944 Turbo -89 | Club Sport Lite

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#21 Post by patand »

Har du mage att klaga över att få köra på bana i tjänsten! :shock: Jag kan åka istället för dig, får gärna betalt för att snurra några varv på Gelleråsen! ;)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Spånet
Addict
Posts: 3048
Joined: 2005-11-10 14:04:25
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Kumla
Contact:

#22 Post by Spånet »

patand wrote:Har du mage att klaga över att få köra på bana i tjänsten! :shock: Jag kan åka istället för dig, får gärna betalt för att snurra några varv på Gelleråsen! ;)

+1
MVH Lars G

Sponsorer: www.utzon.se www.veritasab.com www.levinracing.se Kumla däck AB
______________________
Inget framtungt :-)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#24 Post by patand »

Hmm då förstår jag klagolåten bättre... 600kr är ju mer än vad man får betala för ett PCS banmöte och då utan restriktioner.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#26 Post by Erol »

Jo, det ser precis ut som en WG-fjäder...

Chipen kan jag dock inte hjälpa dig med!


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
Jesper von Wowern
Turbo-Poster
Posts: 678
Joined: 2007-07-05 12:40:22
Telefon: 0701751401
Bilmodell: 912-65, 944-84
Årsmodell: 1984
Location: Vellinge
Contact:

#30 Post by Jesper von Wowern »

Gråtand wrote:B. Potenza S-03 225/50-16 och 245/45-16) så kändes bilen åt det överstyrda hållet. Inte alls mycket men jag förväntade mig att den skulle vara åt det understyrda hållet pga fjädrar och krängare. Med 17"arna jag hade på Gelleråsen (B. Potenza S-03 235/45-17 och 265/40-17) så kändes den neutral
Förhållandevis smalare bakdäck v.s. fram torde ge mer överstyrning.
/Jesper von Wowern

Lille Svart: www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=18572

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users