924 -80 | Targa | Amoz's sommarnöje
- Cédric
- Addict
- Posts: 4715
- Joined: 2004-09-20 22:10:24
- Bilmodell: 924 turbo, 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Stockholm
- Contact:
Jag har letat länge efter en sådan, verkar helt omöjlig att få tag på. Säg till om du hittar nåt!
924 Turbo
www.instagram.com/garagecedric/
www.instagram.com/garagecedric/
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: Topp planad, behöver reservdel 052 115 707 som utgått..
Finns kanske någon gammal sotsats på ex biltema som innehåller denna produkt, förresten har inte Utzon?Amoz wrote:Nu har jag fått toppen planad, samt fått hem lite delar inför bytet,
missade några småsaker, som o-ringar till spridare.
En del som är svår att få tag i är den lilla plastbiten i ena änden på oljeröret,
som förser kamaxelnockarna med olja, 052 115 707,
som utgått ur sortimentet 2004. Det är en WAG-artikel..
Någon som har en hel ligger i något skrymsle, eller kan tillverka?
Om det är väder imorgon skall jag lägga dit toppen iallafall..
Mvh
/Johannes
/Joakim
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
Svårt att få tag i delar till våra pärlor..
Fler som har problem med denna lilla sak.Cédric wrote:Jag har letat länge efter en sådan, verkar helt omöjlig att få tag på. Säg till om du hittar nåt!
Hur har du gjort, för du kör väl inte utan?
Oki, skall scanna Biltema om de har någon sotningssats,Joakim.S wrote: Finns kanske någon gammal sotsats på ex biltema som innehåller denna produkt, förresten har inte Utzon?
/Joakim
WAG har inte ens i Tyskland.
Utzon har inte heller, om det inte går att leta rätt på något bland hans kontakter..
Har lovat att höra av mig till Utzon om jag får tag i någon del..
Meddelar er också i så fall.
Annars får man väl börja tillverka

944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
Amoz 's Projekt.. Monterat...
Ja, då var det monterat och klart.
Toppen som var inlämnad till planing fick följande kommentar:
-"Ja här var det portat till max!" (det hade fått fyllas i material med svets)
Monterat allt i omvänd ordning från demonteringen.
Kamremspännaren måste jag vända på har jag upptäckt.
Men:
Vid startförsök så tänder motorn inte förrän man släpper nyckeln,
eller när jag vrider på nyckeln efter att ha haft nyckeln ur.
Gjorde ett startförsök i Lördags, men den startade inte, så igår gjorde jag ett nytt försök, så fort jag vred på tändningen vred sig motorn av det bränsle som var kvar i cylindrarna, men startade inte.
Brukar ha liknande problem när det varit fuktigt ute, och bilen stått ute över natten,
så jag provade att bli bogserad.
Det hände inget, sköt bara i avgasröret vid fullgas, eventuellt tände motorn en sekund.
Skall kolla tändkablar, mäta på tändspolen, och lite sånt vid nästa mektillfälle.
Någon som har något tips om saker jag bör prova, byta, justera eller liknande?
Skönt att få åka Porsche en sväng dock, trots att det inte gick så fort vid bogseringen
Mvh
/Johannes
Toppen som var inlämnad till planing fick följande kommentar:
-"Ja här var det portat till max!" (det hade fått fyllas i material med svets)
Monterat allt i omvänd ordning från demonteringen.
Kamremspännaren måste jag vända på har jag upptäckt.
Men:
Vid startförsök så tänder motorn inte förrän man släpper nyckeln,
eller när jag vrider på nyckeln efter att ha haft nyckeln ur.
Gjorde ett startförsök i Lördags, men den startade inte, så igår gjorde jag ett nytt försök, så fort jag vred på tändningen vred sig motorn av det bränsle som var kvar i cylindrarna, men startade inte.
Brukar ha liknande problem när det varit fuktigt ute, och bilen stått ute över natten,
så jag provade att bli bogserad.
Det hände inget, sköt bara i avgasröret vid fullgas, eventuellt tände motorn en sekund.
Skall kolla tändkablar, mäta på tändspolen, och lite sånt vid nästa mektillfälle.
Någon som har något tips om saker jag bör prova, byta, justera eller liknande?
Skönt att få åka Porsche en sväng dock, trots att det inte gick så fort vid bogseringen

