det blev årets första tur

. Satte på vinterdäck för säkerhets skull, men det kändes nästan larvigt då vägarna här runt Stockholm är snöfria, och dessutom nästan torra på vägbanan.
Kanske ska skriva lite om vad jag gjort med bilen sedan sist.
Då vi har sommarställe på Västkusten, Uppåt Munkedal närmare bestämt så tog jag ner bilen förra sommaren. Då passade jag på att göra ett besök hos Sandén. Bilen blev omhändertagen där under en dag, fick ny kamrem, en del packningar byttes så att motorn läcker inte olja längre. Handbromsen blev fixad, nytt luftfilter och lite annat smått och gott. Under tiden fick jag Låna Peters svarta 944 och gjorde en liten utflykt upp till Göteborg och tillbaks längs vattnet ner för att hämta bilen framåt eftermiddagen.
I höstas köptes en uppsättning vinterdäck som alltså kom på idag. Har inte tänkt köra på vintern direkt, utan bara någon gång så här på förvåren, och tänkte att det kan vara bäst att ha lagliga däck då.
Jag bytte batteri i somras, köpte på Biltema. Slarvigt nog så glömde jag koppla ur det under vintern så när jag kontrollmätte för ett par veckor sedan var det inte mycket spänning kvar i det. När jag sen laddade det så tappade det spänning direkt. Inte så förvånande, ett batteri ska inte tåla att bli helt urladdat. Då jag åkte förbi Biltema så passade jag på att fråga om garantin gällde, och det sa de att den gjorde så jag fick ett nytt batteri. Det hade jag faktiskt inte trott, men bra reklam för Biltema tycker jag det är.
Planer framöver för bilen är ett återbesök hos Sandén på försommaren för att efterspänna kamremen, göra en service med oljebyte mm och nog fixa så att centrallåset fungerar även på högerdörren.
Nu hoppas jag på en fin vår med härliga bilutflykter.