968-95 Smiskaren

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#496 Post by patand »

StefanQ wrote:Absolut att jag fick bra tips, dock så kanske organisationen av dagen kan ta en annan lite mer strukturerad form. Bland annat har jag ett helt ofyllt kompendie där instruktören skulle ha värderat förmiddagen mot eftermiddagen. Men säg det som inte kan bli bättre?!? Skrev detta i utvärderingen också.
Kanon att du fick tips du känner hjälpte dig. :) Som instruktör känner jag förvisso att jag är hjälpt av kompendiet så till vida att jag får ett antal punkter att reflektera över hur eleven kör. Men det är inte lätt att få tiden att fylla i det på ett bra sätt och hinna diskutera det med eleverna. Vi får helt klart fundera på om man kan styra upp det lite mer utan att det begränsar friheten för eleverna att ge sig ut på banan och köra så mycket man vill. :) Tack för feedback! :#cheers:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#497 Post by StefanQ »

Stephan, jo det stämmer att jag bor i norrort. Har för mig att vi tom bodde i samma kommun.
Klart du skall komma ner och sparka lite, har hållit på hela dagen med att byta bromsklossarna och göra bilen klar för besiktning som är imorgon. Tutan vägrar att fungera stabilt, den kommer och går...märkligt.

Hade riktigt tur på Sviestad, jag fick lite bromsoljud på slutet men åkte ett par varv trots det...borde jag inte gjort när jag fick se mina klossar. Dom var soprena från belägg, tur att inte kolvarna fick stryk. Men nya klossar låg redan på hyllan så nu sitter det nya Pagid orangea igen...
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#498 Post by patand »

StefanQ wrote:Dom var soprena från belägg, tur att inte kolvarna fick stryk.
Om kolvarna ska ta stryk så måste man väl nöta ner beläggens metallplatta först?

Troligare är nog att man sabbar skivan innan kolvarna tar stryk. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#499 Post by StefanQ »

Njaa...kolvarna är av aluminium och plattan är av stål så när den är tillräckligt varm så smälter kolvarna. Jag har för mig att någon här på forumet har postat bilder på ett sånt problem...eller på rejsa...

Besiktad idag, UA! Härligt!
Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#500 Post by patand »

StefanQ wrote:Njaa...kolvarna är av aluminium och plattan är av stål så när den är tillräckligt varm så smälter kolvarna. Jag har för mig att någon här på forumet har postat bilder på ett sånt problem...eller på rejsa...

Besiktad idag, UA! Härligt!
Aha! Det låter inte mysigt, det har jag faktiskt sett hända på en BMW M3 nu när du säger det. Plattan och kolven hade smält ihop. :shock:

Grattis till besiktningen! :d=:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#501 Post by StefanQ »

Tackar, alltid skönt att få igenom bilen. Den här gången var dom snälla, däcken var verkligen tveksamma och tutan funkade inte...

Förresten Patrik, vet du vad min instruktör hette?
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
Nahpets
Addict
Posts: 1763
Joined: 2008-01-28 01:34:48
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Sollentuna
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#502 Post by Nahpets »

Aaah, känslan av besiktning UA.
The beeeeest a man can geeeeeeet!

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#503 Post by patand »

StefanQ wrote:Förresten Patrik, vet du vad min instruktör hette?
Om jag inte minns fel så hade du Björn som instruktör. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#504 Post by StefanQ »

bild-9.JPG
Tnx!

Tar med en bild på beläggen, ingen vacker syn som sagt...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

Malte
S2-Poster
Posts: 219
Joined: 2009-01-23 19:38:59
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Ängelholm
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#505 Post by Malte »

StefanQ wrote:
bild-9.JPG
Tnx!

Tar med en bild på beläggen, ingen vacker syn som sagt...
Vilka belägg?? :mrgreen:

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#506 Post by patand »

StefanQ wrote:Tar med en bild på beläggen, ingen vacker syn som sagt...
Mina lekmanna kunskaper säger att du borde bytt de där innan bankörningen... :wink:
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#507 Post by StefanQ »

Stämmer men paketet från USA kom en dag försent, trodde också att jag skulle få fading innan det var så där illa...men det visar väl på Pagids kvalitet iofs att dom stod pall ändå.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#508 Post by StefanQ »

IMG_8851.jpg
Länge sedan jag uppdaterade här men det är främst för att jag inte har åkt på något kul på ett tag...har dock rastat bilen ett par dagar till jobbet och idag var det en tur till staden som stod på kalendern.
Tog kort på bilen uppifrån balkongen som jag tycker var värt att visa upp...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#509 Post by StefanQ »

IMG_9350.jpg
IMG_9351.jpg
IMG_9352.jpg
Förberedelserna inför R2 på Gelleråsen har börjat, kollade bakre beläggen och gjorde rent när ändå hjulen var av. Insåg även att jag måste byta däck nästa säsong.
Ser verkligen fram emot banmötet dels för att jag tycker att det är Sveriges roligaste bana(har inte kört på Gotland än...), dels för att kopplingen rasade där förra året och allt kändes skit...

Är det någon på forumet som skall med PCS till Gelleråsen?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 968-95 Smiskaren

#510 Post by Maxx »

StefanQ wrote:Är det någon på forumet som skall med PCS till Gelleråsen?
Jag ska dit, men kommer att köra i R1.


Jag ser att du saknar lite delar av avgassystemet ...
1. Låter det bra? Utan jobbiga resonanser vid vissa varvtal?
2. Klarar det 95dB?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]