Page 25 of 26

Re: 951 | Turbo SS "Televerket racing"

Posted: 2012-05-17 19:57:38
by bergodalvana
944.jpg
Nu känns det som att allt är stabilt med bilen, har haft lite ojämn tomgång och oregelbundna lambdavärden men efter att ha bytt hallgivare så är allting stabilt.
Bilen går riktigt fint upp till 1,6 bar ladd och det sparkar på rejält mycket.
Ett litet oljedropp vid oljepumpen är kvar att åtgärda sen är man redo för en grym 944-sommar. :)

Re: 951 | Turbo SS "Televerket racing"

Posted: 2012-05-19 14:29:57
by turboperan
bergodalvana wrote:Jag fick en vinge av Andreas här på forumet i somras, den har tidigare suttit på Jägermeistern här på forumet. Efter lite lagande, tillpassande på bilen och lite kolfiberfoile så blir det rikitgt bra får jag säga.
DSC_0025.jpg
DSC_0026.jpg
Min gamle vinge :D Kul att den kom till användning.! Snyggt jobbat med bilen bdw.

Re: 951 | Turbo SS "Televerket racing"

Posted: 2012-05-19 18:22:52
by hanilton199
Komer du att bänka den i sommar? :)

Re: 951 | Turbo SS "Televerket racing"

Posted: 2012-05-20 01:38:28
by bergodalvana
hanilton199 wrote:Komer du att bänka den i sommar? :)
Vet inte ännu, känns som att det är roligare att lägga pengarna på annat, tex en Diff kanske :)
Jag har en G-tech men den är ju inte att lita på, ger nog lite glädjesiffror... hehe, men om det dyker upp nåt tillfälle så kanske.

Re: 951 | Turbo SS "Televerket racing"

Posted: 2013-01-11 20:05:57
by bergodalvana
Händer inte mycket just nu i garaget... Håller på att fundera ut en stabilare lösning på oljepickupen. Har gjort 2 olika lösningar men är inte riktigt nöjd. Tur att det är långt till sommaren. Söker även efter en motor, turbomotor eller sugis spelar Ingen roll. Dra ett PM om ni har nån som skräpar.

Re: 951 | Turbo SS "Televerket racing"

Posted: 2013-02-04 21:56:46
by bergodalvana
Efter att ha haft finbesök av självaste Erol med fika och däcksparkning så är suget enormt att börja gasa lite igen. Tyvärr så är det nästan snöstorm och en helskotta massa minusgrader så det blir att gå igenom gamla bilder för att drömma bort och kanske göra en "to do-lista".
Det enda jag egentligen ska göra är att gå igenom motorn, byta lager och lite finlir, sen blir det mappning och bänkning och förhoppningsvis få effekten på papper ;)
Så fram tills dess slänger jag upp en liten sommarbild på "the beast"
2010603-1-4.jpg

Sv: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2013-02-04 22:47:34
by Erol
Tack för kaffet... och tack för bidraget till Isbilen 2.0 vi får göra upp med betalning fram över!

/ Erol

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2013-03-05 20:53:03
by bergodalvana
bild-(8).jpg
bild-(6).jpg
bild-(5).jpg
Har tagit ur motorn och ser att topp-packningen fått två sprickor.
Det märkliga är att sprickorna är precis på toppen där det är en urgröpning vid 1 & 4 cylinder.
Urgröpningen är kvadratisk och är cirka 10x10mm och cirka 5 mm djup.
Nån som vet vad dessa urgröpningar är.
Dessutom finns det 3 st ursvarvade cirklar på cirka 8mm i diameter och är 1mm djup.
nån som sett dessa förrut, finns det nån tanke bakom dessa?

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2013-03-06 02:37:47
by DLS
cirklarna har jag för mig att när du planat toppen så mycket så dom är borta så rekommenderar porsche att gå upp i tjocklek på packning eller om dom till o med tyckte att man inte kunde plana toppen mera efter det.

Jag har dock planat min topp så mycket så cirklarna är borta ;)

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2013-03-06 04:47:27
by Erol
DLS wrote:Jag har dock planat min topp så mycket så cirklarna är borta ;)
:d=: Detta förklarar varför jag inte hittar ringarna på min topp :#944burn:


/ Erol

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2014-02-15 17:04:40
by bergodalvana
Oj.. var ett tag sen man skrev nåt i tråden.
Vad händer med besten då?
Jo, just nu står han i garaget utan låda då jag lyckades skjuta lådan i somras. Så det är lite jakt efter en ny låda - har ett par på gång så jag får se vad som händer.
Annars grejas det med ett Breddningskit (broadfoot racing) som skall monteras framåt våren... finns inte så mycket att säga om detta just nu utan det är under arbete.

Sen har jag en vän som bygger egna sprut och vi håller på att ta fram ett Plug-and-play sprut till 944T som skall vara "bolt-on". Man skall kunna använda dom givare som finns - eventuellt kunna använda befintlig Boxhandske... det är lite jobb men det går åt rätt håll.

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2014-02-15 18:51:22
by DLS
bergodalvana wrote:
Sen har jag en vän som bygger egna sprut och vi håller på att ta fram ett Plug-and-play sprut till 944T som skall vara "bolt-on". Man skall kunna använda dom givare som finns - eventuellt kunna använda befintlig Boxhandske... det är lite jobb men det går åt rätt håll.
Intressant, kommer det baseras på ms eller på nått helt eget ska det köras med maf eller map?
Många som verkar vara intresserad av att släppa roliga bolt-on grejer till 944:an nu, rogue har ju sitt maf-kit o nu tänker han även släppa en ny uppdaterad databox som ska vara mycket bättre än originalet.
Sen verkar ju gurra vara sugen på att fixa ett bolt-on kit med link sprut. :#cheers:

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2014-02-15 22:43:25
by bergodalvana
Tanken är att vara ett stand alone sprut som är egen tillverkad. Men det har samma tanke som Ms, vems och det andra spruten. Det som strular är knacksensorn just nu. Du skall även inte behöva din LMM och om du vill kunna ha på en pysventil om man nu tycker det är tufft (det gör jag) men i princip är det klart för etanol, vi ska installera testen i min bil under våren.

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2014-02-17 22:04:10
by kghas
Godt å se at du er back inbusiness.
Din bil var inspirasjonen til fargen på min Seven :)
Image

På tal om sprut, så har den Microsquirt som jeg driver å mapper.
Til 951 har jeg kjøpt inn VEMS, siden den har knock onboard. Var det ikke du som tipsade meg om den?

Re: 951 | Turbo SS "The Beast"

Posted: 2014-03-10 19:22:26
by bergodalvana
Nu har besten fått komma ut efter vintervilan och först ut är breddningskitet som är framtaget tillsammans med RENNTECH & M.A COMPOSIT (plastis), första test idag och det är lite moddningar kvar innan kitet kommer sitta som en smäck på Turbon.
Jag testade även med mina 55mm spacers och bilen ser väldigt fet ut med mina 19" (som passar utmärkt på 944 ;) )
944-1.jpg
944-2.jpg
944-3.jpg
944-4.jpg