Efter månader av letande efter en bil så är jag äntligen i mål.
Har tittat på 944, 968, 911:or allt från ban bilar till original bilar.
Ett tag blev jag så sur på alla Porsche ägare som inte var seriösa när de skulle sälja så jag tänkte lämna alla tankar på att bli Porsche ägare.
Audi TT var det nära att bli ett tag.
Men med stark support av Niklas här på forumet så tog jag inte bort ögonen helt från Porschar som kom in på olika sidor.
Tror jag minst sökte ”porsche” bilar Hela Sverige på blocket och övriga sidor ett 30-tal gånger per dag.
En dag ringde Niklas. – Du har du sett den blå på nätet, jag har sett den i verkligheten det är super fin.
Jag ringde och bokade en träff.
Bilen var verkligen i superskick.
Det är som ny invändigt och luktar nytt.
Import från Tyskland 1 ägare i Tyskland och 1 ägare i Sverige. Allt dokumenterat med fakturor på service(både tyska & svenska), komplett service bok, fakturor mm.
Aldrig varit med om att en bil varit så väl dokumenterad.
Jag bestämde mig snabbt denna vill jag ha. Men det var det fler som ville.
Och i fredags så hämtade jag den.
En 968 -92
13 400 mil
ljusblå metallic.
Cup 1:or med vinterdäck 17 tum
Sommar fälgarna 18 tum
Senaste året är följande bytt:
bromsar, skivor
Ac nyligen på fyllt
Kamrem mm
Koppling
Massor är gjort orkar inte speca allt

Har varit ute och kört en hel del i helgen och bilen går bra förutom gnissel från bakdäcken.
Hem till en god vän och lyfte bilen, av med däcken.
Då visar det sig att bromsklossarna är för höga, alltså fick fila ner kanterna lite och vips så rullade hjulen lättare och gnisslet försvann.
Är detta vanligt?
Tror inte det är original 968 bromsar och skivorna kanske också är uppgraderade.Någon som vet?
Kommande förbättringar:
Har inte beslutat det ännu helt men ny stereo (original Blaupunkt utan CD)
Nya dämpare runt om
Vore trevligt med CS stolar med vit rygg
Halv bur
Mer bilder kommer inom kort.