968 -92 Vit & lite bredare och numera såld
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Så gick det denna gång, GRATTIS PELLE till 2:a platsen. Bra kört och du verkar ha hittat de förlorade kusarna som saknades på Mantorp.
MVH
MVH
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- Fredrik C
- Addict
- Posts: 1686
- Joined: 2004-03-29 10:38:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Katrineholm
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 258
- Joined: 2006-07-14 20:37:30
- Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
- Location: Stockholm
- Contact:
Japp !Fredrik C wrote:Tyckte jag såg bilen på någon bild från ringen...kan det vara på det viset?
jag var ner på Scuderian och tragglade.
Tyvärr så fick jag problem med för hög motortemp,
Man kanske inte ska jag efter en Ferrarri 430...
Fick köra Audi med automat i två dagar

Problemet är nu löst som du såg i Roberts inlägg

Pelle M
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
HahahaPelleM wrote: Problemet är nu löst som du såg i Roberts inlägg![]()
Pelle M
Jag kanske har nått i bakfickan till Knutstorp...............


Så vi återställer ordningen från Mantorp

PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
-
- S2-Poster
- Posts: 258
- Joined: 2006-07-14 20:37:30
- Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
- Location: Stockholm
- Contact:
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Tack för dina goda råd PellePelleM wrote:Kontakt är tagen med K3 ang justering av kammar.
Ordningen är helt i sin ordning![]()
Stressa inte fram en massa plast delar nu utan kör försiktigare istället.
Bilen är så fin så den måste du vara rädd om.
Plast är dyrt, köp något fint till frugan istället![]()
Pelle M


Nu blir det lättning så får vi se hur snabbt jag kan köra sen




You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
- StefanQ
- Turbo-Poster
- Posts: 531
- Joined: 2006-11-30 20:58:44
- Contact:
Hej Pelle,
Vilken otroligt läcker bil du har! Min är vit men inte alls lika rejsig...men kanske kan bli...
Jag blev lite nyfiken på vad du fick för resultat på Rototestet? Jag bänkade min förra året på rullande och det vore kul att höra vad du fick för resultat? Har du gjort något med motorn eller är den original? Vart har du garaget om man skulle sparka lite däck och bli inspirerad?
/Stefan
Vilken otroligt läcker bil du har! Min är vit men inte alls lika rejsig...men kanske kan bli...
Jag blev lite nyfiken på vad du fick för resultat på Rototestet? Jag bänkade min förra året på rullande och det vore kul att höra vad du fick för resultat? Har du gjort något med motorn eller är den original? Vart har du garaget om man skulle sparka lite däck och bli inspirerad?
/Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936
32 varv på Ringen
PCS 10936
-
- S2-Poster
- Posts: 258
- Joined: 2006-07-14 20:37:30
- Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
- Location: Stockholm
- Contact:
Tackar!StefanQ wrote:Hej Pelle,
Vilken otroligt läcker bil du har! Min är vit men inte alls lika rejsig...men kanske kan bli...
Jag blev lite nyfiken på vad du fick för resultat på Rototestet? Jag bänkade min förra året på rullande och det vore kul att höra vad du fick för resultat? Har du gjort något med motorn eller är den original? Vart har du garaget om man skulle sparka lite däck och bli inspirerad?
/Stefan
Mina drag i rototesten med orginal chip och "gamla" lmm
VS promaxchip och ny lmm:
Rototesten skall enligt rykte ligga inom 1% felmarginal.
Eftersom man bultar fast instrumentet på naven så finns det ingen möjlighet till hjulspinn som man annars får på en rullande landsväg.
PM ett telenr så kan jag slå en signal när jag har bilen hemma.
Pelle M
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 258
- Joined: 2006-07-14 20:37:30
- Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
- Location: Stockholm
- Contact:
Det är bakhjuls ponnysarjonaslarsson wrote:vad har du gjort med den motorn effekten verkar ligga högt upp i varv. är det drivhjulshästar eller är det omräknat till motorn?
Det ända som jag vet skall vara gjort med motorn är
förutom promaxchipet
borttagna ballansaxlar och några extra hål i luftburken.
Han som gjorde testet tyckte att min kurva var lite konstig.
Bilar utan turbo brukar ha en rakare kurva sa han.
Chipet borde ge ungeför 257hk /325nm i motorn,
och det blir ungefär 231hk / 292nm på hjulen.
Så det saknas lite fortfarande, Ev ska K3 få kolla
hur kammarna står eller om dom kan hitta dom sista hk/nm
Allt för att Robert inte skall få åka räkmacka

Pelle M
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
hehe vänta bara tills jag får ihop min bil tänkte också prova på att åka i serienPelleM wrote:Det är bakhjuls ponnysarjonaslarsson wrote:vad har du gjort med den motorn effekten verkar ligga högt upp i varv. är det drivhjulshästar eller är det omräknat till motorn?
Det ända som jag vet skall vara gjort med motorn är
förutom promaxchipet
borttagna ballansaxlar och några extra hål i luftburken.
Han som gjorde testet tyckte att min kurva var lite konstig.
Bilar utan turbo brukar ha en rakare kurva sa han.
Chipet borde ge ungeför 257hk /325nm i motorn,
och det blir ungefär 231hk / 292nm på hjulen.
Så det saknas lite fortfarande, Ev ska K3 få kolla
hur kammarna står eller om dom kan hitta dom sista hk/nm
Allt för att Robert inte skall få åka räkmacka![]()
Pelle M

Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
-
- S2-Poster
- Posts: 258
- Joined: 2006-07-14 20:37:30
- Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
- Location: Stockholm
- Contact:
-
- Turbo-Poster
- Posts: 542
- Joined: 2007-08-18 13:37:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Falkenberg
- Contact:
- Robert Örebro
- Addict
- Posts: 1179
- Joined: 2005-12-07 23:12:47
- Telefon: 0709206975
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1989
- Location: Örebro, f. 1967
- Contact:
Jag tycker det är helt okej att garanterat få stå på pallen i varje racejonaslarsson wrote:ja det verkar va lite tunt i den klassen

PCS/R # 9755
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)
-
- S2-Poster
- Posts: 258
- Joined: 2006-07-14 20:37:30
- Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
- Location: Stockholm
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users