931-79 Vinteridé och ev uppdatering.

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
jesper
S-Poster
Posts: 153
Joined: 2014-07-01 07:02:00
Bilmodell: 944 N/A 2,7l
Årsmodell: 1989
Location: Växjö
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#361 Post by jesper »

Ojojoj vilken bil du har!

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25394
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#362 Post by patand »

Fint kört Jocke! :D Tycker du håller bättre spår (och det märks ju att du åker i från i kurvorna) än han som kör S1:an. :) S1 chauffören skulle behöva en förarkurs i hur man håller i ratten också...

Kul när en gammal veteran kan haka på även motormässigt! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 863
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#363 Post by Joakim.S »

patand wrote:Fint kört Jocke! :D Tycker du håller bättre spår (och det märks ju att du åker i från i kurvorna) än han som kör S1:an. :) S1 chauffören skulle behöva en förarkurs i hur man håller i ratten också...

Kul när en gammal veteran kan haka på även motormässigt! :D
jesper wrote:Ojojoj vilken bil du har!
Patand tack det blir inte så mycket banåka för min del ,det var 2år sen och man blir väldigt rostig fort.
tittade själv på filmen och tycker mig se att den ser lite orolig ut både in och ut ur kurvorna, det känns i bilen och skall som sagt försöka åtgärdas

Jesper tack

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25394
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#364 Post by patand »

Joakim.S wrote:Patand tack det blir inte så mycket banåka för min del ,det var 2år sen och man blir väldigt rostig fort.
tittade själv på filmen och tycker mig se att den ser lite orolig ut både in och ut ur kurvorna, det känns i bilen och skall som sagt försöka åtgärdas
Åker alldeles för lite jag med, men den värsta rosten går bort efter några varv har jag märkt. :)

Jag tyckte jag såg att den verkade lite mjuk bak, svårt att säga från en film bara iof. :) Såg också att något "vingel" berodde på högerfoten, lite däcksläp vid gaspådrag ur kurvan, men det får man väl leva med när man har mer än dubbla originaleffekten! :mrgreen:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Janne J
Addict
Posts: 1310
Joined: 2013-01-01 13:47:35
Telefon: 0705829625
Bilmodell: 911SC, 944S2
Årsmodell: 1990
Location: Kinna
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#365 Post by Janne J »

Ha.ha, vilken bil!
Alltid roligt att förvåna omgivningen med en 924 som går som ett spjut, gött jobbat.
PCS 13359, 911SC-82, 944S2-90, Mustang HT 65

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4198
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#366 Post by Cédric »

Kul att se joakim! Verkar ju gå ritktigt bra, fin balans jämfört med audin som verkar kasa som bara den. Ang vevhusgas, du tror inte att ni var lite för aggresiva med tändingen på E85? Så att det blir lyft av toppen eller liknande?

Med lite fintrimmning av chaufför och väghållning kan det gå ruskigt fort, du är ju redan nere på riktigt bra varvtider.

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 863
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#367 Post by Joakim.S »

Cédric wrote:Kul att se joakim! Verkar ju gå ritktigt bra, fin balans jämfört med audin som verkar kasa som bara den. Ang vevhusgas, du tror inte att ni var lite för aggresiva med tändingen på E85? Så att det blir lyft av toppen eller liknande?

Med lite fintrimmning av chaufför och väghållning kan det gå ruskigt fort, du är ju redan nere på riktigt bra varvtider.
Jo visst finns det mycket att hämta på mig, tittade på snabbaste varvet som var 1.34.63, sen räknar racechrono ut det optimala varvet under den sessionen vilket var 1.34.54, så antingen är jag jämn och långsam eller så går den inte så mycket fortare som jag kör.
Tror som sagt om bilen blir lite stabilare och kanske michelin eller pirelli däck så gör det nog någon sekund till.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25394
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#368 Post by patand »

Joakim.S wrote:Jo visst finns det mycket att hämta på mig, tittade på snabbaste varvet som var 1.34.63, sen räknar racechrono ut det optimala varvet under den sessionen vilket var 1.34.54, så antingen är jag jämn och långsam eller så går den inte så mycket fortare som jag kör.
"Virtual best" är ett bra mål att försöka slå. Jag hade ett år "virtual best" enligt Harrys laptimer på 1:07.99 på Sviestad och hade kört 1:08.16 som bäst. Året efter hade jag ju i bakhuvudet att man borde kunna komma under 1:08 och se, 1:07.87 blev det! :) Samtidigt flyttade "virtual best" ner till 1:07.23 så någon gång kanske jag kan komma under 1:07 också... :#cheers:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4198
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#369 Post by Cédric »

Va kör du för hjulinställning?

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 863
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#370 Post by Joakim.S »

Cédric wrote:Va kör du för hjulinställning?
Bak 2,5 grader camber och 3mm in
Fram 2,3 rader camber och 0 i toe kan inte få mer camber fram just nu

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 863
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#371 Post by Joakim.S »

patand wrote:
Joakim.S wrote:Jo visst finns det mycket att hämta på mig, tittade på snabbaste varvet som var 1.34.63, sen räknar racechrono ut det optimala varvet under den sessionen vilket var 1.34.54, så antingen är jag jämn och långsam eller så går den inte så mycket fortare som jag kör.
"Virtual best" är ett bra mål att försöka slå. Jag hade ett år "virtual best" enligt Harrys laptimer på 1:07.99 på Sviestad och hade kört 1:08.16 som bäst. Året efter hade jag ju i bakhuvudet att man borde kunna komma under 1:08 och se, 1:07.87 blev det! :) Samtidigt flyttade "virtual best" ner till 1:07.23 så någon gång kanske jag kan komma under 1:07 också... :#cheers:
Som sagt en ganska rolig och utmanande funktion :D

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 863
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#372 Post by Joakim.S »

Janne J wrote:Ha.ha, vilken bil!
Alltid roligt att förvåna omgivningen med en 924 som går som ett spjut, gött jobbat.
Tackar

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 863
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931-79 gotland 14/5

#373 Post by Joakim.S »

Hej
Var precis ute och åkte lite bil, gasar på lite på 2an och sen slutar bilen att driva. Inget större oljud eller olja på marken, skönt.
Efter lite felsökning så verkar det som att hubben ute vid hjulet gått av. Någon som har?
Mvh Joakim

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4319
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 931-79 hjälp!

#374 Post by Erol »

Det är inte bara bultarna som gängat ur/gått av. Inte helt ovanligt attdet händer.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
balansaxel
Turbo-Poster
Posts: 774
Joined: 2004-03-30 05:59:49
Bilmodell: 931 -81 20V turbo
Årsmodell: 1981
Location: Sundsvall
Contact:

Re: 931-79 hjälp!

#375 Post by balansaxel »

Borde va bultarna som skjuvats av.
Jag kör med nordlock och rätt nm
Pröva det.. :#cheers:
931 Gts replika 20V turbo -81 Restomod
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=30523" onclick="window.open(this.href);return false;
PCS 13999
/Magnus

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]