944 Turbo rennovering og senere foredling
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Ahahahahah!!!!!
Detta var det roligaste jag läst i detta forum någonsin!!!
VARMT VÄLKOMMEN!!!
Detta var det roligaste jag läst i detta forum någonsin!!!
VARMT VÄLKOMMEN!!!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Takker for svar.
Jeg heter Knut og holder til i Oslo.
Ser at du, Gustav, holder til i Gøteborg. Etter "litt" surfing her så fant jeg ut at jeg måtte ha en front leppe fra Sanden. ikke lette med en liten datter på 6mnd, MEN: Det er en babybutikk i Gøteborg som heter Villervalla som har mye fint. Dermed inviterte jeg mor og datter på utenlandstur til Gøteborg og snek meg ut kl 0700 om morgenen og møtte mr. sanden i butikken Far fikk fylt opp bilen med Porsche deler og mor var kjempe fornøyd!!!
Jeg heter Knut og holder til i Oslo.
Ser at du, Gustav, holder til i Gøteborg. Etter "litt" surfing her så fant jeg ut at jeg måtte ha en front leppe fra Sanden. ikke lette med en liten datter på 6mnd, MEN: Det er en babybutikk i Gøteborg som heter Villervalla som har mye fint. Dermed inviterte jeg mor og datter på utenlandstur til Gøteborg og snek meg ut kl 0700 om morgenen og møtte mr. sanden i butikken Far fikk fylt opp bilen med Porsche deler og mor var kjempe fornøyd!!!
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Hahahah, ungefär som när jag köpte min 951, bjöd tjejen på "genom-Sverige-resa" med hotellövernattningar för att vi skulle ha en mysig helg tillsammans, när jag vaknade på morgonen så smet jag ut och mötte upp säljaren till bilen...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Kjøpte 968 vinge fra v-zweeden. com i Nederland.
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Liten oppdatering.
Satt inn stoler, belter og Heigo Cup halvbur
Så var Bilen klar for banekjøring
Satt inn stoler, belter og Heigo Cup halvbur
Så var Bilen klar for banekjøring
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Lav og fin:
Rudskogen:
Rudskogen:
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
BILEN ER KASS!!!!! (Juli 08)
Etter litt testkjøring for å sjekke at alt var i orden til Våler så skjer det utenklige. Oljetrykke faller først til 3, så pendler den litt i ca. 5-6 min mens jeg ser mer på den en på veien. Så går den til 1. Jeg finner avkjøringen til Olavsgård og i det jeg får svingt av begynner det å riste. Kaster bilen ut av veien og skrur av.
Status:
Har ikke sjekket ennå. Må drikke øl først for å døyve skuffelsen.
Men det ser ut som om reima til balanseakslingen er av. Motor går pent men det er vibrasjoner.....
Og det som var feil:
Balansereima som hadde hoppet av. Kjørte ikke mer den sesongen og tok motoren ut fø rjul
Etter litt testkjøring for å sjekke at alt var i orden til Våler så skjer det utenklige. Oljetrykke faller først til 3, så pendler den litt i ca. 5-6 min mens jeg ser mer på den en på veien. Så går den til 1. Jeg finner avkjøringen til Olavsgård og i det jeg får svingt av begynner det å riste. Kaster bilen ut av veien og skrur av.
Status:
Har ikke sjekket ennå. Må drikke øl først for å døyve skuffelsen.
Men det ser ut som om reima til balanseakslingen er av. Motor går pent men det er vibrasjoner.....
Og det som var feil:
Balansereima som hadde hoppet av. Kjørte ikke mer den sesongen og tok motoren ut fø rjul
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Siden motoren var ødelagt så brukte jeg heller den andre bilen. MG Midget FIA som jeg brukte tidligere i historisk racing. Blodtrimmet 1380ccm med Weber45DCOE 100+HK og 600kg, giret til maks 180km/t. MORRO!!!
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Fikk ut fingeren og tok ut motoren i Nov/Des 08. Når motoren først var ute så kunne jeg jo like godt oppgradere litt:
Ombygd IC
Lindsey Racing Super 65 Turbo
LR MAF
Mafterburner
Zeitronix wideband
+++
Spec stage 2 clutch
Stian bremset 390hk, mens målet mitt er rund 350.
Dette er alt utstyret fra Stian M sin drifting bil. Han bygger mer ekstremt så jeg overtar skiten...
Det er ltt å velge
Det er her det mekkes:
Motor ute:
Ren og pen
Slik så det ut:
Ombygd IC
Lindsey Racing Super 65 Turbo
LR MAF
Mafterburner
Zeitronix wideband
+++
Spec stage 2 clutch
Stian bremset 390hk, mens målet mitt er rund 350.
Dette er alt utstyret fra Stian M sin drifting bil. Han bygger mer ekstremt så jeg overtar skiten...
