Att fixa det problemet enligt instruktionerna på den sidan är ganska jobbigt, men det var ändå ett jobb som jag var beredd att göra eller i värsta fall leja bort. Efter att nu ha försökt fixa det seriöst i ett par år och flera gånger gett upp så slutade det med att jag i stället gav mig på en ful-fix.
Problemet som jag hade var inte att montera loss handskfacket och kupe-fläkten, nej mitt problem var mycket mer trivialt än så: Jag kunde inte få bort de två skruvar som delen som jag skulle byta satt fast med

Vi tar det från början: I krets-schemat ser man nr 6 som är vredet för att reglera fläkt-hastigheten. Nr 7 är 4 olika resistorer för olika hastighet och nr 8 är fläktmotorn. I nr 7 finns inte bara 4 resistorer, där finns också en bimetall som om det blir för varmt kopplar förbi alla resistorer så att fläkten går med full fart. I mitt fall går fläkten redan efter några sekunder med full fart, resistorerna värmer upp bimetallen och luftflödet får inte bimetallen att gå tillbaka som det är tänkt. Alltså behöver nr 7 i bilden bytas ut, jag köpte en sådan: Precis ovanför 0an i .101. kan man ana bimetallen med sin brytare. Ovanför bimetallen ser man två av totalt fyra spolar som är de resistorer som styr fläkthastigheten.
Den gamla enheten sitter som sagt knöligt till: I fotot ovan ser man hur kontakten tagits bort från den gamla enheten och man ser kontaktstiften som sticker ut från den gamla enheten. I fotot syns en av två skruvar som håller den på plats. Om man skulle lyckas lossa dessa skruvar måste dock sedan enheten tas bort från insidan av luftkanalen, därav behovet att skruva loss handskfack och kupefläkt för att komma åt. Men de två skruvarna var som sagt helt fastärgade, det satt också för knöligt till för att kunna borra loss skruvarna. Jag har provat allt möjligt, bits, kardan och slagmejsel, laddbar minidremel för att fräsa/borra loss skruvarna. Skruvarna sitter dock som berget och det är svårt att komma åt i den lilla "baljan" i bakändan av motorrummet där bl a vindrutetorkarmotorn finns. Därför nöjde jag mig i stället med ett försök till en ful-lösning: Med min 3D-skrivare skrev jag ut en 0.5 mm tjock "flärp" avsedd att pressas in mellan bimetallens kontaktytor. Flärpen har tryckts in och hålls sedan på plats av ett skal, även det utskrivet i PETG med min 3D-skrivare: Skruven som syns på bilden ovan satte jag bara dit för syns skull, i själva verket hålls skalet på plats med en skruv från andra hållet: Den gamla enheten som jag inte fick loss får som sagt sitta kvar, den nya enheten med oskadliggjort bimetall får ligga inkopplad bredvid.
Fortsättning följer, det verkar inte som man kan bifoga för många bilder i ett och samma inlägg...
m v h Henrik