944 -84 Alpinweissen

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#31 Post by wennergren »

Turbo-Puh wrote:
wennergren wrote:lägger upp en bild (igen) på när garaget är som mysigast ;-)

Äckligt. Mitt garage är en fd nerbantad lada utan värme, det regnar in och i vinter har jag fångat ca 40 möss där. Det är F-n ett garage för män! :roll:
:lol: vårat största problem är att hålla kylen full med kalla öl samt att inte glömma stänga av kaffebrüggaren :wink: /filip
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#32 Post by wennergren »

lite garagekväll blev det igår. tvagning, detaljfinish samt några kalla öl, kan det bli bättre? ;-)
"största" motortvätten blev det. den som tar bort det torkade och frasiga isoleringen från motorhuven ;-) så nu är det bara några trista timmar med att ta bort limresterna som blev kvar, suck.
idag var det riktigt porscheväder i helsingborg, synd att besiktningen är nästa vecka! är riktigt sugen på att köra nu.

gott mos!
/filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#33 Post by wennergren »

har idag försökt att få bort det där jäkla limmet! köpte nitors klotterbort. de e för mkt jobb. sitter ju som berget.
så om man nu skulle sätta isolering där igen, vilken ska det vara då? är det en sådan som är lite tjockare och har ena sidan som folie? det blir ju inte så snyggt. ngn som har tips på dämpande isolering som kan funka?

krille ligger efter. jag menar det där med snygga bromsok har man ju passerat för flera dagar sen ;-)
/filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#34 Post by wennergren »

vaxning/tokputs inför besiktning och våren! har polermaskin men det är inte så manligt ;-) gör det för hand, de blila bäst sååå... :-) man får liksom en fin känsla för plåten och alla (förträngda) skavanker när man gnussar förhand... hajar ni.. ;-)
/filip 8)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by wennergren on 2008-03-19 22:11:32, edited 1 time in total.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#35 Post by wennergren »

lite fix med smågrejer inför våren. distanser till original-gallren var jag tvungen att skära till. blir nog bra. de galler jag har idag är fula och lossnar varenda gång jag stänger dörren, och så kan vi ju inte ha det ;-)
/filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#36 Post by wennergren »

nybesad ua! original högtalargaller monterade. arizona-filten (på instrumentbrädan) ditlagd men ej fastmonterad än (ska ligga till sig i solen ett tag först) - ett skönt usa-tillbehör som döljer mina fula sprickor i panelen. nästan som flockat men luddigare ;-)

sandén i övermorgon... sol på lördag :-)
/filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by wennergren on 2008-03-26 22:07:53, edited 2 times in total.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#37 Post by Pehr Johnsson »

F-n va hård den är!!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#38 Post by wennergren »

tack pehr! jag är ganska nöjd. ville ha lite klassisk rejsig look utan att lägga för mkt pengar. visst står 18 tums fuchsisar (copy) på önskelistan. men då ska det sänkas och donas... så jag tänkte nog bara njuta, denna sommar iaf... ;-)
mvh filip
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#39 Post by Pehr Johnsson »

Nja. Äkta 15" Fuchs är oslagbart! Du är ju nästan där, men den feta kanten och djupet i fälgarna ger den rätta looken.
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#40 Post by wennergren »

men fanns inte äkta i 16"? det hade ju varit det ultimata. men dom är ju tyvärr inte helt gratis :-(
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#41 Post by wennergren »

lite off topic, men kunde inte låta bli att lägga upp ellen (min dotter) i runes übercoola kärra! han är fö med i senaste classic motor. denna skulle man haft, suck! vi var och hälsade på i hans garage i fjällis strax innan han skulle "-köra lite klassiskt på ringen". pjuh! ;-) /filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#42 Post by patand »

3.0 CSL är fräna kärror! :D Om jag inte minns fel så går just den där bilen ruskigt fort dessutom!

Visst är det Rune Thobiasson han heter ägaren?

Förresten din kärra ser riktigt bra ut också! Jag vill också ha putsade och fina fälgar...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#43 Post by wennergren »

jajjemän, den är brutal och visst är det rune thobiasson. är bekant med hans son.
han berättade fö att dörrutorna står nästan rakt ut av trycket vid 240 kmh! när vi var där så hade han knäckt vingen på bakluckan?! den gick av på mitten av trycket vid 250kmh eller ngt sådant. helt galet :-) rune berättade även att de coola 80-tals windsplitterserna (?) på framskärmarna, tog rune och hans mekaniker fram på sjuttiotalet som ett försök att få framvagnen "-lite stadigare". dessa gick sedan att köpa till bl a golf 1:an, bara att tejpa fast, så blev det rejs ;-)
rune är ju över sjuttio år men kör som en youngster! så det finns kanske hopp för en annan också :-9
mvh filip
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#44 Post by wennergren »

var hos dr sandén igår och fick v-pumpen, packboxar, kamrem, generatorrem, vxllådsolja (vilken skillnad!) och en del annat småfix bytt. så nu går hon som en dröm!

passade även på att sänka den 1cm i bak. det går tydligen att sänka upp till 3cm! grejerna satt tack och lov inte stenhårt fast. så nu, efter att ha observerat peter, så kan jag nog justera höjden på bakvagnen själv nästa gång.

har även satt på 8mm spacers i bak. blev lite bättre, optiskt iaf.

den gråa 44:an - tjusigaste lånebilen jag haft ;-)
/filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

User avatar
wennergren
S2-Poster
Posts: 210
Joined: 2007-08-24 07:06:21
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Danderyd/Sthlm
Contact:

#45 Post by wennergren »

äntligen utsläppta (!?). nu är våren här i skåne allafall!

kör försiktigt allihopa /filip
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Alfa Romeo -torsk for life.
Porschen -äntligen är pojkdrömmen stillad!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users