Page 63 of 66
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2017-08-20 20:32:03
by Cédric
johan944 wrote:2 meter bred GT3 vingprofil. Inga problem med att komma ut igenom lyften, bilen är redan 1,9 meter bred över hjulen, och då är det gott om plats kvar på sidorna.
Planen är difusor i bakändan, plangolv med gummikjolar längsmed mitten av bilen och sen en splitter i framändan som även kommer att ha sidodifusors och avledning av varmluft ifrån motorutymmet genom utsläpp bakom framhjulen.
Däremot så är det en del hysch hysch runt hur dom delarna kommer att konstrueras.
Foton i den vinkeln har en tendens att bli lite luriga
Låter ju som ett bra paket, kommer du plocka ur kylluft genom huven också eller bara bakom framhjulen? Blir nog bra det där, är ju ett å annat som ska till innan aeron avgörande för farten så det finns ju tid att fundera till bra lösningar.
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2017-08-20 20:59:27
by johan944
kommer inte att skicka upp någon varm luft alls genom huven, då tappar vingen verkningsgrad.
Dock så kommer alla aerodynamiska prylar att byggas in direkt av lite olika orsaker, men den stora orsaken är den att det absolut sista som kommer att köpas in till bilen blir motorn. Så när den väl kommer hem så sak resten av bilen vara så klart att det bara är att droppa i den och köra
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2018-02-18 14:15:05
by johan944
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2018-03-24 20:54:43
by johan944
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2018-07-05 22:13:46
by johan944
7.5 kilo bakskärmar
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2018-07-05 22:56:25
by claes
Grymt bygge, Johan!
Ska bli roligt att följa uppbyggnaden av bilen. Det är nog inte fel att dela garage med Speedlab-killarna om man skall bygga en snabb racebil...
/Claes
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2018-07-06 07:34:32
by johan944
Jag delar inte bara garage med Speedlab, jag jobbar med Speedlab också
Re: Porolet 454 -81 Hjärtat. CBB
Posted: 2019-08-07 19:09:52
by johan944
Jag får väll passa på att uppdatera lite här jag också.
Det har hänt lite för mycket för att skriva allt. Det har uppdaterats friskt på Instagram. Men kort sagt så börjar det mer och mer se ut som en bil igen.
Det enkla sättet att hitta bilen på Instagram är att söka på #porvette.
Re: Porvette 931 Hjärtat. CBB
Posted: 2019-08-07 20:13:19
by johan944
Bakvagn
Blir lite tomt bakom bakvagnen
Lite rör i rörramens mittensektion
Lite test av hur allt hamnar inne i bilen
Råkade byta dimension på däcken, från 265/45-16 till 33/70-15 (GT slicksen som siter på speedlaben bak är 33/71-18)
Dom tilltänkta breddarna räckter inte riktigt till
Motorn har fått tillfälliga fästen för att hamna där den ska sitta. Framkant motor hamnar alltså bakom bakre infästning för bärarmarna.
Det ärt typ där vi är i dagens läge.
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Posted: 2019-08-10 11:44:10
by johan944
Eftersom det blev byte av däck och fälgdimensioner så behövdes nya fälgar. Dom har nu kommit hem.
¨
Aero series 50 10x15" med 4" backspacing (CA et-44)
Med lite bromsar provmonterade.
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Posted: 2019-09-04 15:29:16
by johan944
Det händer en hel del bakom kulisserna, det ända som egentligen duger att visa bild på är att fälgarna har börjat att få däck på sig.
Det som drar ner på tempot just nu är det att jag har gått och blivit racemekaniker dels för en hel serie, och dels för ett danskt team som planerar att köra långlopp med en TCR bil.
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Posted: 2019-09-15 20:40:04
by gtBen
när blir den här klar? år 2053
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Posted: 2019-09-17 11:17:17
by johan944
Innan dess så hoppas jag på att den är klar. Just nu är det mycket smått som görs som i te känns som att det är värt att skriva om. Typ så är alla fästena för nedre bärarmarna fram klara, fästena till bakvagnen är typ klara, det notchas rör till förbannelse för att få klart främre delen av ramen.
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Posted: 2019-09-29 13:39:07
by johan944
Efter ett litet ryck så är det bara lite smått som saknas, ett kryss i huvudbågen samt infästningar för fyrlänk stagen. Från bakersta punkten på bakvagnen till bakre delen av diffusorn så är det 85 cm av ingenting just nu.
Bakvagnen står alltså helt på egen vikt och hjul.
Re: Porvette 931 | Hjärtat. CBB
Posted: 2019-09-29 18:05:49
by Bathory
Kommer bli legendariskt när den är klar.
Grymt jobbat Johan