931 -81 | Dr. Müller
- Cédric
- Addict
- Posts: 4621
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Gör en slits i fjäderbenet och dra igenom en slangklämma. Borde duga..
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Så elegant! Jag tänkte bara i termer om dropstop och det var inte aktuellt. Brilliant, att jag inte tänkte på det!Cédric wrote:Gör en slits i fjäderbenet och dra igenom en slangklämma. Borde duga..
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
NASCAR fjädrarna är på plats i fjäderbenen. Det krävdes lite vinkelslipsmassage då de var lite breda. Godset är nu 13,5 istället för 14,5mm i ändarna. Ser bra ut.
Bakrutan i plast är på plats i rutramen efter mycket kladd med fogmassa. Nu ska bara spoilern på. Har en idé om att lätta den ett par kilo och samtidigt öka marktrycket.
Bakrutan i plast är på plats i rutramen efter mycket kladd med fogmassa. Nu ska bara spoilern på. Har en idé om att lätta den ett par kilo och samtidigt öka marktrycket.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
gegge wrote:Turbo-Puh: "Seriöst. Det är ju så man blir tårögd. Det finns f-n inga snyggare fälgar."
Säger du det!? Det finns faktiskt andra BBS som är RÄTT SÅ LÄCKRA!!!
Hahaha... Det här är lite internskämt så blir inte ledsna om ni inte förstår.
Mina ligger i en hög, då är de inte så snygga.
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Har fått nys på en bromsuppgradering som heter duga med lätta 4-kolvs ok. Inte för att det behövs, orginal räcker långt med bra belägg, men feel-good känslan är också viktig. Hoppas och väntar...
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
..öööhhh?
Bilen SKA ut i vår! Så fort man inte fryser fingrarna av sig ska stolarna in igen (sadelmakaren ska bokas), sätta tillbaka alla delar i motorrummet (som var så lätta att ta bort), framlysen på plats igen (Turbo-Puhs GTS-lampor)och boka tid på besiktningen!!! Det kommer nog bli en och annan 2:a, men då får jag köra i alla fall.
Just ja, måste kolla om turbon verkligen var kass.....
Ett varnande exempel på en som läst alla forum och teorier, köpt alla delarna men vet fortfarande inte vad som är fram eller bak (en utmärkt skrivbordsgeneral)
Bilen SKA ut i vår! Så fort man inte fryser fingrarna av sig ska stolarna in igen (sadelmakaren ska bokas), sätta tillbaka alla delar i motorrummet (som var så lätta att ta bort), framlysen på plats igen (Turbo-Puhs GTS-lampor)och boka tid på besiktningen!!! Det kommer nog bli en och annan 2:a, men då får jag köra i alla fall.
Just ja, måste kolla om turbon verkligen var kass.....
Ett varnande exempel på en som läst alla forum och teorier, köpt alla delarna men vet fortfarande inte vad som är fram eller bak (en utmärkt skrivbordsgeneral)
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
IT´S ALIVE
Kallstartventilen ger jag inte mycket för med efter fem minuter gick den klockrent på 800 varv. Ingen rök, inga konstiga ljud, normal vattentemp och spänning, oljetryck på 2 bar på tomgång och 6bar när man varvar upp och turbon visslar som den ska. Den startar direkt numera ! Bränlseblandingen är nog ok, och responsen rätt bra. Oljan är ljus och fin, men den läcker om kylarslangarna. Då jag inte har några stolar i bilen har jag tyvärr inte hunnit testa den ännu.
Turbo-Puh GTS lampor är på gång, började i 0,8mm aluminium för att se hur det blir, men kommer gå över till 1,5mm för stabiliten. Strutar i kåpglasen inför bilprovningen.
Bakrutan plockades av och arkiverades, vilket inte var helt lätt. En i plast ska på, men först efter att bilen lättats på mattor.
Slet en halv dag med att få loss ena säkerhetbältet bak. Fattar inte hur det kunde sitta så förbannat hårt. Mycket WD-40 och en mutterdragare löste det till slut .
