951 -87 | Nahpets

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1759
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#406 Post by Nahpets »

Äntligen, efter några nattliga turer ute på marken pillandes, slipandes och återigen fyllandes av den där midjan var det dags för nästa boss!
Men innan man kan måla bil ska det maskas. Här beslöt jag mig för att lägga linjen på samma sätt som andra sidan. I detta fall hamnade bodyn lite lägre framtill med avslut lite högre baktill.

Försökte maska med bred tejp som INTE blev rak. Efter några vändor kom idén med sytråd. Några mätpunkter och upp med tråd. Schnyggt !! 8)

Dagen B för body var en lördag. Mer precist förra lördagen. Vädret skulle bli bajs men så länge det inte blåste så borde det gå.

Så fram med vattenspruta och vattna mark och vägg.
Fram med bodyflarra och rostskyddspistol. Nu upptäcker jag mynningen är antagligen för stor :shock: .
Provsprayar mot grannens vägg och sprutbilden blir ändå ganska bra vid 2,5 bars tryck, lätt grov.
På med förtunning på ytorna, sedan klibbduk.

PULS !!!!
Det är nu det gäller ... flera nätters a 30-50 minuter med amatörmässig precision står på spel.
Avtryckarfingret till max och det är no return.
Börjar med övre anliggningsytan för skärmen.
Sprutbilden är lite lynnig, men det går an. Fortsätter nedåt mot tröskeln. Tar om tre gånger.
Gör paus och fortsätter sedan med tröskeln. Lägger omedvetet ett klibblager, sedan hardcore.

Allt som allt, grymt bra resultat.
Enda störningsmomentet var en helt oförstående fru som klagade på doften i huset...
Nu i efterhand är jag nöjd med att jag tog hand om arbetet själv. Det blev ordentligt gjort.

Speciellt stolt är jag över min återvunna uppallningsmarkering; Rutern. :D
Nu är frågan om bilen ska ställas av eller om jag hinner ta tag i min bättre begagnade skärm jag köpt. Nästa år blir det da real deal, med real lack.

Detta var en stor dag. Skadorna och markeringen som jag stört mig på sedan köpet 2008 är nu fixade!
:#cheers: :#944burn:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 903
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#407 Post by Joakim.S »

Kul att det blev så bra trots även din pulshöjning :)

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#408 Post by patand »

Snyggt! :-D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3878
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#409 Post by [Bobo] »

Blir bra det där! :D
Bra som sagt att du tog dig an det på egen hand!
Annars hade du ju aldrig fått veta att du kunde! :wink:
Har en känsla av att din fru kommer få finna sig i en massa nya spännande dofter i och runt hemmet nu när självförtroendet vad gäller lack och sånt kommer...
Har du provat att plasta något i köket? Det kanske kunde vara nästa sak att testa?! :D
Pulverlack i duschen? Har alltid velat testa det själv...

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#410 Post by Mårten »

[Bobo] wrote:Blir bra det där! :D
Bra som sagt att du tog dig an det på egen hand!
Annars hade du ju aldrig fått veta att du kunde! :wink:
Har en känsla av att din fru kommer få finna sig i en massa nya spännande dofter i och runt hemmet nu när självförtroendet vad gäller lack och sånt kommer...
Har du provat att plasta något i köket? Det kanske kunde vara nästa sak att testa?! :D
Pulverlack i duschen? Har alltid velat testa det själv...

Bobo
Härda plast i ugnen i köket är en höjdare att testa... Inte riktigt samma doft inomhus som efter nybakat bröd... Fråga mig hur jag vet det... :shock:
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3878
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#411 Post by [Bobo] »

Mårten wrote:
[Bobo] wrote:Blir bra det där! :D
Bra som sagt att du tog dig an det på egen hand!
Annars hade du ju aldrig fått veta att du kunde! :wink:
Har en känsla av att din fru kommer få finna sig i en massa nya spännande dofter i och runt hemmet nu när självförtroendet vad gäller lack och sånt kommer...
Har du provat att plasta något i köket? Det kanske kunde vara nästa sak att testa?! :D
Pulverlack i duschen? Har alltid velat testa det själv...

Bobo
Härda plast i ugnen i köket är en höjdare att testa... Inte riktigt samma doft inomhus som efter nybakat bröd... Fråga mig hur jag vet det... :shock:
Känner igen det där!
Hade dessutom en dunk vinylester som stod i hallen och spred en välkomnande doft i halva trapphuset, istället för en skål med potpuri. :D

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1759
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#412 Post by Nahpets »

Pojkar, killar, män och farbröder ... kom tillbaka när ni har genomfört ett så kallat "under cover" projekt där översteprästinnan har sitt altare.

Det började i ren Secret Service stil; full fräs på ugnen och några minuter senare gratinerades mina nav inför lagerbyte i tjugotalet minuter.
So far so good ... 275 grader senare plus 5 minuter när luckan öppnades förkroppsligades skit, fett och olja i ren djävulsrök i det vita köket.
Under-cover missionen var ett minne blott och även mina chanser till sexuell fräslning när hon insåg vad fanskapet höll på med.

