Jag har varit i kontakt med säljaren och konstaterat att bilen har gått 31500 mil, ingen dokumentation finns (dock muntlig uppgift från änkan om att service skötts). Jag lockades av bilen men valde att inte gå vidare då tonen i säljarens meddelanden kändes oseriös.
Jag har varit i kontakt med säljaren och konstaterat att bilen har gått 31500 mil, ingen dokumentation finns (dock muntlig uppgift från änkan om att service skötts). Jag lockades av bilen men valde att inte gå vidare då tonen i säljarens meddelanden kändes oseriös.
det är ju fint och förtroendeinivande att både reg-nr i annonsen och påståendet "en ägare" inte stämmer (VV påstår att det varit några fler ägare än så..)
This 994R wich was in Malmö is now sold and exported out from Sweden. Actually I bought this yesterday, drove 650 km to Stockholm and straight to ferry and to Tallinn.
Car is in quite bad shape. Some idiot painted it with paintbrush or paintroll. Suspension and engine are in good condition. Some bushes are worn, some bearings are worn. interior is in good shape beside drivers seat and steering wheel.
As it is clearly my hobby-car I intend to restore this.
Dart wrote:är det den som har stått på ålstensgatan i bromma?
står/stod en 944R där
Info R:en står fortfarande kvar i Bromma såhär 5 år senare
944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Läste både denna och 944R-tråden och ni har uppenbart missat att det under ett kort tag fanns en svensk biltidning som jag har för mig hette "Car". Den tidningen hade (sannolikt då alltså ca 1986) en provkörning/test/artikel, minns inte vilket, som innehöll en 944R. Har ett vagt minne av att den ingick i ett trebilstest mot ett par japanska konkurrenter typ Celica Supra, men jag kan ha fel där. Det som helt säkert var speciellt med R-bilen var åtminstone sportstolarna och sänkt fjädring (M030?), plus stripningen förstås. Om något ytterligare ingick minns jag inte.
Möjligen kan det finnas ett ex av tidningen hos en kompis, men jag kan inte garantera. Kan ju förresten mycket väl vara så att Collin var reporter där om han har skrivit om bilen i AB.
Finns det inga 944-ägare som är äldre än ca 30-35 år? För annars borde ni ju veta detta
tjena, styvare chassi och bättre bromsar skall det vara på R versionen och som sagt det är bara i Sverige som den såldes.
Många länder har fått en special version av 944:an