924 -76 Kompressor
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
Remskivorna finns här:
www.unorthodoxracing.com
Jag köpte min via Summitracing. Triggerskivan är universal, köpt hos gik.
www.unorthodoxracing.com
Jag köpte min via Summitracing. Triggerskivan är universal, köpt hos gik.
-
- Addict
- Posts: 1064
- Joined: 2007-07-16 08:35:29
- Bilmodell: VW Typ3 Squareback
- Location: Gävle
- Contact:
Oki.Gulen wrote:Jag har det kit som jag använt, den nya motorn kommer ej att passa med de grejerna, därav anledningen att de är "över".
Projekt kan det aldrig bli för många av (nästan). Håller du på och bygger på något nu?

Vore ballt att bygga, men har annat som måste bli klart, 2 gamla Luftkylda folkvagnar med värre maskiner.

Jonas Blom Gävle 070-2417260
PCS 11575
PCS 11575
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
Helgen mekande har inte varit allför svettigt. Hur roligt går det att få med ett A4 med 720 streck i en cirkel, en burk spraylim, en sax, ett par kamaxlar, en topp, ett kamdrev och en indikatorklocka?
Bilderna nedan visar ett förslag på hur kul det kan vara!
Frågan är hur durationen på respektive nock mäts? Är det från "knäet" där rampen slutar eller ska man extrapolera kamkurvan ner till 0, så att inte rampen kommer med?
Bilderna nedan visar ett förslag på hur kul det kan vara!
Frågan är hur durationen på respektive nock mäts? Är det från "knäet" där rampen slutar eller ska man extrapolera kamkurvan ner till 0, så att inte rampen kommer med?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- NA-Poster
- Posts: 41
- Joined: 2008-07-06 19:31:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
När jag ändå var på gång och mäta kamkurvorna så la jag i orginalkammarna och mätte dom också. Har lagt in std kamkurvorna i samma diagram som trimkammarna.
44 grader längre duration på avgaskammen än std, 48 grader längre duration på insugskammen än std. Och ett par tre mm högre lyft.
Det är en väldig skillnad på kammarna när man tittar i diagrammet.
44 grader längre duration på avgaskammen än std, 48 grader längre duration på insugskammen än std. Och ett par tre mm högre lyft.
Det är en väldig skillnad på kammarna när man tittar i diagrammet.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
Tänkte att måla om motorrummet skulle vara en enkel sak. Nu är det september och det är fortfarande inte klart.
Dock har jag lagt ett lager med färg i lycktpottorna idag, grundfärgen i övriga motorrummet åker på imorgon. Om det fortsätter i den här takten så bör det hela vara klart till lagomt till jul...
Dock har jag lagt ett lager med färg i lycktpottorna idag, grundfärgen i övriga motorrummet åker på imorgon. Om det fortsätter i den här takten så bör det hela vara klart till lagomt till jul...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
Motorrummet grundmålades idag. Första gången jag provade vattenbaserad färg. Jag upplevde att det var svårare att få till en bra yta och det tar lång tid för färgen att torka, jämför med "vanlig" färg. Matt lila är inte en färg som jag skulle vilja ha på hela bilen, tur att den här delen ska gömmas under lite fartgul sedan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
- Edvard
- NA-Poster
- Posts: 42
- Joined: 2008-08-11 11:42:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Linköping/Jönköping
- Contact:
- Christoffer_924
- Turbo-Poster
- Posts: 631
- Joined: 2007-03-09 21:51:35
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: borås
- Contact:
vad behövs för att kunna montera gts oken fram och större skivor ???Gulen wrote:Patand: Jo, det var bra gissat.
Bilen har justerbar fjäderförspänning fram och justerbar kompression på stötdämparna (gula konisar). Bakvagnen är utbytt mott 944 (gamla spårvidden). Torisionsstavarna bortplockade, stötdämparna är justerbara ( från 968cs) som är ombyggda till coilover. Bakbromsarna är 944 turbo, frambromsarna 322mm ventilerade/ hålborrade från 911 med 928gts ok. Huvudbromscylinder utbytt till en i aluminium från Audi S2 (håller mig inom koncernen)
Inga spacerplattor. Bilen har använts litegrand på bana.
PCS 11342
PCB
924s -86 997 edition såld
928s -84 såld
951 PCV edititon
PCB
924s -86 997 edition såld
928s -84 såld
951 PCV edititon
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
Christoffer_924:
Sandén hade aluminiumadaptrar för att montera oken, så det var bara bulta fast.
Orginalskivorna till denna, bultades i navet från baksidan, 911 skivorna träs bara över från "rätt" sida. Kom ej ihåg om något behövdes svarvas på navet. Använde 944 turbo framskivor ett tag, och då fick jag ta av en liten bit på insidan skivorna för att få på dem över navet. Kan hända att det var samma med 911 skivorna.
Edit: Uppdaterat inlägget med bild
Sandén hade aluminiumadaptrar för att montera oken, så det var bara bulta fast.
Orginalskivorna till denna, bultades i navet från baksidan, 911 skivorna träs bara över från "rätt" sida. Kom ej ihåg om något behövdes svarvas på navet. Använde 944 turbo framskivor ett tag, och då fick jag ta av en liten bit på insidan skivorna för att få på dem över navet. Kan hända att det var samma med 911 skivorna.
Edit: Uppdaterat inlägget med bild
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- S2-Poster
- Posts: 209
- Joined: 2006-09-14 17:21:19
- Bilmodell: 931
- Årsmodell: 1979
- Contact:
Nice bygge.... 
Håper du klarer å få mekket en film av bygget ditt...

Håper du klarer å få mekket en film av bygget ditt...
964 C2 1990mod Prosjekt Perfekt!
911 74mod Targa med 3.2L og Weber
924 turbo 1979mod
924 turbo 1980mod
x911S Targa Slantnose WTL 1975mod
924 twinturbo (CGT replica)
x964 C4 WTL 1994mod
x944S 1988mod
x924 1982mod
x2 924 Turbo Serie1
x 924 1977mod (CGT kit)
x 944 Type1 1983mod
911 74mod Targa med 3.2L og Weber
924 turbo 1979mod
924 turbo 1980mod
x911S Targa Slantnose WTL 1975mod
924 twinturbo (CGT replica)
x964 C4 WTL 1994mod
x944S 1988mod
x924 1982mod
x2 924 Turbo Serie1
x 924 1977mod (CGT kit)
x 944 Type1 1983mod
- Gulen
- S-Poster
- Posts: 78
- Joined: 2004-08-10 20:00:56
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sundsvall
- Contact:
Tack, men det kommer att dröja ett tag innan jag åstakommer någon film.
Beställde lack till motorrummet idag, 12G var färgkoden. Färgen skulle ha hetat "senfgelb" istället för speedgelb, då färgprovskartan såg mer ut som senapsgul.
Bilderna i tidigare inlägg gör inte färgerna riktigt rättvisa, jag börjar gilla den mattlila färgen som nu motorrummet antagit, det passar bra tillsammans med det gula. Hmmm...
Beställde lack till motorrummet idag, 12G var färgkoden. Färgen skulle ha hetat "senfgelb" istället för speedgelb, då färgprovskartan såg mer ut som senapsgul.
Bilderna i tidigare inlägg gör inte färgerna riktigt rättvisa, jag börjar gilla den mattlila färgen som nu motorrummet antagit, det passar bra tillsammans med det gula. Hmmm...

Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]