Mvh
/Johannes
944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Sitter fördelaren rätt, så att den inte är 180 grader fel?
Känner igen det där beteendet nämligen...från en kompis som vill vara anonym...
mvh
Goran
Känner igen det där beteendet nämligen...från en kompis som vill vara anonym...



mvh
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
-
- Turbo-Poster
- Posts: 903
- Joined: 2004-04-12 13:10:49
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm Nacka
- Contact:
Re: Svårt att få tag i delar till våra pärlor..
Var fick du tag på fjurpen?Amoz wrote:Fler som har problem med denna lilla sak.Cédric wrote:Jag har letat länge efter en sådan, verkar helt omöjlig att få tag på. Säg till om du hittar nåt!
Hur har du gjort, för du kör väl inte utan?
Oki, skall scanna Biltema om de har någon sotningssats,Joakim.S wrote: Finns kanske någon gammal sotsats på ex biltema som innehåller denna produkt, förresten har inte Utzon?
/Joakim
WAG har inte ens i Tyskland.
Utzon har inte heller, om det inte går att leta rätt på något bland hans kontakter..
Har lovat att höra av mig till Utzon om jag får tag i någon del..
Meddelar er också i så fall.
Annars får man väl börja tillverka
/Joakim
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
Re: Svårt att få tag i delar till våra pärlor..
Oupps.. Nej, jag tror jag har koll på det, men skall försäkra mig om det iallafallGoran wrote:Sitter fördelaren rätt, så att den inte är 180 grader fel?
Känner igen det där beteendet nämligen...från en kompis som vill vara anonym...![]()
![]()
![]()
mvh
Goran

Tack för tipset.
Hmm, jag återanvände min gamla, den är spröd och saknar en bit, men jag tror att den gör sitt jobb fortfarande, "hoppas".. Skall kolla extra noga när jag fått motorn att gå, men det har kommit olja på kammen iallafall, det har jag sett. Drog på lite packningslim för att täta eventuella läckor.Joakim.S wrote: Var fick du tag på fjurpen?
/Joakim
944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Hej Amoz
Jag har en trasig topp. Ska kolla om jag har en "fjurp" i den.
Åker på tjänsteresa idag så det får bli till helgen.
Hör av mig om jag har en.
mvh
Goran
Jag har en trasig topp. Ska kolla om jag har en "fjurp" i den.
Åker på tjänsteresa idag så det får bli till helgen.
Hör av mig om jag har en.
mvh
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
"fjurp" =)
Hej Goran.Goran wrote:Hej Amoz
Jag har en trasig topp. Ska kolla om jag har en "fjurp" i den.
Åker på tjänsteresa idag så det får bli till helgen.
Hör av mig om jag har en.
mvh
Goran
Det låter nice.
Var försiktig vid demonteringen bara, ett tips

Trevlig tjänsteresa..
Mvh
/Johannes
944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Tyvärr Amoz. Kollade igenom mina lådor idag och ingen "fjurp" eller ens röret den sitter på.
Lycka till med sökandet.
mvh
Goran

Lycka till med sökandet.

mvh
Goran
Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
924 -80 | Targa | Amoz's sommarnöje, startproblem...
Tja..
Det har väl inte hänt så mycket sen sist, fick äntligen tag i en garageplats, drog in bilen förra söndagen.
Första startförsöket gjordes idag igen, efter ett par månaders stillestånd, efter toppmontering och efterföljande startförsök utan resultat. Bytte ett par tändkablar som var dåliga, och har iallafall inbillat mig att de går till rätt tändstift, i rätt tändföljd.
Fortfarande vägrar motorn starta ordentligt, funderar på om jag vänt kammen upponer, bakofram eller kopplat gaswiren åt fel håll? Fick motorn att gå en stund idag, på vad jag upplever "1 cylinder", vid fullgas.
När gasen släpptes dog motorn, hjälpte inte att släppa gasen sakta. Fullgas på spjället, men motorn gick inte för fullt, utan höll bara tomgångsvarv, bäst att skriva det, så ni inte tror jag rusar motorn på varvstopp..
Någon som har tips på vad det kan vara för fel? Garaget är "under jord" med en jobbig uppförsbacke, så man vill helst inte bogsera upp bilen igen, utan få den att gå för egen maskin..
Drog ur batteriet under mina startförsök idag, så det sattes på laddning.
Får hoppas man hittar något enkelt fel som man missat.. Motorn går runt lätt, och det låter inte som om ventilerna skulle ta i någonstans
Il Duce startade iallafall
Det har väl inte hänt så mycket sen sist, fick äntligen tag i en garageplats, drog in bilen förra söndagen.
Första startförsöket gjordes idag igen, efter ett par månaders stillestånd, efter toppmontering och efterföljande startförsök utan resultat. Bytte ett par tändkablar som var dåliga, och har iallafall inbillat mig att de går till rätt tändstift, i rätt tändföljd.
Fortfarande vägrar motorn starta ordentligt, funderar på om jag vänt kammen upponer, bakofram eller kopplat gaswiren åt fel håll? Fick motorn att gå en stund idag, på vad jag upplever "1 cylinder", vid fullgas.
När gasen släpptes dog motorn, hjälpte inte att släppa gasen sakta. Fullgas på spjället, men motorn gick inte för fullt, utan höll bara tomgångsvarv, bäst att skriva det, så ni inte tror jag rusar motorn på varvstopp..

