931 -81 | Dr. Müller

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
User avatar
gegge
Addict
Posts: 2559
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by gegge »

Här står det still. Däremot har en samtida större landsman flyttat in. Också med K27 turbo, men liiite större.

Turbon till vänster är en K2771 med 60mm inducer och den till höger en beskedligare K2760.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Joakim.S
Turbo-Poster
Posts: 863
Joined: 2004-04-12 13:10:49
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm Nacka
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by Joakim.S »

Spännande :D
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4187
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by Cédric »

Oj, den ser stor ut för att vara en k27, det är inte så att den lilla är en 2670?. Har du några artikelnummer så man kan kolla upp lite mer? Ser ju nyare ut med BW logga.
User avatar
gegge
Addict
Posts: 2559
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by gegge »

Den "lilla" är en SARD/BLITZ 3KT 3070 god för +300hk som ska in i min 931. Den större K27an är en 5326 970 7148 med vattenkylt #14 turbinhus. Tänkte slänga in den i min BMW 745i -85. :D Borde vara god för 500hk tänker jag, om den får plats... Naturligtvis åker turbinhuset, så hoppas jag att det är K27 "plug-n-play"-

(Bilen har stått i tjugo år. Buffelläder, även på dörrsidor, instrumentbräda och mittkonsol. Lamelldiff. Shadowline. BBS RS i 8x16 och 9x16. Sedan lite pyssel med AC och nivåreglering...)
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
User avatar
gegge
Addict
Posts: 2559
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by gegge »

Fick ett ryck och tänker byta bakvagn. Trist och skitigt men blir väl bra.

Pressade i nya SKF lager som lustigt nog var i samma dimension som samtida tyngre BMW. Svarta polybussningar och lite färg. 23,5mm stavar, ställbara coilisar från LEDA/GAZ och ställbar 968 krängare. Får se hur många gånger jag kommer behöva att indexera om...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4187
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by Cédric »

Har du testat Excelkalkylatorn för stavhöjden? Nu kör ju du mixat, men det var enkelt att få till höjden på första försöket så.

Vad är planen med denna gamla goding till bil? Komma ut i år?
User avatar
gegge
Addict
Posts: 2559
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by gegge »

Vad hittade du en kalkylator? Med dubbla fjädrar blir det lätt knas även om det är justerbart. Tacksam för hjälp. Höjden var perfekt med 30mm.

Vågar inte lova att komma ut, men alla semesterplaner är inställda så tid borde finnas. Trots allt en hel del jobb kvar, även om det "bara" ska monteras ihop.
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4187
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

Re: 931 -81 | Dr. Müller

Post by Cédric »

Du har säkert sett det förut. Men för dubbla fjädrar får man lägga till konstant för fjädern, blir lite pyssligare..

https://drive.google.com/file/d/0B3GfYn ... p=drivesdk
Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]