968 -92 Vit & lite bredare och numera såld

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Robert Örebro
Addict
Posts: 1179
Joined: 2005-12-07 23:12:47
Telefon: 0709206975
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1989
Location: Örebro, f. 1967
Contact:

#76 Post by Robert Örebro »

Så gick det denna gång, GRATTIS PELLE till 2:a platsen. Bra kört och du verkar ha hittat de förlorade kusarna som saknades på Mantorp.

MVH
PCS/R # 9755

Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)

User avatar
Fredrik C
Addict
Posts: 1686
Joined: 2004-03-29 10:38:39
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Katrineholm
Contact:

#77 Post by Fredrik C »

Tyckte jag såg bilen på någon bild från ringen...kan det vara på det viset?
MVH
Fredrik "Alex" Cednert
PCS 7484

www.968.net
www.968s.com

PelleM
S2-Poster
Posts: 258
Joined: 2006-07-14 20:37:30
Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
Location: Stockholm
Contact:

#78 Post by PelleM »

Fredrik C wrote:Tyckte jag såg bilen på någon bild från ringen...kan det vara på det viset?
Japp !

jag var ner på Scuderian och tragglade.
Tyvärr så fick jag problem med för hög motortemp,
Man kanske inte ska jag efter en Ferrarri 430...
Fick köra Audi med automat i två dagar :roll:
Problemet är nu löst som du såg i Roberts inlägg :)

Pelle M

User avatar
Robert Örebro
Addict
Posts: 1179
Joined: 2005-12-07 23:12:47
Telefon: 0709206975
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1989
Location: Örebro, f. 1967
Contact:

#79 Post by Robert Örebro »

PelleM wrote: Problemet är nu löst som du såg i Roberts inlägg :)

Pelle M
Hahaha

Jag kanske har nått i bakfickan till Knutstorp............... :?: :#944burn:

Så vi återställer ordningen från Mantorp :wink:
PCS/R # 9755

Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)

PelleM
S2-Poster
Posts: 258
Joined: 2006-07-14 20:37:30
Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
Location: Stockholm
Contact:

#80 Post by PelleM »

Kontakt är tagen med K3 ang justering av kammar.
Ordningen är helt i sin ordning :)
Stressa inte fram en massa plast delar nu utan kör försiktigare istället.
Bilen är så fin så den måste du vara rädd om.
Plast är dyrt, köp något fint till frugan istället :wink:

Pelle M

User avatar
Robert Örebro
Addict
Posts: 1179
Joined: 2005-12-07 23:12:47
Telefon: 0709206975
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1989
Location: Örebro, f. 1967
Contact:

#81 Post by Robert Örebro »

PelleM wrote:Kontakt är tagen med K3 ang justering av kammar.
Ordningen är helt i sin ordning :)
Stressa inte fram en massa plast delar nu utan kör försiktigare istället.
Bilen är så fin så den måste du vara rädd om.
Plast är dyrt, köp något fint till frugan istället :wink:

Pelle M
Tack för dina goda råd Pelle :lol: , men plasten är redan betald så frun får fint vänta till hösten på present :shock:
Nu blir det lättning så får vi se hur snabbt jag kan köra sen :#944burn: .......för det var ju trots allt roligare att vinna :d=: och bli 2:a :lol: än att bli 3:a :cry:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
PCS/R # 9755

Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)

User avatar
StefanQ
Turbo-Poster
Posts: 531
Joined: 2006-11-30 20:58:44
Contact:

#82 Post by StefanQ »

Hej Pelle,
Vilken otroligt läcker bil du har! Min är vit men inte alls lika rejsig...men kanske kan bli...

Jag blev lite nyfiken på vad du fick för resultat på Rototestet? Jag bänkade min förra året på rullande och det vore kul att höra vad du fick för resultat? Har du gjort något med motorn eller är den original? Vart har du garaget om man skulle sparka lite däck och bli inspirerad?
/Stefan
968-95 Coupe med LSD och fullt ställbart Konichassi, egentillverkat avgas hela vägen, Fidanza svänghjul, ENEM kammar med massor av duration, ökat komp, portad topp, matchat insug, Pauter lightweight stakar, hårdare ventilfjädrar, helbalanserad motor, Lindsey bafflekit, green giant spridare. Mappad till 226 rwhp.
32 varv på Ringen
PCS 10936

PelleM
S2-Poster
Posts: 258
Joined: 2006-07-14 20:37:30
Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
Location: Stockholm
Contact:

#83 Post by PelleM »

StefanQ wrote:Hej Pelle,
Vilken otroligt läcker bil du har! Min är vit men inte alls lika rejsig...men kanske kan bli...