Hade besök i helgen och fick indikationer på att huven är en orginal GT huv. Det märkliga är att infästningarna av skärmbreddarna bak är orginal GT och hela (kaross)bakskärmen med . Spoilern är av samma grova typ som GT och inte senare släta 944. Backspeglarna är GTS. Snacka om grundlig kopia/replica.
Kallstartventilen ger jag inte mycket för med efter fem minuter gick den klockrent på 800 varv. Ingen rök, inga konstiga ljud, normal vattentemp och spänning, oljetryck på 2 bar på tomgång och 6bar när man varvar upp och turbon visslar som den ska. Den startar direkt numera ! Bränlseblandingen är nog ok, och responsen rätt bra. Oljan är ljus och fin, men den läcker om kylarslangarna. Då jag inte har några stolar i bilen har jag tyvärr inte hunnit testa den ännu.
Turbo-Puh GTS lampor är på gång, började i 0,8mm aluminium för att se hur det blir, men kommer gå över till 1,5mm för stabiliten. Strutar i kåpglasen inför bilprovningen.
Bakrutan plockades av och arkiverades, vilket inte var helt lätt. En i plast ska på, men först efter att bilen lättats på mattor.
Slet en halv dag med att få loss ena säkerhetbältet bak. Fattar inte hur det kunde sitta så förbannat hårt. Mycket WD-40 och en mutterdragare löste det till slut .
Hade besök i helgen och fick indikationer på att huven är en orginal GT huv. Det märkliga är att infästningarna av skärmbreddarna bak är orginal GT och hela (kaross)bakskärmen med . Spoilern är av samma grova typ som GT och inte senare släta 944. Backspeglarna är GTS. Snacka om grundlig kopia/replica.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Nya lampor à la Puh i betaversion. Lite fästen och färg ska på innan de monteras på bilen.
Besiktning är bokad och stolarna har lämnats in till sadelmakare. Försökte själv, men det är svårare än man tror att få snyggt
Besiktning är bokad och stolarna har lämnats in till sadelmakare. Försökte själv, men det är svårare än man tror att få snyggt
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Fattar inte varför alla bildrena bara försvann??? Photobucket problem...
Skulle just till att beställa färg till golvet om man skulle ta bort liet mattor...
Så konstift. Enligt Porsche i Tysklnad levererades min bil i silver "Pewter Metallic U1U1" men tittar man i motorrummet säger etiketten "Platina Metallic LM8U" vilket den också är, brun metallic. Alltså omlackad, men då har man tagit ut ALLT för det syns inte någonstans. Varför lackar man om en ny bil?
Skulle just till att beställa färg till golvet om man skulle ta bort liet mattor...
Så konstift. Enligt Porsche i Tysklnad levererades min bil i silver "Pewter Metallic U1U1" men tittar man i motorrummet säger etiketten "Platina Metallic LM8U" vilket den också är, brun metallic. Alltså omlackad, men då har man tagit ut ALLT för det syns inte någonstans. Varför lackar man om en ny bil?
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Man kanske har tagit en LM8U färgad bil och byt identitet på den? T.ex om ursprungsbilen med färgen U1U1 krockats och man köpt en annan kaross och flyttat över chassienumret?gegge wrote:Så konstift. Enligt Porsche i Tysklnad levererades min bil i silver "Pewter Metallic U1U1" men tittar man i motorrummet säger etiketten "Platina Metallic LM8U" vilket den också är, brun metallic. Alltså omlackad, men då har man tagit ut ALLT för det syns inte någonstans. Varför lackar man om en ny bil?
Bara spånar... mystiskt är det ju!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- gegge
- Addict
- Posts: 2627
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
Så nu har bilen varit på sin först bilträff. Ett pinsamt motorstopp vid ett övergåangställe visade sig vara batteriskon. Emm menade att den blårök en hel del vid gaspådrag, vilket jag var rädd för. Annars går den rätt bra. På vägen hem noterades en märkligt återkommande b-r-r-r-r ljud från toppen- men bara på låg tomgång!? Sedan den vanliga smämmen då man får vacuum i insuget. Inga ljud jag tycker om.
Fredrik Torkildsen
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]