Va säsongen går fort det känns ju som en vecka sen det var premiär på Mantorp och igår var troligen sista bankörningen för året..
Badankan har verkligen skött sig exemplariskt denna säsong, det har mest varit att tanka och kolla oljan och köra och det har nog blivit 10-12 dagar
Det har bara blivit körning med PCSR samt PCS i år och det är lite synd för samtidigt är det ju väldigt kul att se lite andra bilar än Porsche på banan men på sista PCSR dagen körde vi tillsammans med Ferarri challange och riktigt kul att se och höra dessa underbara bilar.
I år har jag kört med nya dämpare och krängare på bilen och det har verkligen gjort nytta även om en av slangarna till justeringsburken gått sönder så har det funkat bra och alla understyrningstendenser är mer eller mindre borta,, nu kan jag ju justera krängarna både bak å fram.
Igår var jag på Knutan med PCS som hade en openpitlane dag och det gick riktigt bra tills efter första passet när corden tittade fram,, körde 3 körpass till tog det dock riktigt lugnt i alla vänster svängar hehe
Provade även gula Pagid belägg fram och dom funkade bra men favoriterna är fortfarande Performance Friction som jag tycker har överlägset bett.
Jaha vad skall man hitta på nu då??
• Tänker börja med att kontrollera dämparna och byta slang på höger fram dämpare samt återfylla och trycksätta.
• Byta droplinks
• Göra en ordentlig cornerweight samt ställa hjulvinklar
• Fixa till bromskylningen ordentligt på båda sidor
• Göra en ordentlig service, har köpte oljor och bromsvätska.
• Installera huvudströmbrytare
• Sätta i en ny FIA godkänd stol som är HANS kompatibel
Önskelista
• Ny hjälm med HANS nackkrage
• Nytt lättare batteri
• Ett par fräscha Michelin gatdäck 18 tum 265/35 samt 225/40
Detta var en av dom absolut roligaste dagarna under året
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.