944s -87 Projektet!
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
Här kommer lite bilder på toppen.
Tycker det är konstigt att det inte är några märken varken på ventilerna eller kolvarna. Trodde att det skulle se förjävligt ut men dem ser ju hela ut.
Avgasventilerna har klarat sig då de drivs av remmen men insugsventilerna borde ju ha fått sig en del smällar. Tittar man från ovansidan av ventilerna på insugssidan så ligger det en del metallspån där, så ventilerna har väll fått sig några rejäla smällar ändå?
Tycker det är konstigt att det inte är några märken varken på ventilerna eller kolvarna. Trodde att det skulle se förjävligt ut men dem ser ju hela ut.
Avgasventilerna har klarat sig då de drivs av remmen men insugsventilerna borde ju ha fått sig en del smällar. Tittar man från ovansidan av ventilerna på insugssidan så ligger det en del metallspån där, så ventilerna har väll fått sig några rejäla smällar ändå?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 -82 50th Jubilee _Option 666_
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Snabbkoll för att kolla om toppen är helslut:
Ta bort kammarna så att alla ventiler är stängda.
Ställ toppen upp och ner så att du har en plan yta.
Häll på T-sprit/T-röd i förbränningsrummen.
Är dom otäta så kommer du se hur vätskan sjunker undan.
Detta är absolut inget idiotsäkert, men ger en i min erfarenhet bra överblick.
Ta bort kammarna så att alla ventiler är stängda.
Ställ toppen upp och ner så att du har en plan yta.
Häll på T-sprit/T-röd i förbränningsrummen.
Är dom otäta så kommer du se hur vätskan sjunker undan.
Detta är absolut inget idiotsäkert, men ger en i min erfarenhet bra överblick.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
Ja jag ska ju ändå inte använda den här toppen, har ju en renoverad på inkommande. Men jag antar att de inte är helt raka.
Men det är ju ändå kul att kolla upp skicket på den här,kanske säljer den eller renoverar den själv.
Ska kolla med t-röd låter som ett kul litet experiment!
Men det är ju ändå kul att kolla upp skicket på den här,kanske säljer den eller renoverar den själv.
Ska kolla med t-röd låter som ett kul litet experiment!
924 -82 50th Jubilee _Option 666_
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
Ok här kommer lite rapport!
Bilen har ju stått utomhus i nästan 2 år så det är ju lite att göra på den så jag listar mina närmaste planer här:
*Fixa tomgången/ Det verkar som att jag har hittat felet i alla fall.
*Gå igenom bromsarna.
*Byta olja + filter (igen)
*Bränslefilter
*Kylaren läcker någonstans?
*Lägga på ny vit body i nederkanten på hela bilen
*Göra bilen besiktningsklar
Har ju kört bilen lite i helgen och det var ju en trevlig upplevelse , men vad snäll och följsam den är gentemot min 924 som jag är van att köra
944s:en Känns precis som en modern bil att köra.
Tycker nog att 924an känns lite mer race
Bilen har ju stått utomhus i nästan 2 år så det är ju lite att göra på den så jag listar mina närmaste planer här:
*Fixa tomgången/ Det verkar som att jag har hittat felet i alla fall.
*Gå igenom bromsarna.
*Byta olja + filter (igen)
*Bränslefilter
*Kylaren läcker någonstans?
*Lägga på ny vit body i nederkanten på hela bilen
*Göra bilen besiktningsklar
Har ju kört bilen lite i helgen och det var ju en trevlig upplevelse , men vad snäll och följsam den är gentemot min 924 som jag är van att köra
944s:en Känns precis som en modern bil att köra.
Tycker nog att 924an känns lite mer race
924 -82 50th Jubilee _Option 666_
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
Då kan jag ta bort lite från min lista nu.
*Har bytt kylaren mot en ny.
*Tomgången fixad.
*Bytt olja +filter.
*Bilen är nu besiktigad men fick tre anmärkningar:
1.Krängningshämmaren fram satt inte fast riktigt.
2.Sprickor i bakdäck.
3.Blinkers höger bak ur funktion.