Jag blev lite nyfiken på vad du fick för resultat på Rototestet? Jag bänkade min förra året på rullande och det vore kul att höra vad du fick för resultat? Har du gjort något med motorn eller är den original? Vart har du garaget om man skulle sparka lite däck och bli inspirerad?
/Stefan
Tackar!

Mina drag i rototesten med orginal chip och "gamla" lmm
VS promaxchip och ny lmm:
Rototesten skall enligt rykte ligga inom 1% felmarginal.
Eftersom man bultar fast instrumentet på naven så finns det ingen möjlighet till hjulspinn som man annars får på en rullande landsväg.

PM ett telenr så kan jag slå en signal när jag har bilen hemma.

Pelle M
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#84 Post by jonaslarsson »

vad har du gjort med den motorn effekten verkar ligga högt upp i varv. är det drivhjulshästar eller är det omräknat till motorn?
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

PelleM
S2-Poster
Posts: 258
Joined: 2006-07-14 20:37:30
Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
Location: Stockholm
Contact:

#85 Post by PelleM »

jonaslarsson wrote:vad har du gjort med den motorn effekten verkar ligga högt upp i varv. är det drivhjulshästar eller är det omräknat till motorn?
Det är bakhjuls ponnysar
Det ända som jag vet skall vara gjort med motorn är
förutom promaxchipet
borttagna ballansaxlar och några extra hål i luftburken.
Han som gjorde testet tyckte att min kurva var lite konstig.
Bilar utan turbo brukar ha en rakare kurva sa han.
Chipet borde ge ungeför 257hk /325nm i motorn,
och det blir ungefär 231hk / 292nm på hjulen.
Så det saknas lite fortfarande, Ev ska K3 få kolla
hur kammarna står eller om dom kan hitta dom sista hk/nm

Allt för att Robert inte skall få åka räkmacka :D

Pelle M

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#86 Post by jonaslarsson »

PelleM wrote:
jonaslarsson wrote:vad har du gjort med den motorn effekten verkar ligga högt upp i varv. är det drivhjulshästar eller är det omräknat till motorn?
Det är bakhjuls ponnysar
Det ända som jag vet skall vara gjort med motorn är
förutom promaxchipet
borttagna ballansaxlar och några extra hål i luftburken.
Han som gjorde testet tyckte att min kurva var lite konstig.
Bilar utan turbo brukar ha en rakare kurva sa han.
Chipet borde ge ungeför 257hk /325nm i motorn,
och det blir ungefär 231hk / 292nm på hjulen.
Så det saknas lite fortfarande, Ev ska K3 få kolla
hur kammarna står eller om dom kan hitta dom sista hk/nm

Allt för att Robert inte skall få åka räkmacka :D

Pelle M
hehe vänta bara tills jag får ihop min bil tänkte också prova på att åka i serien ;)
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

PelleM
S2-Poster
Posts: 258
Joined: 2006-07-14 20:37:30
Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
Location: Stockholm
Contact:

#87 Post by PelleM »

Toppen desto fler desto roligare.

Pelle M

jonaslarsson
Turbo-Poster
Posts: 542
Joined: 2007-08-18 13:37:30
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Falkenberg
Contact:

#88 Post by jonaslarsson »

ja det verkar va lite tunt i den klassen
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010

User avatar
Robert Örebro
Addict
Posts: 1179
Joined: 2005-12-07 23:12:47
Telefon: 0709206975
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1989
Location: Örebro, f. 1967
Contact:

#89 Post by Robert Örebro »

jonaslarsson wrote:ja det verkar va lite tunt i den klassen
Jag tycker det är helt okej att garanterat få stå på pallen i varje race :lol:
PCS/R # 9755

Varv på Ringen 22 st
Nu. 951 -89 Racerbilen IIII (201602- )
Fd. 924 -82 Fikaträff projektet (201508-201602)
Fd. Cayenne S -05 Vinterracern (201412-201504)
Fd. 944 S2 -90 Racerbilen III (201102-201506)
Fd. 911S/935 RSR 3,2 -74 Racerbilen II (201003-201101)
Fd. 968 CS -93 Sweet Blå Racerbilen I (200901-201001)
Fd. 968 CS -94 Liebling (200604-200810)

PelleM
S2-Poster
Posts: 258
Joined: 2006-07-14 20:37:30
Bilmodell: GT3 Cup -04, 944 S2 -90
Location: Stockholm
Contact:

#90 Post by PelleM »

Jo vars!

Några fler kombatanter i klassen gör nog
bara att vi höjer våran nivå (och sänker varvtiderna)

Pelle M

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users