Etter at jeg hadde fikset sete og fått et resultat jeg var fornøyd med, følte jeg at selvtilliten var stor nok til å gå på kalipperne.
Med stor besluttsom het begynte jeg med Creme brule maskinen å varme opp. Til ingen nytte. Varmet mer. Ingen ting løsnet. Pusset, renset, banket og varmet atter mer. Resultat: 1 stykk rundet umbrako. Varme var altså ikke tingen. Med tanke på min tidligere erfaringer med mutterfucker, tenkte jeg at kraft ganger arm måtte være løsningen, men metallet i disse skruen er rett og slett for dårlig!
Jeg hadde fortsatt et triks igjen. Kjølespray. Masse kjølespray på bolten, på med umbrako nøkkelen og rive til! Endelig! Nei, Vent, åhh nok en rund skrue... Etter å ha rundet 4 skruer av 4 mulige sanke det inn:
Disse får jeg ikke løst. Søskene til mutterfucker; bloodybolts, har vunnet. Jeg har tapt.
Som ukunnig bilhobbymekaniker er det da bare å sette seg ned å studere kalipperen og finne en annen vinkling. Disse bloddybolts vil ikke ut, ergo må jeg få bremseklossene inn uten.
Etter å ha studert bremseklossene og prøvd å putte de inn alle veier, så skjønner jeg det.... Porsche har tatt feil! Verdens beste ingeniører, med 18 årig tysk universitets utdannelse, med linjal som beste venn har ikke skjønt det. Bremseklossene er for store! Hvis hullet er for lite så må jo objektet være for stort!
Det aller mest naturlige da er jo selvfølgelig å kaste seg over vinkelsliper, 12000 omdrininger og se gnistføyken stå fra de nye, orginale bremseklossene.
Ett eller annet sted langt bak i hodet hører jeg en stemme som skriker ett eller annet om ”Porsche er best i verden med kvalitet, tillpassing..” osv men pga av alt støyen fra vinkelsliperne så klarer jeg ikke å få det med meg. 10min senere er alle 8 bremseklossene blitt 3mm kortere, jeg ser på de, og har en litt rar følelse i magen; modiffisering av orginale bremseklosser til Porsche kan umulig være en god ting...
HER SKULLE DET VÆRT ET BILDE MEN DET ER IKKE GODT FOR NOEN Å SE VINKELSLIPER OG ORGINALE BREMSEKLOSSER....
Med det er da det skjer. Teorien min viser seg å stemme. Objektet, altså bremseklossen, er nå lite nok til å passe!!!
Med ny iver er alle kalippere og klosser montert i en fei, og bremselufting unnagjort. Ferdig!!!
Da gjelder det bare å spørre naboen om han har lyst til å prøvekjøre bilen mens jeg er inne å spiser. Ikke F.. om jeg kjører første runden selv......