Page 1 of 7

951 -87 Nyförvärvet (numera pensionären)

Posted: 2007-04-24 17:50:54
by Henka
Japp...
Då har man skaffat sig en till Porsche
En som ska bli bruksbil denna gången , efter att 911:an fått gått under 1500mil på 11år
Jag var sungen på 928 s4 eller 951 och har tittat på några 928:or men eftersom dennna bilen dök upp med både vinterdäck och dragkrok :shock: och till ett förmånligt pris så blev det affär.
Så här ser den ut.

Posted: 2007-04-24 18:58:59
by nordstedt
:shock: Dragkrok på en 951 :!:

Grattis till en fet vagn Henka :)

//nordstedt

Posted: 2007-04-24 22:12:04
by Peedster
Tjena,

Ahh jag ville ha den!! Jag ringde men då vinkade han av bilen :)

Den var verkligen prisvärd med alla de moddsen och svensksåld. Hur känns den då?
Han nämnde något om lådan, låter den illa eller?

Mvh Peter

Posted: 2007-04-25 06:52:22
by Henka
Hej
Lådan funkar fin fint dock så skramlar nåt bak vid lådan ibland när man har kopplingen nertrampad men inte alltid. (nåt fel vid kopplingbytet kanske?)
Den laddar lite lågt med endast 0.4 men det borde det gå att få ordning på. (Sandén chip som borde ladda 1.0)
I övrigt går den mycket bra och jag skulle nog inte lagt märke till laddtrycket om jag inte vetat om det.
Modifieringarna som var gjorda var:
Småtrimmad av sandén chip och wg och portad topp
Gt3 bromsar
Bilstein fjäderben med turbo cup fjädrar fram
Gula koni med hjälpfjäder bak
30mm krängare fram och 19mm bak

Sen var det 18" kahnfälgar till sommardäck och orginal cup2 med vinterdäck
Mycket nytt och bytt på den bla. vattenpump och koppling.

Posted: 2007-04-25 08:56:20
by emm
Grattis!
Tycker definitivt du gjorde rätt bilval =)

Posted: 2007-04-26 18:47:24
by Henka
Tack
Med både vinterdäck, dragkrok och takräcke så kommer det nog att bli en bra bruksbil.
Dragkroken har jag med största sannolikhet ägt en gång tidigare. Då var den monterad på den 924 turbo som jag hade då.
Han som jag köpte bilen av berättade att han köpt kroken av en kille som nyss tagit bort den från sin 924 turbo och det är samma typ av delbar krok som jag hade då. Det kan väl inte finnas så många på marknaden?

Posted: 2007-04-26 19:38:53
by sweanders
Jag var tvåa att ringa på bilen och det var tur för dig att han inte lät mig köpa den osedd.

Hör av dig om du ångrar dig, jag skulle verkligen behöva en 951 med dragkrok!

Posted: 2007-04-26 23:13:53
by qvisfr
Iskallt med krok.

Var själv lite intresserad, men den låg inte många timmar på blocket som sagt!

Posted: 2007-05-16 16:50:38
by Henka
Då har jag fått ordning på laddtrycket.
Någon har pluggat returslangen från taktventilen så att allt tryck gått ner och öppnat wg oavsett om taktventilen varit öppen eller stängd.
Gissa om jag har kliat mig i huvudet många gånger innan jag hittade en metallplugg ca 6-7 cm ner i en slang.
Men nu laddar det för fullt :D
Av vilken anledning pluggar man den slangen mellan ventilen och insuget?

Posted: 2007-05-16 17:37:38
by Tord
Henka wrote:Tack
Med både vinterdäck, dragkrok och takräcke så kommer det nog att bli en bra bruksbil.
hmmm ett par bosch big knick hade ju passat som en fläskläpp..

Posted: 2007-05-16 19:05:49
by Henka
Ja.. att jag inte tänkte på det :lol:
Jag får skaffa en tio - tolv st och kroka på där fram

Posted: 2007-05-24 21:19:17
by Henka
Då har jag uppgraderat med "Bengt" chip ,skaffat två nya däck till 18" sommarhjulen och bokat tid för polering och lackskydd.
Jag har redan åkt fler mil i denna än vad jag gjorde per år i 911:an

Posted: 2007-05-25 07:54:48
by JDr
Hur upplever du chippet?

Posted: 2007-05-25 09:52:05
by Henka
Det funkar kanon och Bengt är väldigt hjälpsam. Jag har bara gott att säga om det.
Det satt ett Sandén chip i min tidigare men eftersom jag hade problem med laddtrycket då så är det svårt att avgöra hur stor skillnad det är.
Min bil går iallafall som ett skott nu!!

Posted: 2007-05-25 13:13:32
by bill b
Väldigt fin bil! Är cup2:orna på 17"? Dina bromsar väcker också ha-begär! :)