Denna bil är utrustad helt i min smak med en diger utrustningslista med inriktning på bankörning och måste berömma Jannis för hans fantastiska smak för delar för jag kunde inte gjort det bättre själv. När jag känner mig varm i kläderna kan jag få badankan att passa in i PCSR klass 2 precis på kilot.
På motorvägen hem mellan Halmstad och götet kunde jag ju inte låta bli att känna på bilen lite och den går sjuk bra och känslan är att det puttar på ganska mycket bättre än vad 968:an gör.
Bilen är utrustad med lättat svänghjul och sinterkoppling vilket var en intressant upplevelse på hemvägen från Växjö igår för jag har aldrig fått så många kärringstop men jag skyller på att jag hoppar på kryckor och känslan i benet inte är den bästa..
Här ni några bra tips på hur man hanterar sinterkopplingen på bästa sätt?
Lite Spec
993 C2 -1994
Techart Avgassystem
Ej monterade cup rör utan kattar
Moddad luftburk med sportfilter,, låter gudomligt
Borttagen AC
Chassi är hårdare än standard med Gemballa fjädrar
Kolfiber fjäderbenstag
993 RS Clubsport utseende
Luftscoop som ersätter dimljusen
Hawk bromsbelägg
Heigo fullbur
Momo GT2 ratt med Snap-off nav
6-punktsbälten
Sitta stillstolar med lackad baksida i bilens färg.
Dörrsidor i kolfiber.
18” Techart hjul med Michelin Cup
17” Cup 1 med Bridgestone RE540
Laptimer
Jag har inga direkta moddningsplaner än för jag vill först köra den på bana som den är för att se om något behöver göras,, funderar dock på svart huv för att personligfiera bilen lite.
Andra eventuella mods.
Nytt chassi med dämpare och ställbara krängare men det återstår att se om det behövs.
Lite bilder på skönheten/monstret