När jag börja felsöka varför motorn gick som den gick....
Fann jag att det fans inget spel på lyftartna, tändningen var felställd
Vem/Vad hade skruvat på denna motorn innan mig !
Jag kunde ju bara ställa ingas till 0,15 och avgas till 0,20, läste lite om det och kom fram till att nån har nog gjort nåt åt toppen innan och det behövdes bytas justerskruvar.
Lyft sedan toppen för att se om de ev bytt plats på lyftarna..... de hade de tydligen gjort, för nu kunde jag få 0,15 samt 0,30+ bättre än innan iallafall.
Starta sedan upp bilen å den verka gå lite bättre

Ställde tändningen också med strobelampa 10 grader innan trodde jag
Hade bilen på vår tvättplats där vi har utsug mm, ändra lite på CO halten samt tomgångsskruven....hmm verkar ju funka helt ok!
När jag skulle åka från garaget så hade en bärgare parkerat utanför garageporten.... samt sprängt en hydralik slang så det var typ 15-20 liter olja som flöt utanför dörren.
Stängde av 924an å vänta på att det var dax att kunna köra ut från garaget.... då hade bilen svalnat lite å porten var uppe
Prova starta bilen men det ville den inte....då kom bärgarkillen in å sa nåt i stil med "du, den låter inte så bra i motorn" Jag var då rätt sur på bilskrället som ente ville starta å gå....
Då sa bärgarkillen att han hade haft 944 innan och han hade köpt en igår.
Kom ju på att jag läst att en i Hbg hade sålt sin bil den dagen....så jag sa " jasså, du en 944 i Hbg för 29000sek"
"wa, sa han var det du som skulle ha den bilen?" Nää, men jag läste om det på forumet! (bärgarkillen e visst lasse, medlem här på forumet)
liten värld som sagt
Fick igång bilen, det var ju att Audi hade ju +10grader som -10 grader märkning innan ÖDP.... såg ju Haynes att det var ritat ett + tecken men tänkte att de gjort fel. -10 har alltid varit innan för mig, trodde aldrig att det skulle vara ett + märke
Nu är allting ställt som det skall vara å den går bättre än innan, fattar inte att bilen kunde gå med de inställningr som var gjorda.l
Som ni kan se på bilden är justerskruvarna maxade i sina olika lägen
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.