Inte så jobbiga fel, krängningshämmaren är fixad, däck har jag på G och blinkersen är bara en lampa som ska bytas.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med bilen när den är färdig men det lutar åt att jag använder den som bruksbil ett tag.
*Har bytt kylaren mot en ny.
*Tomgången fixad.
*Bytt olja +filter.
*Bilen är nu besiktigad men fick tre anmärkningar:
1.Krängningshämmaren fram satt inte fast riktigt.
2.Sprickor i bakdäck.
3.Blinkers höger bak ur funktion.
Inte så jobbiga fel, krängningshämmaren är fixad, däck har jag på G och blinkersen är bara en lampa som ska bytas.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med bilen när den är färdig men det lutar åt att jag använder den som bruksbil ett tag.
924 -82 50th Jubilee _Option 666_
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
Ok tänkte uppdatera lite här.
Har sålt min gammla bruksbil så 944s blir min bruksbil nu .
Jag har inte låtit bilen vila mycket denna helg, första gången jag har kört den på riktigt, innan har det bara blivit korta sträckor.
Jag har alldrig tyckt att detta är en speciellt snabb/stark bil, men efter den här helgen måste jag säga att jag helt har ändrat uppfattning .
Har lärt mig mycket om bilen de här dagarna.
Vid 4000 varv bara smäller det till och bilen börjar ju accelerera som ett äkta vilddjur. Wow vilken känsla.
Mycket imponerad av hur stabil den känns i lite högre hastigheter.
Ska bli riktigt kul att se hur den sköter sig som bruksbil.
Det jag ska göra på bilen de närmsta veckorna är att:
*Byta belägg +bromsvätska.
*Ny body i nederkant av bilen.
*Underedsbehandling
*Lite svetsning
*Byta bränslefilter
*Skaffa vinterdäck(De ska sitta på original telefonfälgarna)
Har sålt min gammla bruksbil så 944s blir min bruksbil nu .
Jag har inte låtit bilen vila mycket denna helg, första gången jag har kört den på riktigt, innan har det bara blivit korta sträckor.
Jag har alldrig tyckt att detta är en speciellt snabb/stark bil, men efter den här helgen måste jag säga att jag helt har ändrat uppfattning .
Har lärt mig mycket om bilen de här dagarna.
Vid 4000 varv bara smäller det till och bilen börjar ju accelerera som ett äkta vilddjur. Wow vilken känsla.
Mycket imponerad av hur stabil den känns i lite högre hastigheter.
Ska bli riktigt kul att se hur den sköter sig som bruksbil.
Det jag ska göra på bilen de närmsta veckorna är att:
*Byta belägg +bromsvätska.
*Ny body i nederkant av bilen.
*Underedsbehandling
*Lite svetsning
*Byta bränslefilter
*Skaffa vinterdäck(De ska sitta på original telefonfälgarna)
924 -82 50th Jubilee _Option 666_
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
- kristoffer petersson
- S2-Poster
- Posts: 278
- Joined: 2005-11-06 14:12:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Växjö
- Contact:
Ok kvar på att göra listan är nu:
*Ny body i nederkant av bilen.
*Underedsbehandling
*Skaffa vinterdäck(De ska sitta på original telefonfälgarna)
*Polering
+lite annat smått.
Förreten så har bilenfått genomgå en sk engineflush.
Och här kommer en bild också.
*Ny body i nederkant av bilen.
*Underedsbehandling
*Skaffa vinterdäck(De ska sitta på original telefonfälgarna)
*Polering
+lite annat smått.
Förreten så har bilenfått genomgå en sk engineflush.
Och här kommer en bild också.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
924 -82 50th Jubilee _Option 666_
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
356 -60 1600 super
911 -84 Cabriolet
931 -82 Den huvlöse
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Hmmm... då är det nog något fel på min bil för jag tycker inte att den får den "kick" som den borde, den känns liksom trög på något sätt.kristoffer petersson wrote:
Vid 4000 varv bara smäller det till och bilen börjar ju accelerera som ett äkta vilddjur. Wow vilken känsla.
Mycket imponerad av hur stabil den känns i lite högre hastigheter.
Bytte du bara topp eller lyckades du trimma den på något sätt??
//Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users