Har länge spanat efter en donatorbil men de flesta som kommit upp har varit för långt bort för att det praktiskt ska fungera. Sedan saknar jag ju be-kort vilket hindrat i nästa steg.
(Be-kort har jag dock bestämt mig för att ta nu för att slippa massa krångel i framtiden, enda nackdelen är att jag inte längre har någon anledning att säga till min fru att vi inte kan åka på husvagnssemester )
Sagt och gjort, tröttnade på att det inte kom upp något bra objekt i närheten så gick till slut in på biluppgifter.se och letade efter vilka bilar som fanns i närheten och då hittade jag denna pärlan!

Men har ni någon gång haft känslan av att saker ibland går lite för bra och att något kommer skita sig? Den känslan kom så fort vi fick upp bilen på släpet. Allt gick lite för bra, 40 min resa, 10 min lastning, 40 min tillbaka, 5 minuter avlastning. Vi var klara supersnabbt.
Också börjar jag riva i bilen.. Och jag har köpt fel motor!

Då visar det sig att -99 är ett delat år (vilket jag googlat mig fram tidigare att 2000 är egentligen) och i bilen som jag köpt sitter det ingen AEB utan en APU. Vad innebär då detta? Efter en snabb googling så kanske det inte är så illa som jag befarat.
Min bil har mindre portning på toppen men framförallt så är det nyare styrsystem och med det Drive by wire istället istället för drive by Cable. Det ställer till det lite grann men det värsta som händer är ju att jag måste byta gaspedal och det kan jag överleva med.