Hej!
Jag är ny i den här forumet och även i Porschevärlden.
Jag skulle byta bil och en gammal vän till mig (Porschas här i forumet) hade entusiastiskt övertygat mig att titta på en 944.
Det dök upp en intressant 944s och vi åkte att titta på den. Först var jag ganska tveksam och trodde att den inte skulle tilltala mig
Efter att ha sett den blev jag direkt förälskad och efter ett par dagar stod skönheten utanför mitt hem...
Jag har inte hunnit köra och utforska den så mycket så om ni har några råd och info, tar jag gärna emot dem!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Hej igen!
Nu har jag känt lite mer på bilen och därför har några saker som ska fixas på den.
Först undrar jag vad som skulle kunna vara fel eller är det normalt att när motor är kall så hoppar varvräknaren lite och bilen går lite ryckigt till om man kör långsamt. Här är video som visar hur det hoppar till när man startar bilen. Tack på förhand för all hjälp! http://www.youtube.com/watch?v=zOLtEBIrgeU
marazas wrote:Hej igen!
Nu har jag känt lite mer på bilen och därför har några saker som ska fixas på den.
Först undrar jag vad som skulle kunna vara fel eller är det normalt att när motor är kall så hoppar varvräknaren lite och bilen går lite ryckigt till om man kör långsamt. Här är video som visar hur det hoppar till när man startar bilen. Tack på förhand för all hjälp! http://www.youtube.com/watch?v=zOLtEBIrgeU
Att bilen går ryckigt vet jag inte vad det beror på men min gör likadant om man kör på för låga varv eller för långsamt. Det hjälper om man gasar till lite men varför den gör så vågar jag inte direkt säga.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Precis! Om jag trycker på lite till ca 2000 så går den bra. Sedan går den ganska bra långsamt även när den är varm. Har du samma symptom att motor och varvräknaren hoppar till ca 2000 3-4ggr vid kall start? Jag ska försöka få till bättre film när det går som sämst.
Kan kanske vara gasspjällslägesgivaren? Sök på forumet, vet att det har varit uppe tidigare om hur man kontrollmäter. Dyr lite pryl (ca tusenlappen) så inget man kanske vill byta i onödan om det visar sig vara något annat billigare som är felet.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
marazas wrote:Precis! Om jag trycker på lite till ca 2000 så går den bra. Sedan går den ganska bra långsamt även när den är varm. Har du samma symptom att motor och varvräknaren hoppar till ca 2000 3-4ggr vid kall start? Jag ska försöka få till bättre film när det går som sämst.
Ja, det går bättre över 2000 varv för är man där under så hoppar bilen som en halt groda, men lite gaspådrag är allt som behövs så funkar allt fint igen.
Nej jag tror inte att min varvräknare hoppar till när jag startar..... lite rör den sig nog, det gör den nog på dom flesta bilar, men inte så att det stör.
Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Hej! Jag bor i Hägersten, Stockholm... det är ganska långt från dig. Jag skulle också vilja jämföra min med en annan S Har du någon anning vad den där som jag skrev tidigare ANTILOCK är?
Last edited by marazas on 2008-05-09 17:46:15, edited 1 time in total.