951 -88 | Jag har sparat sen jag var 12...

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
bill b
Addict
Posts: 1316
Joined: 2004-03-29 14:52:25
Location: Göteborg
Contact:

#16 Post by bill b »

Ringarna gjorde verkligen susen! Det ser direkt mycket trevligare ut. Ska lägga det till min egen lista!
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

#17 Post by emm »

bill b wrote:Ringarna gjorde verkligen susen! Det ser direkt mycket trevligare ut. Ska lägga det till min egen lista!

OT:
Säg till när du ska beställa, så kan vi fixa ihopa något tillsammans!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

Turbologgan på framskärmen

#18 Post by Mårten »

Loggan på framskärmen har Optioncode 501, turbo insignia on right fender. Bilden tagen med mobilkamera, därför liiiite brusig....
Som synes(?) så tonar loggan in från vänster.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#19 Post by Pehr Johnsson »

Mårten: Den är inte orginal va?
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#20 Post by Mårten »

Jag köpte den på e-bay så jag kan inte säga om det är orginal (troligen inte). Min bil var rensad på alla dekaler så jag letade ett tag efter denna option som bilen skulle ha. För övrigt en optioncode som många av nätets listor saknar.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#21 Post by Pehr Johnsson »

Orginalet fadar inte på det viset tror jag utan är uppgyggd av punkter. Snyggt är det i alla fall!
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#22 Post by Mårten »

Min är oxå uppbyggd av punkter... Syns inte på min taskiga bild ovan.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#23 Post by Pehr Johnsson »

Större punkter då! Ser lite ut som ett förstorat tryck (svårt att förklara)
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#24 Post by Karl Birgander »

Ni får sluta prata i samma tråd!
Förvillande lika avatarer! :D

Mårten: Nästa torsdag-söndag åker jag till götet, hemma? Har inte katterna kalabalik i bilen så kan vi nog stanna och säga hej! :D
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#25 Post by Mårten »

Samma fotograf?
Visst du är välkommen!! Slå mig en signal på mobilen.
Skickar över nummer + karta i ett PM
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Pehr Johnsson
Addict
Posts: 9193
Joined: 2006-12-02 15:09:23
Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
Årsmodell: 1993
Location: Ystad
Contact:

#26 Post by Pehr Johnsson »

Karl: Jo dom är lika! Jag var tvungen att sätta lite vit text på min för jag blev helt tokig när jag läste inlägg som "jag" skrivit utan att minnas eller fatta vad det handlade om!! :D D

Visst är det samma fotograf, tror jag i alla fall. Det är väl Tobias H som är mannen bakom kameran!??!


*edit* Var visst post nummer 11000 i "Våra bilar"*
[b]Pehr Johnsson[/b] 964 C2 -93 [url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=17263]Porsche 964 C2 - 93 Folkvagnen[/url]
PCS 10585
944Sverige 1385

Widar
S2-Poster
Posts: 220
Joined: 2008-02-17 12:15:57
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Borås
Contact:

#27 Post by Widar »

Mycket fin bil! :)

Tack för titten, Ulf!
Mattias Widar

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#28 Post by Mårten »

Ingen orsak, lycka till med letandet efter egen 944. Vi ses väl så fort du hittat en!
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

Lite uppdatering

#29 Post by Mårten »

Nya bromsskivor har varit ett önskemål och äntligen är det på gång, passar samtidigt på att byta mina utslitna handbromsbackar. Av de gamla återstod inte mycket och skivorna var precis på gränsen. Skall passa på att måla om bromsoken när de ändå är åtkomliga.

Kommer oxå att komplettera den luftstyrningsplåt som turbon har för bromskylning med en plastvinkel som kom på 968, kostar bara en hundring på PC!

Inte omöjligt att bilen oxå får en oljetemperaturmätare. Olja & filter skall oxå bytas.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#30 Post by Mårten »

Mera meka idag, nu ligger alla bromsoken på arbetsbänken, rengjorda och nerslipade. Typiskt nog så var sista oket (vä bak) svårast att få loss. Bromsrörsmuttern ville liksom inte riktigt lossna. behövde kraftig övertalning i form av en polygrip... Skam den som ger sig...
I morgon skall de bli röda!
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users