944 Turbo -91 | Svarte Petter. Älgtestad.

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Re: 944 Turbo -91 | Svarte Petter. Älgtestad.

#166 Post by Sluggen »

Javisst.. Uträtad så att säga.. Kört runt lite men inte så mycket nöje på gata. Lite för varmt, bullrigt och stötigt och trivs inte jättebra i stadstrafik. Men går fint. Kört lite bana på Gotland ring också för att se om det lirar, vid gstkörnng får en motor aldrig bekänna färg riktigt. Det var inga konstigheter mer än att oljetempen blev lite för hög. Sen tycker jag mina bromsar, Big reds, är rätt dåligt bett o känsla i trots massa luftningar.

Fick nöjet att lyfta ur motorn vid befarat lagerras men det visade sig att referensstiftet i svänghjulet nypt i sprängkåpan. Typiskt med massa arbete för ingenting. Hade inte riktigt tid med det då jag jobbar dygnet runt med annat.. Motorn är i men har lite att koppla in.. Vi får se när jag har tid

/F
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

User avatar
Sluggen
S2-Poster
Posts: 269
Joined: 2008-03-02 21:50:16
Bilmodell: 951
Location: Stockholm
Contact:

Re: 944 Turbo -91 | Svarte Petter. Älgtestad.

#167 Post by Sluggen »

Glömt bort att detta forum finns, säger väl en del om prioriteringarna.. kan det ha blivit 5 mil körda i år om jag avrundar uppåt tro?

Husköp, eget företag och en grabb som tävlar i gokart kors och tvärs över hela landet och även andra länder för all del gör att tiden är minst sagt begränsad..

Med det sagt är bilen till salu. Ett klipp om man ska bygga nåt liknande själv. Svindyrt jämfört med nåt exemplar på blocket.
_________________
//Fredrik


Project Urban Legend Wahnsinn unt Skepsis Revline 951
Kawasaki Kx450f

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users