951 -89 Busbil
- Rickard
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2004-07-15 13:47:04
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- Rickard
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2004-07-15 13:47:04
- Contact:
- Pehr Johnsson
- Addict
- Posts: 9193
- Joined: 2006-12-02 15:09:23
- Bilmodell: Porsche 964 C2 -93
- Årsmodell: 1993
- Location: Ystad
- Contact:
- Rickard
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2004-07-15 13:47:04
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3238
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- M.Kuic
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2008-06-30 23:24:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Söder
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4332
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Vad säger besiktningen om frontplåten? (avsaknandet av lysen)
Eller besiktas inte bilen med denna plåt?
Mvh Erol
Eller besiktas inte bilen med denna plåt?
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- M.Kuic
- S-Poster
- Posts: 174
- Joined: 2008-06-30 23:24:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm, Söder
- Contact:
Erol wrote:Vad säger besiktningen om frontplåten? (avsaknandet av lysen)
Eller besiktas inte bilen med denna plåt?
Mvh Erol
Det undrar jag med, men det ser ut som om halv/helljus är monterat undertill istället för ordinare ljus där? Och om så är fallet så undrar jag hur bes går till ändå, för halvljus måste sitta 50cm ovanför eller vad det är från marken!
[size=67][b]Nihil impossible est' / Inget är omöjligt! [/b][/size]
944 -83, Bilstein clubsport, Ferrita 2.5", EBC turbo groove, 18x9" & 18x11" DTM magnesium med racing slicks 250/35/18 & 300/30/18 m.m. m.m.
944 -83, Bilstein clubsport, Ferrita 2.5", EBC turbo groove, 18x9" & 18x11" DTM magnesium med racing slicks 250/35/18 & 300/30/18 m.m. m.m.
- Rickard
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2004-07-15 13:47:04
- Contact:
DLS wrote:snyggt
det är inte många som har den där nospanelen i sverige
vad har du för bling bling fälgar?
gjort nått mer med motorn?
Tack!
Tror fälgarna hette Mesch II eller något liknande, 8,5x19 fram och 9,5x19 bak. Var inne på att köpa LeMans för att få lite mer racing än "bling-bling" men priset fick avgöra..
Motorn har bara mappats om för förbättrad körbarhet, ska även byta laddtrycksstyrningen och eventuellt uppgradera med ny turbo.. Sen kommer jag nog anse motorn "färdig".
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Rickard
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2004-07-15 13:47:04
- Contact:
- Rickard
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2004-07-15 13:47:04
- Contact:
På den övre tog jag bort själva locket och ersatte det med en "platta".newkie wrote:tog du bara bort axlarna eller hela axelhuset så att säga? Jag funderar starkt på att ta bort ballansaxlarna i vinter, men då vill jag inte ha kvar husen heller. Kan man lösa oljan med slangar instället kanske?
Oljekanalen till lagerbanan pluggade jag och retur-hålen för oljan tjänstgör nu enbart som en del i vevhusventilationen (slang mellan "plattan" och vev-vent-burken)
- Rickard
- NA-Poster
- Posts: 29
- Joined: 2004-07-15 13:47:04
- Contact:
M.Kuic wrote:Erol wrote:Vad säger besiktningen om frontplåten? (avsaknandet av lysen)
Eller besiktas inte bilen med denna plåt?
Mvh Erol
Det undrar jag med, men det ser ut som om halv/helljus är monterat undertill istället för ordinare ljus där? Och om så är fallet så undrar jag hur bes går till ändå, för halvljus måste sitta 50cm ovanför eller vad det är från marken!
Jo, besikningen har säkert synpunkter..
Jag har aldrig gillat pop-up ljusen och för min del räcker befintliga lyktor, kompletterade med xenon, mer än väl. Sen behövde jag utrymmet till annat, därför gick min vilja före bilprovningens Dumt eller inte, så blev det..
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users