Någon som har tips på vad det kan vara för fel? Garaget är "under jord" med en jobbig uppförsbacke, så man vill helst inte bogsera upp bilen igen, utan få den att gå för egen maskin..
Drog ur batteriet under mina startförsök idag, så det sattes på laddning.
Får hoppas man hittar något enkelt fel som man missat.. Motorn går runt lätt, och det låter inte som om ventilerna skulle ta i någonstans

Il Duce startade iallafall

944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Poster
- Posts: 756
- Joined: 2004-03-29 21:11:24
- Bilmodell: Ingen Porsche
- Årsmodell: 1982
- Location: Bjärred
- Contact:
Re: 924 -80 | Targa | Amoz's sommarnöje
Kan kammen och veven ligga 180 grader fel?
Jag hade den setupen en gång och fick den nästan att tända, men inte riktigt, innan Trolle upptäckte felet.
Jag var bensäker på att jag monterat allt rätt. Kammen pekade mot sin markering och veven på sin.
Testa genom att dra om tändkablarna på fördelaren, om längderna tillåter det.
Är det det felet, startar den nästa direkt sen.
Lycka till
Goran
Edit! Såg att jag nämnt det tidigare i din tråd. På samma sida till och med.
Får ursäkta mig med att jag inte ser något svar ifall det hjälpte eller inte. Tyvärr verkar det inte så.
Jag hade den setupen en gång och fick den nästan att tända, men inte riktigt, innan Trolle upptäckte felet.
Jag var bensäker på att jag monterat allt rätt. Kammen pekade mot sin markering och veven på sin.
Testa genom att dra om tändkablarna på fördelaren, om längderna tillåter det.
Är det det felet, startar den nästa direkt sen.
Lycka till

Goran
Edit! Såg att jag nämnt det tidigare i din tråd. På samma sida till och med.

Fd MSCC medlem
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
PCS 7209
Fd min bil 1: 931 -80 viewtopic.php?f=17&t=1975
Fd min bil 2: 924 RS (N/A) -83 viewtopic.php?f=17&t=8357
Nuvarande bil: Alfa Romeo 156 2.5 V6 -99
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
Re: 924 -80 | Targa | Amoz's sommarnöje
Nej, det hände inte så mycket efter sista tipset, det kom något oväder emellan, och bristen på plats under tak och lite värme gjorde sig påmind.Goran wrote:Såg att jag nämnt det tidigare i din tråd. På samma sida till och med.Får ursäkta mig med att jag inte ser något svar ifall det hjälpte eller inte. Tyvärr verkar det inte så.
Fick äntligen in bilen, och har bytt ut tändkablarna. Upptäckte dock att jag satt fördelarlocket åt fel håll,
det fanns en klack som jag missade.. Men kablarna satt åt rätt håll, tändföljd 1-3-4-2.
Testade att sätta kablarna i 2-4-3-1-läge, men det blev helt galet