Hur som helst, den röda skärmen har genomgått kallavfettning, biltemas förtunning samt YES och är redo att börja blästras och slipas för att sedan behandlas med Hagmans Carosol F40 på insidan.
Än en gång en AHA upplevelse vad tid det tar för att göra det bra.

Tiden är inte min vän och denne med maskopi med temperaturen ser det ut som att bilen ställs av inom någon/några vecka/or utan vänster framskärm.

:#944burn:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
[Bobo]
Addict
Posts: 3878
Joined: 2010-09-04 19:38:44
Bilmodell: 931-81
Årsmodell: 1981
Location: Linköping
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#413 Post by [Bobo] »

Väl spelat! :#cheers:

Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1759
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#414 Post by Nahpets »

[Bobo] wrote:Väl spelat! :#cheers:

Bobo
Tack Bobo :)

Jaha, är säsongen över nu? Ännu en ... snart borta likt en fläck på pyjamasen i tvättmaskinen.
Jag har förresten två st från H&M, smårutiga som jag älskar att komplettera med en randig långärmad historia på morgonen med roosterfrisyr.
Peter Siepen släng dig i väggen. Im also complementary!
Nu när jag har ordet måste jag också passa på: för i h-e Henrik Lundqvist ... det är inte ditt fel jag vet. Men smiska upp teamet bakom produktionen av Clearasilreklamen. Eller är det meningen att det ska vara lite vint, lite kantigt krystat? Äsch ... jag är för gammal för att bry mig. Fett med flis får han också.

Tacka vet jag då Gilette som väckte mina yngre tonårskänslor med sin retroreklam. The Best a Man can Get.
Oj oj, de depressiva mornarna med morgonflöjt.
Så mjuk och mottaglig man var i sinnet.

Nu när jag ändå är i farten och irrar omkring, vill jag gärna sticka in med att jag monterade en Gustavsberg 2200 Nordic förra helgen. Lyxig känsla med ny kontorsstol.

Och här ligger man i en säng i sydöstra Finland samt ägare till en vit Nahpets på andra sidan ån.
F-n vad tiden går hörni!
Det blir inte mer än så här. Till helgen ska den ställas av och bara vara tom mars kanske april månad.

Och när den plockas fram är det bara att köra!
... nästan ...
:#944burn:

PS. Är det inte dags för en redig forumträff i Sveriges huvudstad? Med mat och dryck?

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#415 Post by patand »

Nahpets wrote:PS. Är det inte dags för en redig forumträff i Sveriges huvudstad? Med mat och dryck?
Jo
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 903
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#416 Post by Joakim.S »

patand wrote:
Nahpets wrote:PS. Är det inte dags för en redig forumträff i Sveriges huvudstad? Med mat och dryck?
Jo
Jag är på

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1759
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#417 Post by Nahpets »

Då var säsongen slut på riktigt!
Avställd under täcke i skogen vid en mätarställning 162066 km.

162066 minus 161743 är 323, dryga 32 mil.

Nu är det meningen att det ska bara vara att vrida på nyckeln nästa år och köra efter oljeservice.
Säsong 2014 kommer vara fåfängans. Fokus ska ligga på yta; ny lack och stänkfina hjul :) och lite baaaaaaaana så klart.

Speciellt tack till Joakim.S för hjälpen med plåten!

God Jul och så ses vi nästa år.
:#944burn:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

martenheller
Turbo-Poster
Posts: 681
Joined: 2012-10-13 14:25:58
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1986
Location: Kinnekulle
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#418 Post by martenheller »

Hade helt missat att du hade uppdaterat med lite högkvalitativ humor igen, riktigt skoj att läsa din tråd :).

Kämpa på med de som ska göras och ha skoj 2014 :).
Porsche 944 Turbo "Clubsport" -86
PCS 13442

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1759
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#419 Post by Nahpets »

Så j-a lurad !!!!
18e dec och några plusgrader.
Skälet till att ställa av bilen är ju av den enkla anledningen att det är snö, slask, salt och skit.
J-a Ystadsväder. Bort !! Schas !! Vik hädan !!

Största nöjet på bilfronten är att jag letar ny tjänstebil.

Men!
Det var också min tur att ha lite ... tur.
Fick för mig häromdagen surfa in på Camskill och se där ! Den sista 255/40-17 R888 på lager till salu.
Take me now or lose me forever, så det blev leverans till dörr för 1700 SEK. Jo jag tackar jag !!

Det var min julklapp till mig själv. Annars så får jag väl se fram emot de tråkiga traditionella klappar man får efter 5 års förhållande och växande barn; kallingar, strumpor, slipsjäveln är väl för tidig men kommer någongång och något i skitkvalité (... men det var ju så billigt ...)

Jag dränkte spökena med en huv med hål i som ska få fler hål samt en nospanel som ser ut att behöva en öppning. :twisted:

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 951 -87 | Nahpets

#420 Post by patand »

Nahpets wrote:Så j-a lurad !
18e dec och några plusgrader.
Skälet till att ställa av bilen är ju av den enkla anledningen att det är snö, slask, salt och skit.
J-a Ystadsväder. Bort !! Schas !! Vik hädan !!
Kan bara instämma! :lol:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users