Det er ltt å velge
Det er her det mekkes:
Motor ute:
Ren og pen
Slik så det ut:
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Litt sveising. Jeg er bare sykt dårlig til å sveise, men det henger sammen til slutt...
Måtte fikse staget mellom AC og motor
Feste til Eksos temp. måler
mitt trofaste sveiseapparat. Kjøpte det sammen med min første bil for over 20år siden...
Eksosen hadde brukket tvers av...
Måtte fikse staget mellom AC og motor
Feste til Eksos temp. måler
mitt trofaste sveiseapparat. Kjøpte det sammen med min første bil for over 20år siden...
Eksosen hadde brukket tvers av...
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
"Bolt-on" modifikasjoner er ikke alltid bolt on.
For å få på turboen, så må det slipes på festet(ikke på turboen) for at det skal passe. ingen stor sak, men ikke bolt on...
Må også sveise om vannrøret som er festet på turboen. ikke mye jobb å få riktig vinkel, tar bare lang tid....
Ny remmer strammet etter gamle måten
Ny intercooler
For å få på turboen, så må det slipes på festet(ikke på turboen) for at det skal passe. ingen stor sak, men ikke bolt on...
Må også sveise om vannrøret som er festet på turboen. ikke mye jobb å få riktig vinkel, tar bare lang tid....
Ny remmer strammet etter gamle måten
Ny intercooler
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Og i dag 13 Jan 09, så har jeg fått satt på clutch og satt motoren inn igjen. deilig å føle at det går på rett vei.
Tilpassing av turbo er trangt!
Ny clutch og planslipt svinghjul
Det er nå den store jobben begynner: trekke ledninger og slanger over alt slik at bilen virker. Regner med minst en måned....
Tilpassing av turbo er trangt!
Ny clutch og planslipt svinghjul
Det er nå den store jobben begynner: trekke ledninger og slanger over alt slik at bilen virker. Regner med minst en måned....
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Noen ganger så er man litt for rask....
Satt inn clutch og motor, pakket bort verkstedkrana og tok kvelden.
Satt meg ned, godt fornøyd med meg selv og surfet litt på noen porsche sider. Var inne på Lindsey Racing og så at de hadde en Tech artikkel på clutch. Siden jeg nå var ekspert på dette så skummet jeg igjennom artikelen. kom til avsnittet: "THIS IS THE MOST IMPORTENT STEP....."
Det som det var snakk om var låseringen på utløser lageret...
Den må sitte rett vei.... Jeg begynte å tenke......Hvilken vei hadde jeg satt den?....hmmmm
Fikk ikke ro i sjela, og var ganske sikker på at "THIS IS THE MOST IMPORTANT STEP..." ikke var helt korrekt hos meg.
Så da var det på'n igjen. Frem med kran, ut med motor, av med clutch. og ganske riktig. Låseringen satt på feil vei. IDIOT!!!!!!!!!!
Så neste gang du skal bytte clutch og utløser lager: Sett låseringen rett vei og spar 5 timers arbeid...
Noen som vet hva som skjer hvis utløserlageret " løser ut" i en 6000-7000rpm?
Roten til alt ondt:
Satt inn clutch og motor, pakket bort verkstedkrana og tok kvelden.
Satt meg ned, godt fornøyd med meg selv og surfet litt på noen porsche sider. Var inne på Lindsey Racing og så at de hadde en Tech artikkel på clutch. Siden jeg nå var ekspert på dette så skummet jeg igjennom artikelen. kom til avsnittet: "THIS IS THE MOST IMPORTENT STEP....."
Det som det var snakk om var låseringen på utløser lageret...
Den må sitte rett vei.... Jeg begynte å tenke......Hvilken vei hadde jeg satt den?....hmmmm
Fikk ikke ro i sjela, og var ganske sikker på at "THIS IS THE MOST IMPORTANT STEP..." ikke var helt korrekt hos meg.
Så da var det på'n igjen. Frem med kran, ut med motor, av med clutch. og ganske riktig. Låseringen satt på feil vei. IDIOT!!!!!!!!!!
Så neste gang du skal bytte clutch og utløser lager: Sett låseringen rett vei og spar 5 timers arbeid...
Noen som vet hva som skjer hvis utløserlageret " løser ut" i en 6000-7000rpm?
Roten til alt ondt:
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Går sakte men sikker fremover. Er ferdig med å lodde inn Mafterburner, MAF og Zeitronix. Ganske enkel jobb når alt er ute av bilen. Må jo være et helt jævlig når ledningsnettet er i bilen da..
Slik ser ledningsnettet til 944 Turbo ut:
Og siden det ikke er noen som leser denne tråden, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder å oppdatere den....
Slik ser ledningsnettet til 944 Turbo ut:
Og siden det ikke er noen som leser denne tråden, så skjønner jeg ikke hvorfor jeg gidder å oppdatere den....
Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
Who is online
Users browsing this forum: No registered users