Har fått tändbiten att funka nu, tror jag. Motorn startar och går på tomgång, ca 7-800 rpm..
Men vid gaspådrag så dör den, utom vid snabb rörelse mot fullgas, då börjar den rysta och gå illa,
och skjuta i avgasröret. Även några puffar åt fel håll, mot luftfiltret har kommit.
Men efter några varv med startmotorn igen, så går den på tomgång..
Har sprayat startgas runt slangar och insugsfoten, för att se om det finns läckage, men hittar inget.
Sitter fördelaren någon grad åt fel håll?
Insprutningsrelaterat?
Kammen kan väl inte stå 180 grader fel nu när motorn startat på tomgång?
Kan jag ha lagt kammen en kugg åt fel håll?
Återkommer i ärendet, men tar gärna emot tips och idéer..
Tack för tipsen so far..
Mvh
/Johannes
944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
924 -80 | Targa | Amoz's sommarnöje
Pinsamt, men...
Skall man erkänna att man är en Idiot?
Jag som var 100% säker på att det satt rätt.. (sorry
)
Men rotor och fördelare skickar inte ut gnistor till stiften, så när det blev överslag från tändspolen så tände motorn till.. Såg gnistorna när lampan släcktes i garaget..
Eftersom en kylarslang skall bytas och den är restnoterad så har delarna inte skickats än,
men jag hoppas motorn startar som den skall sen..
Återkommer när jag fått delarna monterade, och motorn provstartad..
Är det inte det felet så fortsätter jag med felsökning till den 11/4, sen ger jag mig på mitt andra projekt på allvar. Jag skall åka Porsche i vår..
Skall man erkänna att man är en Idiot?
...men de satt ett hack fel efter alla omflyttningar...Amoz wrote: ...kablarna satt åt rätt håll, tändföljd 1-3-4-2....
Jag som var 100% säker på att det satt rätt.. (sorry

Men rotor och fördelare skickar inte ut gnistor till stiften, så när det blev överslag från tändspolen så tände motorn till.. Såg gnistorna när lampan släcktes i garaget..
Eftersom en kylarslang skall bytas och den är restnoterad så har delarna inte skickats än,
men jag hoppas motorn startar som den skall sen..
Återkommer när jag fått delarna monterade, och motorn provstartad..
Är det inte det felet så fortsätter jag med felsökning till den 11/4, sen ger jag mig på mitt andra projekt på allvar. Jag skall åka Porsche i vår..

944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
- Amoz
- Turbo-Poster
- Posts: 454
- Joined: 2004-08-25 22:18:42
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Zinkgruvan
- Contact:
924 -80 | Targa | Amoz´s Tysk-härke...
Idag kom det fina paketet med Porschevitaminer..
Nya tändkablar och fina stift monterades igår..
Monterade fördelarlock och rotor, kylarslang och generator i eftermiddags.
Testade köra runt några varv på startmotorn, motorn hostade tillslut en sekund och dog.
Började tro att jag inte har tillräckligt med ström för att driva både tändning och startmotor samtidigt,
så fort startmotorn slutar så verkar det ibland som motorn vill igång..
Men hade 4 lösa stift och kopplade dem till tändkablarna,
och det gnistar när startmotorn går så jag vet inte..
Skall se om jag kan få tag i en tändinställningslampa, och se hur många grader fel jag ligger,
just nu har jag nog skruvat bort mig totalt på varenda sak jag rört känns det som..
Nu är det dags att byta bärarm, krängningshämmare och styrled på andra hobbybilen,
inför morgondagens körning

Nya tändkablar och fina stift monterades igår..
Monterade fördelarlock och rotor, kylarslang och generator i eftermiddags.
Testade köra runt några varv på startmotorn, motorn hostade tillslut en sekund och dog.
Började tro att jag inte har tillräckligt med ström för att driva både tändning och startmotor samtidigt,
så fort startmotorn slutar så verkar det ibland som motorn vill igång..
Men hade 4 lösa stift och kopplade dem till tändkablarna,
och det gnistar när startmotorn går så jag vet inte..
Skall se om jag kan få tag i en tändinställningslampa, och se hur många grader fel jag ligger,
just nu har jag nog skruvat bort mig totalt på varenda sak jag rört känns det som..
Nu är det dags att byta bärarm, krängningshämmare och styrled på andra hobbybilen,
inför morgondagens körning


944Sverige #453 & PCS #9091
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 924 -80 "Targa.." http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=11836" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 944 -86 "Il Duce.." (Soon to bee sold? ) http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =6&t=33848" onclick="window.open(this.href);return false;
Who is online
Users browsing this forum: No registered users